" Yazı yazmak sizin var olma nedeniniz belki de.Böyle hissediyorsunuz değil mi? Bu yolda küçük bir desteğe de ihtiyaç duyuyor olabilirsiniz elbette."


En önemli bilim kurgu yazarlarımızdan olan Ursula K. Le Guin 'in yazarlara, yazar olmak isteyenlere bir kılavuz niteliğindeki kitabından bahsediyorum.

Kitapta kimi zaman alıştırmalar yapıyorsunuz sanki bir kursta ödev yapar gibi..Bazen de ipuçları veriyor.Ayrıca Dünya klasiklerinden de örnekler vererek yapıyor bunları..

Ve " Doğru yerde doğru kelimeyi kullanarak bir ritm yakalamak mümkün mü?  "Bakış açısındaki tutarlılık metni nasıl etkiler ?" gibi sorular üzerinde de düşünmemizi  sağlıyor.


Ben çok severek okudum bu kitabı ve çokta faydalandım. Yazarlık Atölyesi gibi bazı grup çalışmalarına katılmak istiyor ama zaman bulamıyordum. O nedenle kitaptaki bazı alıştırmaları yapmak bana iyi geldi, bakış açımı geliştirdi.Kesinlikle okumanızı tavsiye ederim.


Kitaptan ;  "Bir şeyi iyi yapabilmek kendinizi ona adamaktır; bir bütünlüğün peşinde olmak,işin özünü gözetmektir. Bir şeyi iyi yapmayı öğrenmek ömür boyu sürebilir. Buna değer..."

Bence de buna değer...

47 Yorumlar

  1. Hiç duymadığım bir kitap, ama şu sıralar en çok okumak istediğim şeyler hakkında galiba.. Yine güzel bir öneri. teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet okuduğunuzda beğeneceğinizi tahmin ediyorum rica ederim iyi okumalar :)

      Sil
  2. Hayallerin peşinde koşunca insan hiç yorulmuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen hayaller ve uğruna emek vermek gibisi yok :)

      Sil
  3. Belki de, kitabın aslına müsavi değerde bir yorum okuduk... devam... selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim umarım öyle olmuştur:)
      Yazmaya devam elbette..
      Selamlar...

      Sil
  4. DÜMENİ YARATICILIĞA KIRMAK kitabını okuyacagım her alanda yapılmayanı yapabilmek hatta onu hayal dahi etmek kazandırır insana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyunca beğenirsiniz dilerim ki..
      Katılıyorum kesinlikle yapılamayanı hayal etmek dahi güzel ve geliştirici :)

      Sil
  5. Bu kitap listemde daha okumaya sıra gelmedi ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğunda beğenirsin diye düşünüyorum canım 😊

      Sil
  6. Kitabı not aldım 😊 kesinlikle okumak istiyorum...

    YanıtlaSil
  7. hımm yazarı da seviyom bu tür kitapları da. okuyayım bunu tişkirs :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazarı ben de seviyom fantasik bilim kurgucu..
      mülksüzler kitabı harika
      bu kitapta çok tatlış deepcim :))

      Sil
  8. Bir şeyi iyi yapmak ömür boyu sürebilir, çok doğru. Böyle eserleri de bu noktada çok önemsiyorum. Bir blog yazarı olarak bu kitabı okumalıyım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle ve denemeye değer..
      Kitap gerçekten harika ve evet bence blog yazarları okuyup çok beğenirler diye düşünüyorum:)

      Sil
  9. sevil çok teşekkürler bir şimşek çaktı kafamda üfff bu yazıda yazmak yerine fotograf çekmek olarak değiştirirsem nasıl olur. ilginç bir yol haritası ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim dostum :)
      tabii hangi alanda uygulamak istersen..
      Bence harika olur bu yol haritası ..

      Sil
  10. Yazının görselini görünce yazını okumak istemiştim. Yazını okuyunca da kitabı okumak istedim. Hayat işte; etkiler sürekli :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) ne iyi etmişsin
      Kitabı okuyunca seversin kesin :)
      benden de neşeli sevgiler canım..

      Sil
  11. Olay kendini adamak. İşte bu büyük bir olay.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen kendini adamak hem zor hem harika bir şey :)

      Sil
  12. Bu tür kitaplar yazarlığa yeni başlayanlar hatta eski yazarlar için bile çok faydalıdır,okuyup-ne demek istediğini anlamak lazım..Yazılara bir anlam ve mantık katmak için ideal..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız bu tür kitaplar yazarlığın her aşamasında kişiye katkı sağlıyor bence de.
      Kitapta önerilen alıştırmalar cok güzel . daha rahat ve anlamlı yazmak için faydalı 😊

      Sil
  13. Okuma listeme ekledim bile. Güzel yazınız için teşekkürler. İnsan hayallerinin peşinde koştuğu sürece kendi olabiliyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim begenmenize sevindim :)
      Umarım okuyunca beğenirsiniz .
      Evet aynen kendimiz olmak için hayallerin peşinden koşmak şart..

      Sil
  14. Daha bir kaç gün önce bir yerlerde okumuştum. 'Yapmak istediğin işe kendini adamak'. Faydalı bir kitaba benziyor. Bu tür kitapları alıp, okumak hiç adetim değildir ama denemekte yarar var. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Yapmak istediğin şeye kendini adamak " ... bircok yerde bunu duyuyoruz, denemeye değer..
      Faydalı bir kitap evet kesinlikle tavsiye ederim :)
      Benden de Sevgiler:)

      Sil
  15. güzel bir kitapmış notlarıma ekliyorum :)

    YanıtlaSil
  16. Kendini vermek ya da adamak özen göstermeden herşeyi denemeden emin olmazsın yapamadığına veya yapabildiğine en iyisini yapmak için doğru kendimizi adamalıyız dümeni yaratıcılığa kıralım hep birlikte teşekkürler tanıtım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısınız adanmışlık çok önemli bir konu ,sevdiğimiz şeyi bulup istikrarlı bir şekilde bu konuda çalışmak hepimizin ihtiyacı olan bir şey sanırım .Hep birlikte dümeni kıralım bakalım :)

      Sil
  17. Benim de böyle bir desteğe ihtiyacım var.Bu kitabı alacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kitabı çok sevdim canım, umarım sen de beğenir ve yararlanırsın :)

      Sil
  18. Great post, of course I'm starting to follow:**Regards!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you my dear :)
      I will visit to your blog and follow...

      Sil
  19. çok güzel bir kitapmış, teşekkürler, faydalı ve okumak istediğim türde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kitap çok faydalı ve güzel bir kitap..umarım okuyunca siz de seversiniz :)

      Sil
  20. Ne güzel altın gibi sözler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bence de canım ,kitaptaki sözler çok güzel ve değerli sözler..

      Sil
  21. Çocukken yazar olamak isterdim ama kitap basım parası okuma oranlarının düşün olması kitap hayallerimin askıda kalmasına neden oldu. Belki bloglardan ondan bu kadar lezzet alıyorum. İnceleyeyim eminim yararı olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap yazmak benim de hayalim ne güzel ortak bir hayalimiz varmış :)
      çok faydalı bir kitap tavsiye ederim..

      Sil