Bazen bir çok şey yapıp hiç bir şey yapmıyormuşum hissi yaşıyorum. Ya da tam tersi de olabiliyor değişik bir durum yani.

Ama eylemsel olarak da zihinsel olarak da aktif olduğum bir gerçek.




Arada zihinsel devinimimi durdurmak daha doğrusu yavaşlatmak için kuş videoları, eğlenceli videolar falan izliyorum. Böyle zamanlarda kitap okuyamıyorum ama yazı yazıyorum , o doluluk aksın gitsin diye yani.

Bu sıralar neler yaptım derseniz; 



Kısa bir İstanbul gezisi yaptım geçen ay, kardeşimin yanına gittim çok iyi geldi. Hızlı trenle gittim geldim ve çok memnun kaldım.

Yeniden kitap okumaya başladım mesela. "Varoluş Süreci" isimli bir kitap okuyorum şu sıralar (yazarı Michael Brown). Konusu genel anlamda şimdiki zaman farkındalığına bir yolculuk üzerine...Henüz yeni okumaya başladım ama okuduğum kısmı bile beni çok etkilemeye yetti. Belki bitirdiğimde detaylı bir yazı yazarım ya da "İnstagram" da uzun uzun bahsederim.



Sıcakların da etkisiyle olsa gerek uykusuzluk sorunum yeniden nüksetti, uykum olsa da uyuyamıyorum. Yıllardır böyleyim ama ara ara daha kötü oluyorum. Ben de çareyi bir tavsiye üzerine Melatonin hapı içmek de buldum, şu an bebekler gibi uyuyorum maşallah :)

Canım sıkıldıkça muffin, kup kek falan yapıyorum çok zevkli oluyor, bir sürü pasta süsü aldım, süsleyip yiyorum ben ve ev ahalisi bu durumdan memnunuz :)




Çok kahve içen biri olarak acaba kafeini fazla mı kaçıyorum düşüncesiyle kafeinsiz kahve arayışına girdim ve ne mutlu ki kafeinsiz Türk kahvesi çıkmış, Kuru Kahveci Mehmet Efendi'nin. Tat olarak çok farklı değil bence ,iyi yanı şu ki günün istediğim saati kahvemi içiyorum ve uykum da kaçmıyor daha ne olsun :)



Hayatımda birçok stresli olaylar, durumlar var ama ben şunu çok iyi biliyorum ki stresin fazlası iyi gelmiyor hiçbirimize. Varoluş Süreci isimli kitabı okuma nedenim de biraz bu içsel durumlarım oldu aslında.

Kitapta bir cümle var ki beni çok etkiledi;

"Dur! Gidecek bir yer ve yapacak bir şey yok. Her şey sadece olmaktan ibaret. Bu, Varoluş Süreci'nin daveti, hediyesi ve mümkün kıldığı yolculuktur..."

Geçmişin hayaletlerine ve geleceğin hayallerine, kaygılarına dalmadan gerçek anı yaşayabilmemiz ve hislerimizle doğru bir şekilde temasta bulunabilmemiz dileğiyle.

Başka bir yazıda görüşmek üzere, sevgilerimle...



30 Yorumlar

  1. Ben de benzer stresli bir dönem yaşıyorum inşallah gececek 🙏. Yaz nasıl geçti neler yaptım farkında değilim ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaz çok değişik ve zorlayıcı oldu sanırım çoğumuz için. İnşallah seninki de benimki de geçecek canım :)

      Sil
  2. Ne kadar tatlı kuşlar böyle maşallah, kaleminize sağlık stres sanki artık hayatımızın alfabesi oldu kazındı hayatımıza... Umarım artık mutluluk ve güzellikler hayatlarımıza dolar taşar....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuşlar çok tatlı değil mi :) Ya evet sorma stres herkeste var şu sıralar. Umarım evet dediğin gibi olur canım güzel günler gelir :)

      Sil
  3. Sıcak uyutmuyor. Klimayı açar açmaz uyuyorum.

    Ben de bazen çok gerildiğimde kendimi bir derede yüzen yaprak olarak düşünüyorum, akıp git işte , debelenme diyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Azıcık serinledik sanki şu sıralar Handancım :)
      Ne güzel yapıyorsun düşünmesi bile iyi geldi yüzen yaprak gibi hissetmek harika :)

      Sil
  4. Uykusuzluk bazen ben de çekiyorum, kötü bir şey; hap iyi olmuş ama bağımlılık yapmasın? Bu sefer onu almadan uyuyamazsın yatmadan önce yoğurt ye filan diyorlar uyku getirirmiş ama bilmiyorum işe yarar mı? kekler harika görünüyor eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uykusuzluk fena bir şey Ablacım, Allah kimseye vermesin kronik uykusuzluğu...
      Aslında bağımlılık yapmadı ama yine de dikkat etmek lazım doğru söylüyorsun. Yoğurt, kızılcık, melisa her şeyi denedim olmadı.
      Kekleri beğenmene sevindim Müjde Ablam, öpüyorum :)

      Sil
  5. Merhaba Sevilciğim. Eylül neşe, bereket, ferahlık getirsin inşallah. Kitabın güzelmiş. Değerlendirmelerini de okumak isterim. Kup kekler çok leziz görünüyor. Ellerine sağlık. Kafeinsiz kahveden haberim yoktu. Öğrenmiş oldum. Bu içten paylaşım için teşekkürler. Sevgiler selamlar 😍🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canım inşallah Eylül hepimize iyi gelir :)
      Kitap güzel gidiyor, sindire sindire altını çize çize okuduğum için azıcık yavaş gitse de değerlendirme yapacağım bir gün inşallah :)
      Kek denemeleri yapıyorum bu sıralar :)
      Kafeinsiz kahve bana çok iyi geldi Sibelciğim tavsiye ederim Sevgiler çokk :))

      Sil
  6. Ben de benzer hisler içerisindeyim. Bir de ben ek olarak, bazen motive oluyorum ve sanırım o sırada kendime fazla yükleniyorum ve ters tepiyor. Dengeyi oturtabilsem çok iyi olacak da... Uyku sorununu ben de yaşıyorum. Kafein kesinlikle etkili bende eminim. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evet o hissi biliyorum, bir yerden sonra kendimizi sabote edebiliyoruz ve ters tepiyor gerçekten. Dengeyi oturtmak lazım tabii ama o dengeyi bulup bulup kaybediyor bazen insan :)
      Uyku için melatonin ve keyif için kafeinsiz kahve tavsiye ederim canım :)

      Sil
  7. Stresten boğuluyorum şu ara sanırım o kitabı benim de okumam lazım... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy kıyamam. Kitap bana iyi geldi sanki , nefes çalışması yaptırıyor ve sürekli anda kalmamızı öneriyor kitap, tavsiye ederim canım :)

      Sil
  8. ne güzel bir fotoğrafla karşılandım bayıldım valla , kitabı okumamıştım , bir bakmalı umarım güzel şeyler olur olmalı yoksa dünyada sanki çiçek böcek varmış gibi yalnızca onları gördükçe mutlu olmaya devam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler beğenmenize sevindim :) kitabı öneririm güzel bir kitap...
      evet napalım değil mi çiçek kahve ağaç ve güzelliklere odaklanmak iyi geliyor hepimize :)

      Sil
  9. Sıcaktan kaçtım, evime kapandım tüm yaz.. öyle bunaltıcıydı yani.
    Neyse geçti gitti diyoruz ve bizi mutlu eden şeylerle hayata devam ediyoruz. :) kekler, kuşlar, kahve, kitap ve daha bir çoğu dolsun yaşamına <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zordu bu yaz canım ama dediğin gibi geçti gitti işte, mutlu anlara odaklanmaya devam :)
      İnşallah canım bütün güzellikler hepimize gelsin :)

      Sil
  10. şu kahveye bakayıms tenks yuuuu :)

    YanıtlaSil
  11. Benim de çok bunaldığım dönemler bunlar. Ne yapacağıma hâlâ karar veremedim.
    Kekler çok güzelmiş, afiyet olsun. :) Mutluluklar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunaldığın durumlardan çabucak kurtulursun inşallah Duygucum :)
      Kekleri beğenmene sevindim canım:) Yeni kitabın hayırlı olsun tekrar:) Buradan da kutlamak istedim, okuru satışı bol olsun :)

      Sil
  12. Stresli dönemler hepimizin sorunu bu ara, bazen bazı şeyler çok zorluyor:(
    Keklerine bayıldım, instagramda görmüştüm, ben de istiyorum:))) Eline sağlık canım, çok güzel görünüyor, afiyet olsun:)))
    Kahveyle aram yok ama her gün bir tane içiyorum evdekilere eşlik etmek için:)
    Okuduğun kitabı merak ettim, ilgimi çeker o tarz kitaplar:)
    İstanbul'a gitmekle ne iyi yapmışsın, seyahat etmek çok iyi geliyor insana:)))
    Hep mutlu ol, yüzün hep gülsün canım:))) Umarım sorunlar çözülür bir an önce:) Özlendin:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın canım hepimizde stres var bu sıralar bazen zorlayıcı oluyor evet...
      Keklerden sana da yaparım tabii yeter ki iste :)
      Kafeinsiz öneririm daha rahat içiliyor.
      Kitabı sen seversin bence de senin tarzın bir kitap :)
      Seyahat tren kardeş İstanbul insana kesinlikle iyi geliyor :)
      Saol canım mutluluk hepimize olsun :)
      Özlendin aynen :))

      Sil
  13. Çok keyifli bir yazı olmuş.Bende zihnimi susturmak için bazen kısa videoların içinde kaybolup gidiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Su'cum beğenmene sevindim :) Kısa videolar olmasa ne yapardık değil mi :)

      Sil
  14. Kahveye bayılırım ama içerken bir dostun olursa ne alâ hele kuru Kahveci Mehmet Efendi'nin sokaginin kokusunu bile özledim çok güzel kokar.. sizi takibe aldım bana da bekliyorum insallah 💐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz, ben de size bir kahve ikram edeyim o zaman :) Haklısınız kahve sohbetle muhabbetle dostla güzel. Teşekkürler ben de iade-i ziyaret yapacağım sizin blogunuza :)

      Sil
  15. Ben de resim çalışmaya vakit bulamayınca stres yapıyorum. :)
    Anladığım kadarıyla uyku sorunu son zamanlarda bir hayli yaygın. Umarım gelip geçicidir.
    Kek ve kahvenin birlikteliğini çok severim. İkisi pek yakışıyor. Ellerinize sağlık olsun Sevil Hanım. Ve afiyetle tüketin.
    Kitabınızı da keyifle okuyun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız insan hobilerini yapacak zaman bulamayınca da stres olabiliyor.
      Uyku sorunu epey yaygın ve benim ki maalesef kronik bir boyutta, içtiğim melatonin şimdilik iyi uyutuyor çok şükür ki...
      Keksiz kahvesiz olmaz :) Teşekkür ederim Nazlı Hanım beğenmenize çok sevindim :)
      Kitabı hala okuyorum :)

      Sil