10 Ağustos 2017 Perşembe

HEDEF KOYMAK ÜZERİNE





Son günlerde en çok düşündüğüm, üzerinde kafa patlattığım konuların başında; Hedef Nedir?,Hedef nasıl koyulur?konuları geliyor açıkçası.Yıllardır kendime farklı hedefler koyan ve bunların bir kısmını gerçekleştiren bir kişi olarak ,uzunca bir süredir yeni bir hedefimin olmadığını farkettim.

Kaçımızın gerçek anlamda bir hedefi ya da hedefleri var.Yani isteklerden bahsetmiyorum. Evim olsun,arabam olsun gibi değil..Yaşamın içinde varolabilmek için,belli idealler ve prensipler doğrultusunda gerçekleştirmek, ulaşmak istediğimiz amaçlardan bahsediyorum.

İyi bir evinizin olması bir istek birçoğumuzun istediği gibi..Ama ev içi para gerekiyor hem de çok para..İşte o parayı nasıl ve hangi yolla ,hangi aşamalarla kazanıp biriktirmeniz hedefe giden yolunuz..

Çoğumuz hayal kurarız,bazen bunların yeri değişir,şekli değişir..Hayal kurmak ve hedef koymak arasında yakın bir ilişki var,hem çok yakınlar hem de çok uzak olabilecek 2 olgular..Neden derseniz?Hep hayal kurmak,sadece istemek,hayalden hayale geçmek tek başına yetersiz.Bu yolculuğun temel taşı istemek,düşlemek elbette.En büyük buluşlar ve şu an dokunduğumuz herşey birilerinin hayaliydi.Ama unutmayalım ki; hayalperest bir şekilde sadece kurgulamak eksik kalıyor.

İşte o zaman da 2. evre devreye giriyor.Hayalini bul ve hedefin haline getir.Hedefin için ulaşılması gereken yolları prensipli bir şekilde uygula.Bunun olacağına inan.Kendine inan,hedefine inan.

Yani;
1-Önce kendine uygun düşü,hayali seç.Hayali iste,kendini orada düşle,hisset..

2-Sonra hayalin olarak düşündüğünü hedef olarak koy kendine.

3-Hedefin bir statejisi olmalı ya ni bölüm bölüm ilerlemeli.Mesela ilaç sektöründe çalıştığım uzun yıllar boyunca aldığım stateji ve hedef koyma derslerinde öğrendiğim en önemli şey şu oldu."Filin tamamını yiyemiyorsan bölerek ye."

4-Hedef üzerinde çalış, hem de hergün.Pes etme.Olacağına inan.Önce iste sonra inan.Hedefine yoğunlaş.Mesela ben tanıyabileceğiniz en çabuk sıkılan insanlardan biriyim.Önce isterim yaparım sonra başka bir şey ister onu yaparım.Anı yaşamak felsefini baz alırsak zevkli evet ama amaçsız.Mesela ilaç sektöründen ayrılıp anne olduktan sonra bir sürü kursa gittim.İngilizce,takı,grafik,emlak,yoga v.s.Bu arada yazı yazmaya devam ediyor ve fotoğraf çekiyordum sürekli.Ama şu ana geldiğimde anlıyorum ki;Sadece bir hedefim olsaydı ve ben o hedef doğrultusunda ilerleyip tüm bu kursları,eğitimleri alsaydım şu an iyi para kazanan hedefine ulaşmış bir insandım.Neyse geçte olsa anlamak güzel yine de...

5-Önemli bir konu var ki o da şu; hedefin esnek olmalı..İstek ve inanca evet ama gereksiz bir inada hayır.Yolunuzda ilerlerken bir kapı başka bir kapıyı açabilir,yöntem değişikliği gerekebilir mesela...

6-Bir de bence önemli başka bir bakış açısı var ki,O da işe günlük hayatınızı düzenlemekle başlamanız daha iyi olur.Gün içindeki zamanınızı nasıl geçirdiğinizi ve neleri toparlamanız gerektiğini bilirseniz işiniz kolaylaşır ve daha çok zamana sahip olursunuz.

Genel olarak bugün sizlerle paylaşmak istediklerim bunlar.Son zamanlarda yaşım da gereği, hayatımı biçimlendirmek ve para kazanmak istek ve ihtiyacı içindeyim.Bir çoğunuzunda benim gibi arayışı olduğuna eminim.Kendimizi bulma yolunda istek ve amaçlarımızın önemli olduğu kanısındayım.

Yıllarca benim şu an okuduğunuz bloğumun ismi "Düş Tasarımcısı" idi mesela..Evet hep düşlemekten bahsettim,düşleyin dedim.Ama şimdi buna yeni bir şey eklemenin zamanı geldi.Düşle ve sonra da Hedefle...Elinden geleni yap.İste ve İnan.

Sevgiyle Kalın :)



27 Haziran 2015 Cumartesi

                                        

                   HAYALLERİMİZİ ELDE EDİNCE NASIL DAVRANIRIZ?


İstediğiniz şeyleri elde edince nasıl davranırsınız ? Hiç düşündünüz mü?

 Hepimizin olmasını istediğimiz hayallerimiz var.

 Arzuladığımız ,dua ettiğimiz şeyler bunlar.

Durumumuza konumumuza göre değişiyor isteklerimiz ve tabii ki zamana göre de.

Yeni bir eve taşınmak ,arabanızı değiştirmek, işyerinde kariyer  ,yeni bir iş kurmak, seyahat etmek,çocuk sahibi olmak ,evlenmek ,yeni bir aşk,daha çok para ,sağlığınıza kavuşmak falan filan...Yüzlerce örnek verebiliriz.

Diyelim ki çok çalışıp çabaladınız ,yeni bir eve taşındınız.Nasıl mutlusunız,nasıl heyecanlısınız .Günlerce hatta aylarca evin içini tasarladınız. Yeni eşyalar,yeni komşular ve bahçeniz varsa yeni bir köpek aldınız sevinçle...

Artık en çok hayal ettiğiniz şeye kavuştunuz .Metrekaresi arttıkça daha çok mutlu olacağınıza inandığınız evinizin içindesiniz.

Bu durum bu mutluluk hali bir süre sizi idare edecek.Sonra yavaş yavaş stresli hayatınız, kaygı ve korkularınız zihninizi bulandırmaya başlayacak.Yeni eviniz eskimeye başlayacak ufaktan ufaktan ,siz farkında bile olmadan...

Sıkı durun son durumu söylüyorum.Düşlerinizi elde edince bir süre sonra sıradanlaşmaya başladı değil mi? Bu herkes için geçerli değil belki ama bunu çoğumuz yaşamışızdır bir dönem...

Çünkü atladığımız önemli bir şey var.Hayallerimizi elde eden bizler, kendimizi olduğumuz gibi o hayalin içine sokuyoruz.Değişmeden,gelişmeden tüm olumsuz fikirlerimizle.

Kendimizi yenilemeyi unutuyoruz yeni bir aşka yelken açarken,yeni işimizi kurarken,çocuk sahibi olurken..

Ve herşey eskiyor zamanla ve bizler yeni şeylerde mutluluğu ararken..

Oysa dışardan değil içimizden geliyor mutluluğumuz düşümüz,hayalimiz..

Ne olur sahip olduğumuz her ne varsa sıradanlaştırmadan yaşayalım ,her gün ilk günmüş gibi...Ve tabii şükretmeyi unutmayalım iyi ki varlar diye...Sevgiyle...




 

27 Şubat 2015 Cuma



                                                   SENE 2044 MESELA


Sene 2044 mesela
Batu 36 yaşında
Ben ve eşim ise 70
Oğlum büyümüş,hoş ve sağlıklı bir adam 
Eğitimlerini tamamlamış,istediği işi yapıyor
Çalışırken mutlu mesela ,hep üretiyor
Dedim ya sene 2044
Teknoloji çok ilerlemiş
Evlerde robotlar temizlik yemek falan yapıyor
Cep telefonları yerine mikro çiplerle konuşuyoruz artık
Mesela
İnsanlar birbirleriyle telepati yöntemiyle anlaşıyorlar
Uçan arabalar var hep gökyüzünde
Oğlum bizi ziyarete gökyüzünden süzülüp geliyor
Teknolojiye rağmen doğa koruma altına alınmış
Her yer park yeşillik orman çiçek böcek
Oğlum 36 yaşında
Ve özgürce barış içinde ve korkusuzca yaşıyor
Dünyada savaş kalmamış bitmiş insanlar kadınlar çocuklar ölmemiş
Ülkemizde her şey yolunda insanlar mutlu sağlıklı huzurlu
Biz Oğlum Ve Torunlarım
Tüm nesiller Tüm kuşaklar Tüm insanlar
Muhteşem bir dünya bırakmışız bir sonraki kuşaklara mesela
Daha yaşanılası
Daha uygar
Daha güzel
Daha yalansız
Daha kardeşçe
Ve
Daha insanca mesela



HEDEF KOYMAK ÜZERİNE

Son günlerde en çok düşündüğüm, üzerinde kafa patlattığım konuların başında; Hedef Nedir?,Hedef nası...