Blogları Canlandırma Projemizin Ağustos teması Latin Amerika Edebiyatı ve ya seçkin yazarlar, seçkin yönetmenler idi.

Ben Latin Amerika edebiyatı hakkında yazmayı seçtim.

Gabriel Garcia Marquez Latin dünyasında sevdiğim bir yazardır ve harika eserleri var. Ben bugün sizlere  Kolera Günlerinde Aşk'tan bahsedeceğim.


 


Bu kitap bırakılmış bir sevgilinin gençlik yıllarından yaşlılığa kadar süren yarım asırlık aşkını anlatıyor. 

Kalın ve okuması zevkli bir kitap, 1982 Nobel Edebiyat Ödülü almış.

Florentino çok küçük yaşlarda Fermina'yı uzaktan görüyor  ve görür görmez aşık oluyor ama Fermina onu görmez. Ve erkek ona bir aşk mektubu yazıyor. Aşk mektubunun cevabını beklerken ateşleniyor, titriyor, kusuyor tıpkı o dönemde yaygın olan Kolera hastalığının belirtilerini gösteriyor.

Aslında bir aşk hastalığı bu ve yazar  bunu koleraya benzetiyor.

Sonra uzun süre mektuplaşıyorlar aralarında, Fermina Florentino'yu hiç görmüyor bu arada. Ve karşılaştıklarında adamı hiç beğenmiyor, hayal kırıklığına uğruyor ve gidip bir doktorla evleniyor 51 yıl boyunca da evli kalıyor.

Adam ise kadını hiç unutmuyor, unutamıyor evet hayatına devam ediyor, çok fazla kadınla birlikte oluyor ama hiç birine aşık olmuyor. 

Yıllar sonra doktor ölünce baş sağlığına gidiyor Fermina'nın yanına ve 77 yaşında aşkını tekrar anlatıyor ona. Fermina bir süre dirense de daha sonra o yaşta yeni bir aşka yelken açıyorlar her şeye ve herkese inat.

Takıntılı tutkulu bir aşkın yanı sıra o dönemlerdeki salgını, kolera günlerini de anlatan bir kitap bu. Ayrıca bir aşk bu kadar da uzun mu sürermiş dediğimiz enteresan bir kitap.

Yazarın dili de güzel. Edebi olarak da çok başarılı

Tavsiye ederim.


Not; Filmini de izledim güzeldi diyebilirim.


48 Yorumlar

  1. Bir türlü okumaya fırsatım olmamıştı, kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Benimde elimin hiç gitmediği kitaplardandı. Korkulacak bişey de yokmuş ama aslında. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet korkacak bir şey yok okuması zevkli bir kitap:)

      Sil
  3. Yazarın Kırmızı Pazartesi kitabını okumuş ve beğenmiştim. Bu kitabın konusu da güzele benziyor. :)

    YanıtlaSil
  4. Bu kitabı okumak bir türlü nasip olmadı kaç yıldır duruyor kitaplıkta😅🙈😬

    YanıtlaSil
  5. ooooo sağlam yazar sağlam roman :) iki üç romanını okudum bunu da :) güzel tabii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen di mi sağlam yazar ve kitap...Ben bir tek bunu okudum ama çok sevdim deepcim:)

      Sil
  6. Merak ettiğim bir eser ama okumak konusunda çekiniyordum nedense. Yorumunuzu okuyunca biraz azaldı bu durum, yakın zamanda okurum belki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rahat okunuyor diyebilirim şimdiden iyi okumalar:)

      Sil
  7. Bu yazarın bu kitabını Yüzyıllık Yalnızlık adlı kitabını okuduktan sonra çok merak ediyordum. Okuma listeme ekledim hemen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de o kitabını okumadim ama bunu okuyunca seversiniz eminim:)

      Sil
  8. En sevdiğim yazarlardan biri. Kendine has bir dili var. Bu kitabı da severek okumuştum ama filmini izlemedim. Pek iyi eleştiriler almamıştı çıktığında. Bu yüzden uzak durdum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendine has bir tarzı var kesinlikle...Filmini izledim ben kitap kadar iyi olmasa da fena değil aslında:)

      Sil
  9. Yıllar önce okumuştum ama unutmuşum konusunu. Fırsatım olursa tekrar okuyayım ☺️

    YanıtlaSil
  10. Kırmızı Pazartesi kitabını okuduktan sonra yazarın kitaplarına elim bir türlü gitmiyor, o kitabını hiç sevmedim, okurken çok sıkılmıştım. Bu kitabını çok duydum, belki ilerde okurum:) Çok güzel anlatmışsın, emeğine sağlık canım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de o kitabını okumadım ama bu eserini sevdim. Bazen hitap etmiyor insana bazı kitaplar. Belki ileride okursun canım:) Çok teşekkürler beğenmene sevindim:)

      Sil
  11. Aslında güzel bir roman ama daha okumaya fırsatım olmadı.Bu yazarın en maşhur kitabı kırmızı pazartesiydi sanırım. o da var listemde :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Kırmızı Pazartesi en meşhur sanırım ama ben onu okumadım. Bu eserini ise sevdim güzeldi :)

      Sil
  12. Çok eski zamanlarda okumuş olabilirim bu romanı ama hiçbir şeyi anımsamadığımı hatırladım paylaşımı görünce. :(

    YanıtlaSil
  13. Konusu çok ilginçmiş. Sevilcim Marquez'in sadece Yüzyıllık Yalnızlık'ını okuyabildim ve çok beğendim, gerçekten anlatımı, dili çok iyiydi. Sen de çok güzel tanıtmışsın. Emeğine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Ablacım ilginç ve güzel bir konusu var. Ben de Yüzyıllık Yalnızlık kitabını okumadım ama listemde. Dili tarzı güzel bir yazar. Beğenmene çok sevindim Ablacım:)

      Sil
  14. Yes my dear, this book is very interesting.

    YanıtlaSil
  15. film uyarlaması da vardı değil mi bir türlü okumadım biraz ağır bir kitap olabilir diye düşünüyordum ama artık okurum sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi de var evet kitap kadar olmada da oyuncular iyi:)
      Yok öyle çok ağır bir kitap değil bence:)

      Sil
  16. Selam aleyküm blogunuzu takipe aldım sizde bloğumu takip edermisinizhttps://bilgidayi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  17. Oh remember when I read this book

    YanıtlaSil
  18. Ön yargılı olduğum bir yazar, sanırım kitabı okumam, yine de teşekkürler tanıtım için. :)

    YanıtlaSil
  19. Kitaplığımda var umarım sakin bir zamanda okuyup severim :)

    YanıtlaSil
  20. I read that book few years ago and enjoy so much. It is masterpiece.

    YanıtlaSil
  21. Ellerine sağlık güzel tanıtım olmuş. Üniversite döneminde okuduğum bir kitaptı sayende yeniden okumak istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim beğenmene sevindim. Belki yeniden okursun :)

      Sil