Selam Canlar

Özledim hepinizi valla..Sevenler bu kadar uzun süre ayrı kalmamalı değil mi :)

Benden ötürü oldu bu ayrılık. Çünkü Prag'tan geldiğimden beri bambaşka durumların içine düştüm.

Evimizin satılması, yeni ev arayışları,eşya toplama,dağıtma,fazla eşyalardan arınma ve taşınma,yerleşme dönemi yaşadım.

Yorucuydu gerçekten ama gerçekten çok yoruldum.

Minimalist yaşam diye tutturduğum için oturduğum evin yarısı kadar olan küçük bir eve geçiş yaptık ben ve ailem.Detayları başka bir yazımda anlatacağım sizlere..

Peki şimdi bu radyasyon konusu da nereden çıktı diyebilirsiniz. Öncelikle " Çernobil " dizisi şu an gündemde ve herkesin dilinde..Ben izlemeye bugün başladım ama yorumlarımı bitirince yazacağım.






Bilmeyenler için söyleyeyim ben Ankara Üniversitesi Radyoloji mezunuyum. X ışınlarının tıbbi görüntülemede ki etkileriyle beraber radyasyonun zararlarını da ilk olarak okulda öğrendim.Çünkü kendimizi korumamız için çekimler sırasında kurşun yelekler giymemiz gerekiyordu.Ben daha sonra bu mesleğe devam etmeyerek İlaç Firmalarında çalıştım tam 16 yıl.

Geçenlerde İnstagram'da Radyoloji alanında çalışan bir meslektaşım bana radyasyonun zararları hakkında bir yazı yazar mısınız diye sorunca, evet dedim neden olmasın?

Ve Marie Cure ' nin hayatından sizlere biraz bahsetmek istedim;






Nobel ödüllü ilk kadın olması beni etkiliyor, O bir bilim kadını.Hem Kimya hem Fizik alanında Nobel aldı Polonya asıllı Marie Cure. Tarihte 2 Nobel alan ilk ve tek kadındır.

Kendisine Radyoloji biliminin kurucusudur diyebiliriz. Uranyumla yaptığı deneyler sonucunda Radyoaktiviteyi keşfetti.Radyumu buldu.

Fakat laboratuvardaki yoğun çalışmaları ve fazla radyasyon sağlığını bozdu ve kan kanseri olarak hayata veda etti.Kendisine bilim için ölen kadın dendi.

Not defterleri yoğun radyasyon nedeniyle hala kurşun kaplı bölmelerde saklanıyor, düşünün radyasyonun etki ve zararlarını.

Radyasyonun zararları dozuyla doğru orantılı olarak değişiyor aslında.Düşük dozlarda bazı belirtiler olup bir süre sonra kaybolurken , yüksek radyasyon hücre çekirdeğindeki DNA nın yapısını bozuyor.Ve çok ciddi sağlık sorunları doğurabiliyor.

Ayrıca Nükleer denemeler insana verdiği zararın yanı sıra çevreye,diğer canlılara da zarar verebiliyor.

Tüm bu nedenlerden dolayı herkes kendini korumayı bilmeli elinden geldiğince ama burada en çok fedakarlık ve özveriyi gösteren, bu işi yapan meslektaşlarıma ait. Dolayısıyla radyoloji alanında çalışan tüm sağlık personeli arkadaşlarımıza ve çalışanlarına kolaylıklar ve sağlıklı günler diliyorum.

Lütfen kendinize şefkatli davranın ve kendinizi sevin :) Güzel günler dilerim...


55 Yorumlar

  1. Marie Curie'yi daha önce yine bir vesile ile duymuştum. İlk ve tek olduğu özellik dolayısıyla ben de kendisinden enlerveilkler.rehitu.com adresinde bahsedeyim bari. :)

    Yazı için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim yorumunuz için ben teşekkür ederim.Evet ilk ve tek olması çok dikkat çekiyor.Sizin yazınızı da merakla bekliyoruz:)

      Sil
    2. İşte burada: https://enlerveilkler.rehitu.com/2019/08/ilk-nobel-alan-kadn-marie-curie.html :)

      Sil
    3. Yazmışsınız bile:)okumaya geleceğim 👍

      Sil
    4. Linkten ulaşamadım ama başka ulaşabileceğim bir yer var mı acaba? Facebook ta paylaştınız mı? oradan bakayım olmazsa.

      Sil
    5. Ben kolayca ulaştım ama Facebook'ta da paylaşmışımdır muhakkak. İzninizle tıklanabilir link ekliyorum:

      Tıklayın lütfen!

      Sil
    6. Evet şimdi ulaştım:) Benim yazımdan da bahsetmişsiniz teşekkürler.

      Sil
  2. Bilgilendirme yazınız için teşekkürler. Yüksek radyasyonun DNA yapısını bozması, bozabilmesi gerçekten enteresan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet maalesef çok yüksek özellikle nükleer dozların böyle hücresel düzeyde etkilerinden bahsediliyor.

      Sil
  3. Madam Curie çok saygı duyulası bir kadın. Bu sektörde çalışan tüm insanlar da umarım sağlıklarını koruyabilirler. Bu konuda alınması gereken tüm önlemler, büyüklerimiz tarafından alınmıştır umarım. Çernobil de harika dizi yorumunuzu bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle çok saygı duyulacak bir bilim insanı bence de. Umarım bu alanda çalışanlara daha kolaylaştırıcı yöntemler bulunur. Çernobil'in hepsini izleyince ilk fırsatta yazacağım umarım :)

      Sil
  4. Madam Curie deyince hep yıllar önce izlediğim Ödüller Kimin oyunu gelir aklıma. Hümeyra oynuyordu. Keşke şimdi de olsa da izlesem.

    Minimalist evini merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handancığım ben o bahsettiğin oyunu izlemedim,merakta ettim :)
      Yeni evim kutu gibi, rahat.Otel de yaşıyor gibiyim:) Yakında evle ilgili bir şeyler yazacağım bakalım :)

      Sil
  5. İLkokulda Tina dergisinde ilk kez okumuştum Madam Curie'nin hayatını. Çizgi roman şeklindeydi hala gözümün önündedir. Hayran olmuştum ta o zamandan ama radyasyon gerçekten korkutuyor beni. Çernobil dizisini izlemek istiyorum kesinlikle. Netflix'te bakayım var mı. Yeni evinde güle güle, ağız tadıyla otur canım. Minimalist yaşam en güzel. Ne kadar az eşya, o kadar az toz.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde Ablacım o Tina dergisi ne güzel bir dergiymiş öyle ,çizgi roman şeklinde anlatmış hem de. Radyasyon meselesi zor bir mesele dediğin gibi korkutucu bir tarafı var ama çok yüksek dozlar sorun oluyor.
      Çernobil çok gerçekçi bir dizi ben de yeni başladım.Netflix de var sanırım Dijitürkte de var Ablacım.
      Teşekkür ederim minimalist ev ennn güzeli, temizlik hemen bitiyor :))
      Sevgilerimle..

      Sil
  6. Çok güzel bir yazı olmuşemeğine saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım Ablam beğenmene çok sevindim :))

      Sil
  7. Kendisini bilime kurban etmiş Marie Curie... Gurur duyulacak kadınlardan biri. Radyasyon gerçekten ürkütücü. Radyoloji çalışanlarına Allah yardım etsin.
    Yeni evin hayırlı olsun Sevil kızım. Güle güle otur inşallah. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece Ablacım gerçekten de öyle olmuş, kendini bilime kurban etmiş.Çok gurur duyulacak bir kadın bence de. Amin radyoloji çalışanlarına kolaylıklar diliyorum aynı şekilde.
      Çok teşekkür ederim evimize yerleştik umarım ağız tadıyla otururuz :)
      Sevgilerimle..

      Sil
  8. Ne güzel ne kadar detaylı bilgiler vermişsiniz. İnanılmaz bir hayatı olmuş. Evet eşiyle beraber yapıyorlar bir çok şeyi ve maalesef eşi at arabası yüzünden ölüyor.Birçok konuda ilkleri olmuş,çok çalışkan bir bilim insanı.
    Dediğiniz gibi erkeklerin baskısıyla da mücadele etmek durumunda kalmış.Ben de saygıyla anıyorum kendisini..
    Teşekkür ederim evim kutu gibi sade bir ev.Böyle olsun diye çok uğraştım:) Eşya detoksu oldu ve ben kendimi gerçekten arınmış hissediyorum:))Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Marie curie ölümünün bu şekilde olduğunu bilmiyordum, acıklıymış, feda etmiş kendini ne de olsa. Şu minimalistlik ile ilgili yazıyı bekliyorum. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ölümü dramatik ve çok fedakar,kendini adamış adeta.
      Yazacağım inşallah canı, minimalist bir hayatın içine girdim ne de olsa:))
      Yakında tüm gözlemlerimi paylaşacağım :)

      Sil
    2. Yeni bir etkinlik başlattık, seni de görmek isterim :) sayfamdan ulasabilirsin. Sevgiler...

      Sil
    3. Teşekkür ederim davetin için:)en kısa zamanda bakacağım. Sevgiler...

      Sil
    4. Bu arada senin bloguna giremiyorum neden bilmiyorum, tıklayacak bir blog adresi çıkmıyor.Bir sorun yok değil mi?

      Sil
    5. Mail adresimi değiştirdim o yüzden eski yorumlardan çıkmıyor olabilir , edischar.blogspot.com dan ulaşabilirsin , sayfa devam ediyor :)

      Sil
  10. Ay Allah kolaylık versin. Bende yeni ev taşıdım ve gerçekten daha kendime gelebilmiş değilim. Güle güle oturun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım sana da hayırlı olsun yeni evin güle güle otur:)
      Çok yorucu işler valla ben de daha kendine gelemedim.

      Sil
  11. Bilgilendirici bir yazıydı, çok sağolun. Röntgen veya mr çekimlerine de mecbur kalmadıkça girmemek gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ben teşekkür ederim yorumun için :)
      Kesinlikle gerekmedikçe çektirmemek ,dikkatli olmak gerekiyor bence de..

      Sil
  12. Canım Hoş geldin.Yeni eviniz hayırlı olsun.Gule güle oturun.
    Marie Curie biyografisini bilmiyordum .Detaylı paylaşımın için teşekkürler.
    Sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldum İncicigim 😊 Teşekkürler inşallah canım,evi yerlestirmem daha yeni bitti inan.
      Evet Marie Curie ilklerin kadını olmuş o nedenle ilgi çekici.Rica ederim.
      Sevgilerimle 😘

      Sil
  13. oleeey seni görmek güzeeel :)

    YanıtlaSil
  14. Merhabalar bir mim yazdımda blog dünyasında yeni olduğum için şuan
    arkadaşım pek yok eğer bakmak isterseniz çok sevinirim. Cevap verirseniz
    sevinçten havalara uçarım :)
    https://canuzunyol.blogspot.com/2019/08/bir-mim-gelir-bir-mim-gider27.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşgeldiniz:)
      Az önce blogunuzdaydim Harry Porter konulu yazınızı okudum:)
      Mim yazınız için tekrar uğrarım tabii de😊

      Sil
  15. Bilgilendirme ve farkındalık yazınız gerçekten çok güzel. Ben de Radyasyon Korunma Sorumlusuyum. Radyoaktivite ve radyasyon konusu ülkemizde az bilinen ve şehir efsaneleri türetilen bir konu. Biz TV ekranlarından bir bakanın çay içerek radyasyon güvencesi vermiş ülkenin insanlarıyız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim beğenmenize sevindim gerçekten.Dikkat çekmek istemiştim.
      Aa öyle mi bilmiyordum Radyasyon Korunma Sorumlusu olduğunuzu.
      Maalesef dediğiniz gibi bu konu çok bilinmeyen kulaktan kulağa yayılan bir konu.
      Hatırlıyorum evet Çernobil zamanıydı değil mi biz de ekranlarda izlemiştik o görüntüleri.

      Sil
  16. Özledik vallahi seni ve güzel yazılarını.
    Ben de minimalist yaşayan biriyim.Evimde de oldukça az eşya var.Yaşam olarak da sade ve basit yaşamaya gayret ediyorum :)
    Kocaman öpüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım ben de sizleri özledim :)
      Minimalist yaşamak en güzeli bence de, az eşya sadelik insana huzur veriyor gerçekten.En güzelini yapıyorsun.
      Ben de kocaman öpüyorum 😘

      Sil
  17. Işini böyle aşkla yapan ve her alanda kendini feda eden insanlara hayranım.
    Bir söz vardır ya; Kendini yakmayan etrafını aydınlatamaz diye.. aynen öyle sayhı duyulası bir Kadın 🌹

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hayranım nasıl bir adanmışlık değil mi? Ne kadar doğru bir söz. Saygı duyduğumuz harika bir bilim kadını kendisi.
      Yorumun için teşekkür ederim😊

      Sil
  18. Merhaba Sevil Hanım, her hafta ortak bir konu üzerine yazılar paylaşmayı düşündüğümüz yeni bir etkinlik başlattık. Müsait vaktinde bloguma göz atıp incelersen hatta sen de yazarsan çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba yeni etkinliğiniz hayırlı olsun, haber verdiğiniz için teşekkür ederim.
      Tabii ki blogunuza uğrayıp incelerim ve yazmaya da çalışırım elbette :)

      Sil
  19. Marie cure un adını sıkça duyduğumuz halen yaptıklarından bahsettiren değerli bir bilim kadını olmasıyla hatırlıyorum. Ama burda biraz daha detay öğrenmiş olduk. radyasyon meselesi çok sıkıntılı ben bir kaç kes radyasyonlu mr çekildim 24 saat çocuğunuza yaklaşmayın demişlerdi.Ama bazen mecbur kalıyoruz işte elden bir şey gelmiyor.Evinizde ahırlı uğurlu olsun zaten dünya da insanların hepsi demeyelim ama çoğunluğu sadece ihtiyaç dahilinde ki eşyalarla ufak evlerde yaşıyorlar muhtemelen bunun sizin üzerinizde etkisi oldu . Ama Türk halkı zengin ve ihtişamlı görünmek için belkide hiç kullanmadığı kullanmayacağı eşyaları bile evine doldurmakta ısrarcı :)

    Hoş geldiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bloguma hoşgeldiniz:) Dediğiniz gibi Marie Curie önemli bir bilim kadını.
      Bazen sağlığımız için radyasyonlu çekimler yaptırmak zorunda kalıyoruz maalesef..
      Teşekkür ederim evim çok keyifli oldu.Çok güzel anlatmışsınız bu durumu. Şu an dünya bu yöne doğru gidiyor az eşya çok huzur, metrekareler küçülüyor .Büyük ev çok eşya demek ,üstelik çoğu da kullanılmıyor. Tercih meselesi elbette..Ben bu kısır döngüden çıktım ne mutlu ki :)

      Sil
  20. Kendilerini korumadan çalışıyorlarmış yazık o zamanlar. Yeni evinde huzurla otur, hayırlı olsun 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet henüz o zamanlar zararları tam bilinmiyormuş yazık.Dünde tesadüfen Marie Curie ile ilgili bir belgesel izledim ,yoğun çalıştığı o dönemlerde hep halsiz ve yorgun,ışından dolayı.
      Teşekkür ederim canım inşallah 😊

      Sil