Selam herkese.

Blogları Canlandırma Projesine ben de katıldım.

BCP Mayıs Teması " Rus Edebiyatı ya da Spor " du. Yani bu konulardan biri ya da her ikisi ile ilgili kitap, dizi, film hakkında bir paylaşım yapacaktık.

Ben de Dostoyevski' yi çok seven biri olarak yazarın en son okuduğum kitabından bahsetmek istedim.


                                               

                   BEYAZ GECELER


Bu kitabını 27 yaşında yazmış Dostoyevski.

96 sayfadan oluşan uzun,sevecen ve biraz da hüzünlü bir öykü aslında Beyaz Geceler...

Ben yıllar önce tiyatrosunu da izlemiştim, kitabını da okumuştum. Yakın zamanda da tekrar okuma isteği duydum.


Beyaz Gecenin ne olduğunu bilmeyenler için, St. Petersburg' da yılın belli aylarında güneşin neredeyse hiç batmadığı bir dönem oluyor. İşte bu döneme de Beyaz Geceler deniliyor.






Kitapta gerçekten çok yalnız olan bir adam var. Birbirinin aynı olan günlerinin birinde St. Petersburg' da gezerken Nastenka isminde ağlayan bir genç kızla karşılaşıyor. 

Nastenka kör büyükannesi ile yaşayan yalnız bir genç kız, evlerinin çatı katını kiraya verdikleri genç bir adama da aşık. Kiracı Moskova'ya giderken genç kıza mutlaka döneceğini söylüyor.

O gece ismini hiç bilemediğimiz roman kahramanı genç adam ve Nastenka uzun uzun sohbet ediyorlar ve her akşam buluşup birbirlerine hayatlarını anlatıyorlar.

Ama Nastenka'nın bir şartı var,genç adamın kendisine aşık olmamasını istiyor.

Genç kızın ağlama sebebi ise kiracı sevgilisinin şehre gelmesi ancak kendisini ziyaret etmemesi...Bu arada bizim genç tabii ki hayatında ilk defa bir kadınla bu kadar yakınlaştığı için kıza aşık oluyor .

Bir ara Nastenka sevgilisi gelmediği için bizim gence ümit vaad etse de hatta evlenmeyi bile planlasalarda ,bir anda yakışıklı sevgilisi ortaya çıkıyor ve tabii ki onunla gidiyor.

Giderken de bizim yalnız,hayalci ve de aşık gencimizin yanağına bir öpücük konduruyor. Her zaman arkadaş kalacaklarını söyleyerek gidiyor. 

Genç adam ise ona yaşatttıklarından dolayı Nastenka'ya hem minnettarlık duyuyor hem de çok üzülüyor.


Ben kitabı okurken genç adam adına üzüldüm çünkü hep bir aldanış içindeydi. Ve Nastenka onun duygularını kendi istekleri için kullandı. Ve sonu hüzünlü bir hayal kırıklığı...

Hayatta böyle değil mi bazen. Samimi olduğunu düşündüğümüz bazı durumlarda hepimiz az biraz hayal kırıklığı yaşamadık mı?


" Bir anlık mutluluk! Koskoca bir ömürde az şey mi?"


" Yüreğim konuşurken ben susmayı beceremem."


"Dostluğa hazırım,işte elim. Ama lütfen bana aşık olmayın."


Okumadıysanız mutlaka okuyun derim.

41 Yorumlar

  1. Okumadım ama hoş bir konusu var anlaşılan. :) Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı bilmiyordum, dramatikse okumak isterim. Yazık olmuş adama. Ne güzel anlatmışsın konuyu, teşekkürler.
    Ben Rus edebiyatı yerine spor seçtim bu ay. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dramatik bir yanı var oku bence seversin :) evet yaa adama acıdım vallahi..
      Spor iyi yapmışssın uğrarım okumak için :)

      Sil
  3. Kaleminize sağlık:) Rus edebiyatının çok değerli eserleri var gerçekten...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım :) Evet çok değerli eserler var daha çok okunacak...

      Sil
  4. Bu güzel etkinlik için Beyaz Geceler kitabını ne güzel özetlemişsin Sevilciğim. Hayatın içinden dramatik bir kesit yazarın usta keleminden çok güzel dile getirilmiş. Alıntılar pek çok şeyi özetliyor zaten. Emeğine sağlık canım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm sağol beğenmene sevindim :) Dostoyevski bu dramatik kesitleri verme konusunda çok başarılı bir yazar. Güzel bir kitap sağol Sibelciğim :)

      Sil
  5. BCP'ye hoşgeldiniz 🕊️ Ah ben de üzüldüm adam için. 27 yaşında yazmış demek. Okumak isterim. Uzun hikaye de severim zaten. Ama Rus edebiyatı çok hüzünlü 😭😭😭

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldum :) Ya evet adamcağız üzdü hepimizi. Tavsiye ederim kesinlikle...Rus edebiyatı ve yazarları dramatik ve dokunaklı oluyorlar değil mi?

      Sil
  6. Dostoyevski ile tanışmak için iyi bir başlangıç kitabı olabilir gibi geldi bana. :) Sevdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle :) Dostoyevski ile tanışmak için çok uygun bir kitap.

      Sil
  7. Dosteyevskiyi eskiden okurdum mesela okul zamanlarında Rus edebiyatına yön vermiş yazarlar çoktu..Beyaz geceleri okudum mu hatırlamıyom ama kitap alıntıları güzelmiş..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de okul yıllarında okumuştum çoğunu sizin gibi :)
      Evet alıntılar ve konu güzel...

      Sil
  8. bunun radyo tiyatrosu var nette :) dinle, nefis nefis :)

    YanıtlaSil
  9. Kitabı biliyorum ama okumadım. Çok güzel aktarmışsın. Emeğine sağlık. :)
    Bu arada yayını kaçırmış olabilirsin, blogları tanıttığım bir radyo yayınım var, orda bloğunu anlattım. Dinlemek istersen linki bırakıyorum.
    https://sezerozsen.blogspot.com/2022/05/radyo-momentos-da-bugun_02007283244.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa kaçırmışım şimdi dinledim çok teşekkür ederim canım :)
      O güzel ses tonunla benden ve diğer arkadaşlarımızdan çok güzel bahsetmişsin Momentoscum.
      Bugün zor bir gün geçirmiştim sonra senin bu yorumunu gördüm ve yayınını dinledim, o kadar iyi geldi ki anlatamam :))

      Sil
    2. Çok sevindim canım :) <3

      Sil
  10. Birkaç yıl önce okumuştum. Dostoyevski'nin bütün kitaplarında derin bir hüzün var. Okumak için insanın kendini hazırlaması lazım yoksa insanı bunalıma sürükleyebiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısın Dostoyevski hüzünlü melankolik derinlikli ve çok zeki bir yazar..
      Aynen okumak için sağlam bir durumda olmak lazım :)

      Sil
  11. Henüz okumamıştım ama öyle güzel anlatmışsınız ki hemen okuma isteğim oluştu. En kısa zamanda okuyacağım ben de. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim canım :) Okursan beğenirsin :)

      Sil
  12. En sevdiğim yazarlardan ama bu eserini çok duymama rağmen okuyamamıştım. Ne hoşmuş konusu yaa. Eline sağlık canım iyi ki özetlemişsin. Öptüm çok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konusu hoş keyifli melankolik bir öykü tavsiye ederim Müjde Ablacım:)
      Beğenmene sevindim ben de çok öptüm:)

      Sil
  13. Klasikleri hiç okumadım desem doğrudur. Ama çok güzel özetlemişsiniz elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim beğenmenize sevindim:) güzel bir kitap tavsiye ederim.

      Sil
  14. Kitabı biliyorum ama okumadım:) Konusu hoşuma gitti, senin anlatımınla ayrı güzel geldi bana:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sagol canım beğenmene sevindim:))
      Bilinen bir eser, tiyatrosu falan da oluyor bazen, tavsiye ederim canım:)

      Sil
  15. İnsanların duygularıyla oynamak çok kötü ya.

    YanıtlaSil
  16. Dostoyevski yıllardır ilham kaynağımdır, o başkadır. Her eseri insanlar üzerinde tesir edilmesi zor izler ve etkiler bırakıyor. Dostoyevski'nin kitaplarını okuyanları kıskanıyorum. Çünkü her kitabını 2 3 kere okudum. İlk okumanın tadını yaşamayı ister(d)im. Paylaşım için teşekkür ederim, güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dostoyevski benim için de çok önemli bir yazardır dediğiniz gibi her eseri önemli ve tesirlidir.
      İlk okuma heyecanı bambaşka tabii. Beğeniniz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  17. okumuştum ben de Nastenka'ya kızarak ve adam için üzülerek :) kısa ama güzel hikayeydi hayat gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet değil mi kitabı okurken Nastenkaya ister istemez kızıyor insan:) teşekkür ederim güzel yorumunuz için :)

      Sil
  18. Çok sevdiğim kitaplardandır, tanıtımınız ayrıca çok hoş olmuş ellerinize sağlık.

    Yoğunluktan geç uğradım bloga kusura bakmayın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mesajınızı şimdi gördüm kusura bakmayın, normalde yorumlara daha çabuk cevap veririm aslında, gözümden kaçmış demek ki :)
      Beğenmenize sevindim :) Yok estağfurullah ne kusuru :)

      Sil
  19. Kitabı okumuştum ama birazcık aklımdan silinmiş, sayenizde hatırladım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Zaman geçince hafızadan uçup gidiyor değil mi:)

      Sil