Epeydir ilham gelmiyordu ya da geldiği zaman ben müsait olmuyordum. 

Az önce yine aynı şey oldu, canım ilhamım beni ziyarete geldi, oturdu karşıma.

"Hadi bir kahve yap içelim sana anlatacaklarım var, akışta kal." dedi.

Pek sevindim tabii bu duruma.

Tam kahveleri yaptım içiyoruz, elim klavyede yazıyorken bir ses;

"Karnımız acıktı!" 

Evdeki ahali yine acıkmış, susamış, çamaşırları kirlenmiş v.s v.s

Yani sırası mı şimdi şurada ağır bir konuğum var, her zaman gelmiyor ki, az bekleseniz...

Yok realite beklemiyor, kanlı canlı karşımda duruyor.

İlhamım durumu anladı galiba, beklerim ben şeklinde bir hareket yaptı.

Koştum mutfağa, hızla düdüklü tencereyi çıkardım. Havuçları, patatesleri, soğanı doğradım. Salçayı, tuzu, yağı koydum. Sıralama bu şekilde olmaya da bilir aceleden ne yaptığımı bilmiyorum.

Yeter ki ilhamım gitmesin yanımda kalsın, tek istediğim bu...

Düdüklü de hızla basit bir sebze yemeği pişerken ilham perimin yanına döndüm.

Tam elimi klavyeye atacakken papağanımız Lulu hızla uçarak kafama kondu ve yine kafam karıştı, dikkatim dağıldı:)




Boşuna demiyorlar yazarların kendine ait bir odaları olmalı diye...

O sırada düdüklünün tepesinden buharlar çıkmaya başladı.

Yaz kızım dedi ilhamım;

"Madde 1: Hiç bir şeyi içinde tutma, yoksa bu düdüklü gibi basınç çıkarmaya çalışır ve öfkeli bir şekilde patlarsın!"

"Madde 2: Bu sene her moralin bozuk olduğunda Matrix filmindeki Neo'nun son sahnesini hatırlayacak ve sende kendine uyan Sevil  hadi ayağa kalk Sevil!" diyeceksin!"

"Şimdilik bunlar üzerinde düşün, çalış, ben sonra yine geleceğim seni aydınlatmaya." dedi ve gitti. 

O sırada yemek pişmiş, Lulu da kafesine girmişti.

Ben de yazılanları düşünmek üzere bir kahve daha içtim kendimle.





32 Yorumlar

  1. İki maddede o kadar anlamlı ki, okurken bana da ilham oldu. :)
    Bolca ilhamınızın olduğu ve düdüklü tencerenin bölmediği anlarınızın olması dileğiyle. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler ilham olmasına sevindim:))
      Amin hepimize yazmak için bol zaman diliyorum:)

      Sil
  2. Aaa Sevilciğim senin papağının olduğunu bilmiyordum. Çok tatlıymış Lulu. İsmini de çok sevdim. Ben çocuktum, ilkokuldayken Lulu diye ünlü bir şarkıcı ve sinema oyuncusu vardı.
    Ev işleri maalesef bitmiyor, çocuklar olsa da, olmasa da tek kişi de olsan o karın acıkıyor:))))kolay gelsin canım, afiyet olsun şimdiden hepinize.
    Sevgilerimle. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Papağanımız 6 aydır bizimle Müjde Ablacım:) Teşekkür ederiz...
      Lulu diye bir ünlü olduğunu bilmiyordum:))
      Ev işleri, evdekilerin işleri bitmiyor hiç...Karnımız acıkıyor evet :)))
      Çok teşekkür ederim Ablacım sana da kolay gelsin. Sevgiler:)

      Sil
  3. Unuttum ben nazara çok inanır ve korkarım, Maşallah diyeyim Lulu'ya nazar olmasın. Maşallah ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Ablacım Lulumuz pek tatlı degil mi:))
      Ben de sık sık Luluya maşallah sana diyorum:)

      Sil
  4. İnsanın kendine vakit ayıramaması kötü. Evdekiler de bir gün yemeklerini kendi yapsa, niye herkes tek kişiyi bekliyor hiç anlamıyorum. İlhamın bol olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle canım yapın yemeğinizi yeyin...Bu işler bitmez hepimize bolca yazı yapacağımız zamanlar diliyorum :))

      Sil
  5. Lulu'ya bayıldım :)) Bazen yazmaya vakit ayırmak gerçekten zor oluyor :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:)))
      Aynen öyle bazen zamanı yakalamak ve bırakmamak gerekiyor:)

      Sil
  6. Bence çok güzel bir yazı olmuş. Hayatın tam da içinden.

    YanıtlaSil
  7. Ne hoş bir yazııııı. Akışın ta kendisi🧿🧿. İlham perisi bu tatlı yazara kesinlikle yine gelecektir gelmelidir de👍😍🤗🌺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibelcigim çokkk teşekkür ederim canım:)) Evet gelsin tabii her zaman gelsin bekliyoruz:))

      Sil
  8. yemek pişirirken öykülerini ve yazı fikirlerini telefonda sesli kayda al :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) olur tabii de yemek yaparken sadece yemek yapmayı düşünüyorum deepcim:))

      Sil
  9. İlham, vermiş vereceğini bence Sevil Hanım. Bundan iyisi can sağlığı...Bir bakmışsınız, kapınıza yine gelmiştir ilham.
    Lulu'yu da pek sevdim. :)
    Sevgi ve selamlarımı gönderiyorum size.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi Nazlı Hanım bundan iyisi can sağlığı haklısınız:) Yine gelsin tabii ilham...
      Teşekkür ederiz Lulumuz pek tatlıdır:)
      Sevgiler ve selamlar da benden.

      Sil
  10. Sizin bir de ilham papağanınız var ne kadar tatlı öyle maşaallah konuşabiliyor mu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Evet Lulu ilham papaganı olabilir ama bazen çılgınca ötüyor ve hiç susmuyor:)
      Konuşma yok ama pek akıllı bir papagan kendisi :)

      Sil
  11. Ben büyük oğlum taşınınca kendime oda yaptım ancak aile yaşamı olunca zor oluyor yazı yazmak kendimize zaman çalmak zorunda kalıyoruz 🤷

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendine ait bir oda en güzeli canım, ben de oda değil de kendime ait bir köşe var:)
      Aynen aile yasami olunca başka başka sorumluluklar oluyor zamanı çalmak zorunda kalıyoruz...
      Sevgiler Deryacım:)

      Sil
  12. Hayatın meşgalesinde güzel şeyler kaçıp gidiyor elimizden :/ Kahve iyi miydi bari :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen koşuşturmalarla savrulup güzel şeyleri ıskalıyoruz çoğu zaman...Kahve çok güzeldi neyse ki :)

      Sil
  13. Benim gibisin aynı bende kendime asla vakit ayıramam gece olunca belki... O da uykum gelmemişse. İlhamın bol ve daim olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynıyız desene :) Gece yazmayı okumayı düşünsem de çoğu zaman yorgun oluyorum ama gece çalışmak en iyisi :) Teşekkürler senin de :)

      Sil
  14. Lulu'nun tatlılığı şaka mı :)) ilham biraz garip ummadığın en tuhaf anda geliveriyor :)

    YanıtlaSil
  15. :)) Teşekkür ederiz Lulu çok tatlıdır :) Evet ya bu ilham kafasına göre takılıyor galiba :)

    YanıtlaSil