Herkese  Merhaba

      Bugün ne tasarlayalım diye düşünürken, bir arkadaşımın bir sorusu üzerine bu yazıyı yazmaya karar verdim.Yıllardır fotoğraf çeken bir kişi olarak sizlere bilgi ve tecrübelerimi aktarmak istedim.
Arkadaşım fotoğrafa yeni başlamıştı ve still life fotoğrafçılık ile ilgilenmek istiyordu.


     Peki nedir STİLL LİFE Fotoğrafçılık?

    Durgun Yaşam anlamına gelir ve still life fotoğrafın konusu nesnelerdir.Hareketsiz nesnelerin genellikle de küçük nesnelerin fotoğraflanmasıdır.Bu tip çekimlerde her türlü kontrol fotoğrafçının elinde olmalıdır ve bir stüdyoda ya da stüdyo tarzı bir ortamda çekimler yapılmalıdır.





               PEKİ STİLL LİFE FOTOĞRAF ÇEKİMİ İÇİN NELER GEREKLİDİR?

  • Önce amacınızı belirlemelisiniz.Bu fotoğrafı ne için çekiyorsunuz ve mesajınız ne? Sonuçta çekeceğiniz fotoğraf bir tanıtım,reklam için gerekli olabilir.
  • Stüdyodaki aydınlatma ve ışık sisteminizi önceden ayarlamalısınız.
  • Mutlaka Tripod kullanmalısınız.
  • Nesnelerin bir araya getirileceği ve tasarlanacağı bir masa ya da sehpaya ihtiyacınız olacak.
  • Masa üstü fon ve gerekirse arka fon kullanmalısınız.Bu bazen bir kumaş bazen fon kağıdı ya da bir ahşap doku olabilir.
  • Nesneler birbiriyle uyumlu ve amaca uygun dizayn edilmelidir.
  • Yaratıcı olun her tür varyasyon,kombinasyon,açı,ışık denemesi yapın ki en iyiye ulaşabilesiniz.
  • Yapay ışık kullanabileceğiniz gibi zaman zaman gün ışığından da faydalanabilirsiniz.
  • İnternetten konunuzla ilgili daha önce yapılmış çalışmaları araştırın.
  • Farklı enstantane ve farklı diyafram değerleriyle denemeler yapabilirsiniz.
  • Daha sonra fotoğraflarınız üzerinde photoshop yöntemi uygulayarak düzenleme yapabileceğizi unutmayın..


     Mesela benim bu fotoğrafta yaptığım gibi bir sehpa ışık ve fon seçimi size yardımcı olacaktır.
     İyi bir fotoğrafçı her zaman araştırmalı ve farklı bakış açıları geliştirebilmelidir.
     Ben fotoğrafın birçok alanında deneme araştırma ve çalışma yapsam da still life ve kreatif  
     fotoğrafçılık hep en sevdiklerim olmuştur.A tabii bir de siyah beyaz fotoğraf tutkum vardır ki
     beni iyi tanıyanlar bilirler siyah beyaz fotoğrafa olan tutkumu.

    Bir gün belki ondan da bahsederiz. Umarım yazdıklarım birilerine birilerinize faydalı olmuştur.
    Cebinizden düşleriniz hiç eksik olmasın...
   
   

Sevgiyle..Düşle..








17 Yorumlar

  1. Rica ederim, ben de teşekkür ederim Emine Hanım Takip için :)

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel, "İyi olacak hastanın, doktor ayağına gelirmiş" derler ya hani, aynen öyle oldu sizin beni takibiniz. Dolayısıyla sizin bloğunuzla tanışma şansım olmuş oldu sayenizde.
    Çocukluğumdan beri fotoğraf ve fotoğraf makinası tutkum olmasına rağmen şansım yaver gitmedi hiç. Eminim bilgimi çoğaltacağım sayenizde. Teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  3. Rica ederim, ben de teşekkür ederim takip için..Zaman zaman fotoğraf ve fotoğrafçılıkla ilgili yazı paylaşıyorum.Bu konuda talepte fazlalaştı..Yakın zamanda yeni paylaşımlarım olacak işallah..

    YanıtlaSil
  4. Benim en buyuk hobilerimin arasindadir hatta inceden inceye bir tutkudur fotograf cekmek.Ozelliklede portre ve makro cekimler💕Guzel bir paylasim...Emeginize saglik😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim😊Begenmenize sevindim..Benim için de bir tutku fotoğraf çekmek daha çok soyut fotoğraflar seviyorum ben de❤Sevgiler...

      Sil
  5. Gerçekten çok faydalı ve bilgi verici bir paylaşım olmuş çok teşekkür ederim :)

    Ben fotoğraf çekmek üzerine 10 kitapta okusam yine de işe yaramıyor bende yapamıyorum :)
    Fotoğrafçılık gerçekten çok eğlenceli ama çok zor bir hobi bence. Güzel fotoğraflar o kadar kolay çekilmiyor. Bu arada çektiğiniz fotoğraflar gerçekten harika olmuş. Tekrar teşekkürler. Saygı ve sevgilerimle. Vesselam.

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkür ederim..Begenmenize sevindim. Evet fotoğraf çekmek hem çok tutkulu hem de yorucu bir iş aslında..Teknik konular zorlayıcı oluyor zaman zaman..Yine de vazgeçilmez ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Bence de vazgeçilmez bir duygu olsa gerek :)

      Sil
  7. Fotoğraf çekmeyi sevenler için güzel bilgiler :)

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim Yeliz Hanım begenmenize sevindim: )

    YanıtlaSil
  9. Sevilcim ne güzel bilgiler. Cep telefonuyla pek olmuyor sanırım çok güzel kareler. Ama teknik bilmek faydalı bunları kafamda tutacağım çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım rica ederim ne demek:) Evet cep telefonu bir yere kadar işe yarıyor ama tabii daha iyi bir görüntü kalitesi için makine önemli.
      Sevgiler...

      Sil
  10. Yazıları okudukça içimde küllenmeye başlayan fotoğraf çekme canavarı tekrar alevlenecek gibi. ahaha. Bilgiler için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim.Ne güzel içindeki canavar ortaya çıkmaya başlamış:))
      Sevgiler..

      Sil
  11. Still Life fotoğraflara bakmayı çok seviyorum.Nasıl çekilmesi gerektiğini de yazınız sayesinde öğrenmiş oldum.Emeğinize sağlık 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim:)
      Faydalı olduysam ne mutlu..Ben de still life fotoğrafları çok severim...

      Sil