Elime kahvemi alıp balkona çıktım, rahat bir koltuk var krem rengi bir berjer...Onun içine oturup gömülmeyi seviyorum. Koltukla aynı şekli alıyorum bir süreliğine. Kayboluyorum adeta, koltuk kim ben kimim bilmiyorum.



Uzaklara bakıyorum boş boş, evlere, ağaçlara, çiçeklere, telaşla yürüyen annelere, caddeden hızla giden arabalara. Sonra neden bilmem geçmiş geliyor aklıma. Geçmişle olan defterler birden açılıyor, hani kapatmıştım bu olayı, hani affetmiştim bu kişiyi diyorum ve aklımdan kovuyorum bunları. 

Sonra gelecek kurguları başlıyor, bazen güzel hayaller bazen de kaygılı senaryolar içinde buluyorum kendimi. Koltuğun içinde tamamen kayboluyorum.

Yoruluyorum tüm bunlardan, oysa sadece kahvemi yudumlamak istemiştim. Zihnim çok dolu ve artık düşünmek istemiyorum.

 Geçenlerde meşhur "Lost" dizisinin tüm bölümlerini izledim bir solukta. Muhteşem bir dizi. Son final bölümündeki bir sahne beni çok etkiledi.

Jack soruyor; " Tüm bunların anlamı ne, neden yaşadık bunları ve şimdi ne yapacağım?"

Babası cevap veriyor; " Hatırlamak ve unutmak için...Bırakıp yola devam etmek için..."

İşte aradığım cevap...Yaşamak ve deneyim kazanmak, bu bilgileri bilinç yoluyla aktarmak. Ama sonra tutunmamak ve bırakabilmek, yola devam edebilmek sanırım önemli olan.

Zihninle düşünmeyi bırakıp kalbini dinlemek en güzeli. Fincandaki kahvem bitmiş farkında bile olmadan. Uzaklarda bir kuş şakıyor. Hafifçe doğruluyorum koltuktan, silkeleniyorum. Bedenimi fark ediyorum, sağlıklı olduğum için şükrediyorum, biraz gülümsüyorum hatta.




Radyoyu açıyorum Max Fm diye bir kanal var, çok seviyorum orada çalan müzikleri. Evdekilerle konuşuyor, şaka falan bile yapıyorum. Sonra mutfağa yönelip buzdolabından patlıcanları çıkarıyorum, yemek yapacağım...

Bugün de kendini toparladın aferin sana diyorum ve yaşamaya devam ediyorum.




41 Yorumlar

  1. Çook sevdimm:)))
    ''... bazen güzel hayaller bazen de kaygılı senaryolar içinde buluyorum kendimi. Koltuğun içinde tamamen kayboluyorum.'' Bu cümlede kendimi gördüm:) Hayatın içinde bunları düşünmeden duramıyoruz. Bir de son cümleyi çok söylerim kendime; ''bugün de kendini topladın...'' Son zamanlarda biraz daha yorgun hissediyorum bazı şeylerden dolayı.
    Kalemine sağlık canımm, yine içinde kendimi bulduğum çok güzel bir yazı okudum:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel bir yorum bu canımm, çok sevmen beni çok sevindirdi :)))
      Kendinden bir şeyler bulman ve aynı zamanda beni anlaman ne güzel. Sanırım zaman zaman çoğumuzda benzer duygular oluyor, insanız çünkü... Günü kotarmak, toparlanabilmek güçlü olduğunu gösteriyor, her şeye rağmen toparlamak. Yorgunluğun geçer dilerim ki.
      Çok teşekkür ederim canım :)

      Sil
  2. Ne kadar naif bir diliniz var, kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım, beğenmene çok sevindim :)

      Sil
  3. Ne güzel yazmışsın. Benim de en olmadık anlarda kafama takılır bir şeyler, gündüz bir şekilde geçiyor da gece yatınca inadına zihnime saplanıyor sanki olumsuz düşünceler. Hayata odaklanmak, yaşamak gerekiyor. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Duygucum :) Çoğumuzda oluyor böyle tabii, haklısın gece kafaya takılanlar daha zor...
      Evet odaklanmak ve yaşamak en güzeli :))

      Sil
  4. Affettsek de geçmişte bizi üzenleri aklımıza geliyorlar ansınız ama sağlıklı olmak en önemli şey gerçekten de. Radyo pek dinlemiyorum ama o kanalı merak ettim. Yine güzel bir yazıydı eline sağlık Sevilciğim.
    Sevgilerimle:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısın Ablacığım, affetsek de aklımıza geliyorlar işte...
      Max Fm Ankara radyosuymuş, yabancı müzik ağırlıklı eski şarkıları da sıklıkla çalıyorlar güzel oluyor :)
      Çok teşekkürler Ablacım. Sevgilerimle :)

      Sil
  5. Zihninle düşünmeyi bırakıp kalbini dinlemek en güzeli... Ne güzel yazmışsınız. Kalbimi dinlediğimde buluyorum şükredecek tüm güzellikleri. Yaşamaya devam... Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet zihin çok çalışınca kalp duyulmuyor bazen, o nedenle kalbi dinlemek lazım :) Ne güzel demişsiniz kalbimizi dinleyince şükredecek şeyler bulunuyor.
      Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  6. kişisel gelişime ilgi duyuyon sen iyicene :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha :)) evet di mi kişisel bir gelişim çabası içindeyim deepcim :))

      Sil
  7. Kısa hikaye gibi çok güzel :)

    YanıtlaSil
  8. An'da daha çok kalabildiğimizde daha arı, daha duru olabiliriiz öyle değil mi? İçine çeken, çok güzel bir yazıydı Sevilciğim. Yüreğine, emeğine sağlık👏👏. 😍🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Sibelciğim:) An'da kalabilmek çok önemli tabii...Beğenmene çok sevindim. Sevgiler çokkça :))

      Sil
  9. Jack'ın sorusuna babasının " Hatırlamak ve unutmak için...Bırakıp yola devam etmek için..." diye cevap vermesine, siz de çok güzel betimlemişsiniz, bununla ilgili düşüncelerinizi.. Şiir gibi yazı çıkmış ortaya, elinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Jack'in babasının bu cümlesi beni epey etkiledi doğrusu:) Beğenmenize çok sevindim Ertuğrul Bey sağ olun :)

      Sil
  10. Kendimizle başbaşa kaldığımızda, geçmiş üşüşüverir zihnimize. Önemli olan silkinip anın keyfini çıkarmak...Kuşun şakıyışını duymak bile zihnin toparlandığı, o ana dönüş sinyalini vermiş demektir. :)
    Tebrik ediyorum Sevil Hanım. Harika bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  11. Çok teşekkür ederim gün içinde keyifli anlar oluşturmaya çalışıyorum işte...Sizlere de olumlu bir etkisi olduysa ne mutlu bana :)

    YanıtlaSil
  12. Haklısınız Nazlı hanım yalnız kalınca zihnimize bu fikirler üşüşüyor. Kuş sesleri beni o ana davet etti diyebilirim :))
    Çok teşekkür ederim beğenmenize çok sevindim :)

    YanıtlaSil
  13. Yazı bence inanılmaz güzel olmuş. Hayatı sorguladığım o anlar geldi gözümün önüne ve lost dizisini izlememiştim ama söz gerçekten çok etkileyici imiş. ❣️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim beğenmene çok sevindim :) Hayatı sorguluyoruz işte bazen :) Lost dizisini öneririm...

      Sil
  14. Bu eylemi ben de sıkça yaparım.Sanki düşünceler içinde yüzmek için oluşmuş bir ortam gibi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen düşüncelere dalmak için çok uygun oluyor bu tip ortamlar :))

      Sil
  15. Sakin ama dolu dolu bir yazı. Okurken huzur bulmuş gibi hissettim. Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, yazımın huzur vermesine çok sevindim :)

      Sil
  16. Çok hoşsunuz cidden dingin düşünceler. Yaz günleri balkon kahvesi güzel olur. Afiyetler olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)) Yazın hele ki akşamları balkonda oturmak ayrı bir güzel oluyor valla :)

      Sil
  17. Benim de kırmızı bir koltuğum var öyle içinde kaybolduğum. Ah bir de beyinler boşalsa 🙄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Koltuklarımızda kayboluyoruz da ah bir de düşünceler kaybolup beyinler boşalsa harika olur canım :)

      Sil
  18. Yorum yazdığımı hatırlıyorum bu yazına, zira yeni yorumlarda bana da haber geliyor. :( ama göremedim kendi yorumumu. Acaba spama düşmüş olabilir mi? bazen oluyor çünkü.
    Fakat yeniden geldim ve okudum, cidden güzel bir yazı. Hepimiz "geçti gitti" dediğimiz olayları minik anlarda bazen hiç nedensiz hatırlarız ve "yahu geçmişti bu niye hatırladım?" deriz. Mutlaka bir bağlantısı vardır onun yaşamla, bunca şey yaşadın bak neler geçti gitti der belki bize.
    Eline sağlık tekrar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canım, aaa baktım spama ama o yorumunu bulamadım, bazen sistemde karmaşa oluyor kim bilir nereye attı...Teşekkür ederim tekrar uğradığın için Sezercim :)
      Çok sevindim yazımı beğenmene...Hiç nedensiz hatırladığımız minik ne çok olay ver bilinç altımızda. Evet haklısın belki de güçlü olduğumuzu hatırlamak içindir :)

      Sil
  19. Her gün yeniden silkelenip yaşadığımız âna odaklanmaya çalışmak. Hem çok zor hem çok güzel :) Kalemine sağlık, harika anlatmışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet her gün o motivasyonu içimizde bulmak zor ve güzel de aynı zaman da :) Çok teşekkür ederim beğenmene çok sevindim :)

      Sil
  20. Her gün yeniden silkelenip yaşadığımız âna odaklanmaya çalışmak. Hem çok zor hem çok güzel :) Kalemine sağlık, harika anlatmışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumun için Handancığım :)

      Sil