Bugünlerde eski merakım Fotoğrafçılık yeniden alevlendi, ileri düzey bir kursa gittim ve sergi açtık geçenlerde...Güzel, üretken bir ortam oldu. Başka bir yazımda bu konuya ve fotoğraflara uzun uzun değineceğim...

Onun yanı sıra kitap okumaya ve yazmaya devam ediyorum fırsat buldukça.

Shakespeare okuyorum son günlerde... Biliyorsunuz Shakespeare 'in Soneleri meşhur. Bu isim de kitabı da mevcut.

Sonelerin böyle kısa kısa olmasını ve şiirsel, duygusal hatta romantik yazılmasını seviyorum.
Ara ara açıp okuyorum, kafamı boşaltmama yardımcı oluyor ve beni rahatlatıyor açıkçası.

Sizlerle de sevdiğim bir kaç Soneyi paylaşmak istedim, aralara kendi çektiğim, kursta, sergide paylaştığım bazı fotoları da ekledim:)

Umarım hem Soneleri hem fotoğraflarımı beğenirsiniz...




SONE 8

Sen ki müziksin, müzik dinlerken hüznün niye?
Tatlılar kavga etmez; sevinç, sevinçle coşar.
Sana zevk vermeyene katlanırsın ne diye?
Can sıkanı bağrına basmakta ne anlam var?
Birbirine eş olan hoş seslerin uyumu
Yine de kulağına sıkıntı mı veriyor?
Bil ki ahengin sana tatlı bir sitemi bu:
“Parçaları dinleyip tümü unuttun,” diyor.
Dinle, iyi bir koca gibi, tek bir tel nasıl
Yaratırsa eşiyle birlikte hoş ,bir ezgi,
Baba, çocuk ve mutlu ana, yapıyor fasıl:
Kulakları okşuyor tek bir sesin ahengi. 
O sözsüz şarkı sanki tek bir ağızdan sana
“Değerin olmaz, “ diyor, “yaşarsan tek başına.”










SONE 18

Seni bir yaz gününe benzetmek mi, ne gezer?
Çok daha güzelsin sen, çok daha cana yakın:
Taze tomurcukları sert rüzgarlar örseler,
Kısacıktır süresi yeryüzünde bir yazın:
Işıldar göğün gözü, yakacak kadar sıcak,
Ve sık sık kararır da yaldız düşer yüzünden;
Her güzel, güzellikten er geç yoksun kalacak
Kader ya da varlığın bozulması yüzünden;
Ama hiç solmayacak sendeki ölümsüz yaz,
Güzelliğin yitmez ki, asla olmaz ki hurda;
Gölgesindesin diye ecel caka satamaz
Sen çağları aşarken bu ölmez satırlarda: 
İnsanlar nefes alsın, gözler görsün, elverir,
Yaşadıkça şiirim, sana da hayat verir. 




16 Yorumlar

  1. Bayıldım! İlk fotoğrafı gördüğümde içimde buzul tabakası oluştu, fotoğraftan aldığım his, fotoğrafı aştı altındaki sone ile...
    Fotoğrafların hepsini beğendim, bu çalışma tarzını seviyorum ancak şiirlerle birleştirme fikri de çok yerinde olmuş. Bravo canım <3 :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım, beğenmene çok sevindim.
      Bu tarzı ben de sevdim, fotoğraf ve şiir birleşince çok keyifli oluyor:)

      Sil
  2. Fotoğraflar harika. Farklı bir teknik. Her insandaki açılımı da farklılaştıran türden. Özellikle Sone 8 'i çok beğendim. İçinde derin anlamlar var. Emeğine yüreğine sağlık Sevilciğim. Sanatla birlikte sen de güzelleşiyorsun🧿🧿😍💐😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım beğenmene çok sevindim. Sone 8 çok iyi gerçekten..
      Ay canım ne güzel sözler bunlar çok teşekkürler :)

      Sil
  3. Fotoğraflar çok iyi, tablo gibi. Emeğine sağlık. 🥰🌺 Sergi nasıl geçti? Alıntılar da çok hoş. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sergi güzel geçti canım ilgilenenler vardı, kalabalıktı...
      Çok teşekkür ederim beğenmene çok sevindim :)

      Sil
  4. şekspir ve balzak, en güçlü iki yazar bencesi :)

    YanıtlaSil
  5. Fotoğraflar bildiğimiz fotoğrafın dışında. Böyle işler güzel olur. Nice sergilere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu tarz yeni bir tarz, hareketli kamera yöntemiyle yapılıyor. Çok teşekkür ederim , inşallah :)

      Sil
  6. Soneler başucu kitabı gibi dönüp dönüp okunabilir. Fotoğraflar da çok güzel 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım başucunda durabilecek keyifli bir kitap, çok teşekkür ederim beğenmene çok sevindim :)

      Sil
  7. Fotoğraf sanatını icra etmek bambaşka bir meziyettir. Görmek ister, anlamak ister, yürek ister, farkı yakalamak ister, emek ister...
    Sevil Hanım, siz bu sanatı layıkıyla yerine getiriyorsunuz. Shakespeare'in Sone'leriyle karelerinizin uyumu çok şahane olmuş. Tebrik ediyorum sizi. Emeğinize sağlık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim Nazlı Hanım:) Fotoğraf çekmek fotograf üretmek dediğiniz gibi emek, bakış, farklı bakış istiyor.
      Begenmenize çok sevindim gerçekten. Sonelerle uyumlu olmasına çalıştım:)

      Sil
  8. "Yaşadıkça şiirim, sana da hayat verir."
    harika değil mi..
    gerçekten dönüp dönüp okumak gerek.

    YanıtlaSil