Yaşamınızda birçok şey birdenbire fazla gelmeye başladı mı hiç ? Birbirine karıştı,karmaşıklaştı ve taştı mı?

  Eşyalar, yaşanmışlıklar,duygular, düşünceler, insanlar sizi yordu mu? Israrla sadeliği,rahatlığı,pratikliği ve netliği özlediğiniz dönemler oldu mu?

  Benim oldu hem de birçok kez...

  Ve minimalist yaşama geçişim böyle başladı yani şiddetli ihtiyaçtan.

  Çoğunuz biliyorsunuz,bu yaz taşınmamız gerekti ve böylece ben de fazlalıkları elemeye karar verdim. Çok büyük bir evde yaşıyorduk ve açıkcası ben bu durumdan pekte memnun değildim çünkü her seferinde ev kontrolümden çıkıyor ,temizlemekte sorun yaşıyor,eşyalarla boğuşuyor ve çok yorgun oluyordum.

  Mekanlar büyüdükçe eşyalar da büyüyor ama içindekiler ne derece mutlu oluyor bilemiyorum.

  Tam 3 ay boyunca kıyafetleri,oyuncakları,mutfak ve süs eşyalarını eleyip ayırmakla uğraştım.Hepsini gruplara ayırıp ihtiyaç sahiplerine ulaştırmak için elimden geleni yaptım.

  Dağıttım,verdim ya da bir kısmını sattım ve böylece giderek eşya sayım azalmaya başladı.

  Verdikçe,dağıttıkça,başkalarını mutlu ettikçe daha iyi hissettim kendimi. Ve az kıyafet,az oyuncak,az eşya,az halı,az koli ile yeni evimizin yolunu tuttuk.

  Eskinin yarısı kadar metrekaresi olan bu minik evde şu an yaşam çok zevkli. Eşyalarımız buraya tam uydu,çünkü ben bunun için inanılmaz bir çaba harcadım.Evin içi,konumu,sitenin bahçe ve tesisi o kadar hoş ve pratik ki sanırım istediğim sonuca ulaştım.

  Sanki bir otelde yaşıyorum her gün , sadece gerekli eşyalar var  ne eksik ne fazla. Dolayısıyla yorulmuyor,daha keyifle başlayabiliyorum güne.

  2 oda ve minik bir salonla bağlantılı mutfak ve güzel manzaralı bir balkon hemen derlenip toplanıyor temizleniyor, kendime daha çok zaman ayırmama neden oluyor.Balkonuma çıkıyor kitap okuyor kahvemi yudumluyorum .

  Zaten böyle de olması gerekmez mi? Siz de benim gibi sadelik ve minimalistlik sevenlerden misiniz?













  

38 Yorumlar

  1. Demek aynı dönemlere gelmiş taşınma ve eşya azaltma girişimimiz :) Aynı şekilde büyük bir evden kutu gibi bir eve yerleştim ve inanılmaz mutluyum. Az eşya, çok mutluluk <3 Huzurlu ve dingin bir yaşam dilerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A demek aynı dönem aynı şeyleri yaşamışız Momentoscum :) Kutu gibi evimde ben de çok mutluyum ,aynen az eşya çok mutluluk değil mi :)
      Teşekkür ederim canım ben de sana yeni evinde huzurlu harika bir yaşam diliyorum, hayırlı olsun :))

      Sil
  2. Japonların uzun ve sağlıklı yaşamının sırrı da bence minimalist yaşam. Fazla eşyalar hem bedeni hem ruhu yoruyor dediğiniz gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım Japonya'da çok yaygın bir yaşam şekliymiş bu. Fazla eşya yoruyor ve detaylarda kaybolmamıza neden oluyor gerçekten..

      Sil
  3. En güzelini yapmışsın. Güle güle oturun, ağız tadıyla, mutlulukla :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Yıldızcım çok teşekkür ederim çok sağol 😊inşallah..

      Sil
  4. Ben de olabildiğince az ve işlevsel eşya seviyorum. Yılda en az iki kez dolaplar elden geçirir gereksiz şeyleri atarım. Dediğin gibi kendimize daha çok zaman kalıyor. Yoksa eşyanın hizmetçisi oluyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Degil mi az ve işlevsel eşya rahatlık sağlıyor.Bence de en güzelini yapıyorsun.Eşyanın kölesi olmadan istediğimiz şeylere zaman ayırabiliyoruz😊

      Sil
  5. Yeni eviniz hayırlı olsun. Sadeliği, düzeni bende çok seviyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Sadelik ve düzen harika seyler gerçekten:)

      Sil
  6. Canım Sevilim, sade hayat her zaman için daha huzurludur.
    Senin de yeni evinde daha fazla huzurla yaşadığına eminim :)
    Ayy o balkonda karşılıklı kahve içip muhabbet etmek nasıl güzel olurduuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Zeynebim sade hayat huzur veriyor.
      Doğru söylüyorsun canım kendimi daha huzurlu hissediyorum yeni evimde:)
      Inşallah birgün balkonumda türk kahvemizi karşılıklı yudumlarız ne hoş olur💖

      Sil
  7. çok eşya insan bedenini yorduğu kadar zihnini de yoruyor. bu cici evde mutlu yarınlarınız olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle katılıyorum fazla eşya bedenimizi ruhumuzu yoruyor.çok teşekkür ederim iyi dileklerin için:)

      Sil
  8. Eşyanın kölesi olmaktan kurtulmuşsunuz ne güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kölelik bitti ne güzel:) çok teşekkür ederim

      Sil
  9. Yeni eviniz sıcak bir yuva olsun... güle güle oturun inşallah... japonlar sadelik şıklığın zirvesidir demişler... her şeyin fazlası zehirdir... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim insallah dediginiz gibi olur..Evet Japonlar minimalizm konusunda çok başarılılar ve ne kadar doğru söylemişler:)

      Sil
  10. yapanlara özensem de benim yapabileceğim bir şey değil. Güzel ve mutlu günlerde oturun yeni evinizde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet herkes nasıl mutlu oluyorsa öyle yapmalı tabii:) teşekkür ederim çok sağolun insallah
      ..

      Sil
  11. Valla hayatta herşey fazla insanlar reklam üzere yaşamakta, ben sade huzur ve az eşya istiyorum başka bişiye gerek yok hayallerim ve hayatım iç içe olmalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar doğru söylediniz hayaller ve hayatlar iç içe olmalı haklısınız bence de sadelik en güzeli, abartılı şeyler beni yoruyor..

      Sil
  12. Önceki yazınızı da okumuştum istikrarlı bir şekilde devam ediyorsunuz tebrikler kolaylıklar diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel ve destekleyici yorumunuz için sağolun:)

      Sil
  13. oh ne güzel etmişsiiiiin :)

    YanıtlaSil
  14. Eee az çoktan fazladır :) benim bütün evim bir sırt çantasına sığıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen öyle az çoktan fazla, evde olanlar sadece gerekli eşyalar ..
      Sizinki daha da güzelmiş daha minimalistmiş :))

      Sil
  15. Ben de minimalist yaşıyorum ama yaklaşık bir yıldır birlikte olduğum sevgilim istifçi çıktı,attırtmıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) o da iyiymis zıt kutuplar birbirini çekmiş demek ki canım :)

      Sil
  16. sadeliğe bayılan biriyim :) en güzeli bu bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ne güzel aynı kafadayız:) sadelik enn güzeli bence de..

      Sil
  17. Sade yaşam daha güzel bence. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  18. Merhaba.Siteniz oldukça hoş ve takip ettiklerim arasında.Zaman ayırıp yeni açtığım bloguma göz atıp takip ederseniz memnun olurum.Sağlıcakla Kalın.

    https://hepfragmanizle.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba bloguma hoşgeldiniz.Teşekkür ederim yorumunuz için , ben de uğrarım tabii ki..

      Sil
  19. En güzelini yapmışsınız, büyük ev dert gerçekten. Yıllarca yaşadım, eşyadan çok bizde en büyük dert biriktirdiğimiz ıvır zıvırlardı. Yer olunca atmayıp saklamak huy haline geliyor:) Şu an oturduğum ev gayet küçük, taşınırken biz de çok şey attık ya da verdik. Darısı herkesin başına diyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük ev zor gerçekten irili ufaklı eşya fazlalığı çok oluyor,sakladıkça eşya büyüyor dediğiniz gibi.Siz de iyi yapmışsınız, ne büyük mutluluk değil mi.. Bence de darısı herkesin başına :)

      Sil