Merhaba;

Biliyorsunuz fotoğrafçılık üzerine çok yazı yazdım daha önce. Ancak son zamanlarda aşırı istek var bu konuda bir şeyler anlatmam için.

Makine alırken nelere dikkat etmeliyiz diye bir yazım var ki, en çok okunan yazım -olmuş :) bunun için teşekkür ederim herkese.

Şimdi ise bir makinenin üzerinde neler var ve ne ise yarar ,hadi bir bakalım hep beraber. İnanın çok kolay,bilmeyenlerin çabucak anlayacağı şekilde anlatacağım.

Elinizde filmli,objektifli bir makineniz ya da şu an herkeste olan dijital DSLR makineniz olsun fark etmez, üzerindeki parçalar bölümler hep aynı aslında.









Her makinede ;

OBJEKTİF
DİYAFRAM
ENSTANTANE
İSO
VİZÖR

mutlaka vardır.Peki fotoğraf çekmenize katkıları nelerdir?



OBJEKTİF  yani LENS ; Cisimlerden gelen ışınları alıp filme aktaran mercektir aslında.Çeşitleri;



                Normal
                Dar Açılı
                Geniş Açılı
               Değişken
               Makro
               Balık Gözü dür


DİYAFRAM




Objektifin üstünde filme gelen ışığın miktarını açıp kısarak ayarlayan bir düzenek,bir perdedir.
Diyafram ışıklı ortamlarda kısılır , az ışıklı ortamlarda açılır.

Bu değerlerin rakamları var ve rakam büyüdükçe içeri giren ışık miktarı azalır. Ters orantılıdır yani.



ENSTANTANE ( ÖRTÜCÜ)  Fransızca bir anlık ,ansızın anlamına gelir. Diyaframdan gelen ışığın sürecini kontrol eder. DSLR makinenizin üst kısmında ya da sağ tarafında olan bir tekerlektir ve S moduna alıp enstantane değerlerini değiştirebilirsiniz.


Bu değerler genelde 1/2, 1/4 , 1/8, 1/30, 1/60, 1/125, 1/250 den  1/8000 e doğru devam ederler.
Mesela 1/1000 saniyenin binde biri demektir.

Hızlı çekimlerde,çekimi dondurmada ,ışığın durumuna göre enstantaneyi ayarlamak gerekecektir.






İSO  Dijital makinede bulunan sensörlerin ışığa duyarlılık derecesidir.Yetersiz ışık ortamlarında İSO bize destek olur. Biz yine de İSO yu normal değerlerde kullanmaya çalışmalıyız çünkü yüksek İSO görüntüyü etkiler.


 Diyelim ki hareket halindeki çocuğunuzu çekeceksiniz ve ışık az. İSO  değerini artırmanız gerekir. Ben yine de böyle durumlarda TRİPOD kullanmanızı öneririm.


VİZÖR  Makinenizden baktığınız ,cismi gördüğünüz kare ekrandır kısacası. Konuyu kadrajlamaya yarayan kısımdır. Hepimiz vizörü biliriz.Buradan netleme de yapılır,


Çok temel ,en temel ve basit şekilde bir makinede ne ne işe yarar kısaca anlatmaya çalıştım sizlere dostlarım. Bu bilgiler elbetteki bu işi bilen,makineyi kullanan,kursa gidenler için değil ancak yeni heves etmiş ve meraklılar için kulak dolgunluğu,göz dolgunluğu olacak bilgiler.Bu işin eğitimini almak isteyenlerin ilk karşılaşacakları şeyler.

Çünkü makineniz varsa onu kullanmayı bilmek zorundasınız..Keşke hayatında bir kullanma kılavuzu olsaydı değil mi? Ama korkarım ki çok fazla seçenekli bir kılavuzlar zincirine sahip yaşamın ta kendisi ve tek bir doğru yok.

Güzel günler dilerim hepinize...










34 Yorumlar

  1. Çok istiyorum fotoğraf makinesi satın almak ama sanırım biraz pahalı ... Faydalı bir yazı olmuş sizin yazılarınızi okumak mutlu ediyor 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazılarımın seni mutlu etmesi beni de mutlu etti canım 😊
      Aslında 2.el makineler daha uygun fiyatlı oluyor.Insallah bir gün alırsın sende.

      Sil
  2. Benim cep telefonum yoktu ve bloğuma fotoğraf çekmek için yıllar önce en ucuzundan ufak bir Kodak almıştım. Duruyor hala ama cep telefonu da resim çekiyor diye artık hiç elime almıyorum.:( Çok yararlı bilgiler vermişsin Sevil'ciğim, eline sağlık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde Ablacım o eski makineler ne güzeldi aslında.Benim elimde de var onlardan evde duruyor aynı şekilde.Cep ,şu an birçok insanın işini görüyor özellikle hızlı günlük çekimlerde.
      Teşekkür ederim Ablacım beğenmene sevindim 😊Sevgilimle

      Sil
  3. Özellikle yeni başlayanlar için gerçekten çok faydalı bir içerik olmuş bence elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Gökhan Bey yararlı bulmanıza beğenmenize sevindim.
      Amacım en yeni başlayan arkadaşlara faydalı olmaktı.

      Sil
  4. Ayy nasıl mutlu oldum bilemezsin. Elimde fotoğraf makinesi var. Çok seviyorum çekmeyi ama pek bilgili olduğum söylenemez.:))) çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok sevindim vallahi yani faydalı olmuş ne güzel:))
      Rica ederim canım iyi çekimler sana.

      Sil
  5. Çok faydalı bir yazı olmuş.Ileride bir makina almak istiyorum.Simdilik telefondan cekiyorum.Ama fotoğraf çekmek gerçekten bir tutku.Anı yakaladığım zaman ki his muhteşem birşey. Sevgilerimle����

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim beğenmene çok sevindim:) Evet çoğumuz cepten çok güzel çekimler yapıyoruz.
      Inşallah ilerde bir fotoğraf makinesi alırsın, dediğin gibi bu iş bir tutkuya dönüşüyor😊
      Sevgiler İncicigim 💙

      Sil
  6. Bende merak salmıştım bu ara fotoğraf çekme işine, çok faydalı oldu. Çok profesyonelce fotoğraflar, bayıldım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalı olmasına çok sevindim :)
      Çok teşekkür ederim çok uzun yıllardır uğraştığım bir alan, beğenmene çok sevindim.
      Sana da iyi çekimler😊

      Sil
  7. benim gibi meraklı olupta bir türlü başlayamayan veya başlayanyalar çok güzel ve faydalı bir içerik olmuş elinize kolunuza sağlık eğer bir şey unutursak adres belli saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman tüm fotoğraf meraklılarına, çekip ara verenlere,yeni başlayanlara,makine almak isteyenlere gelsin bu yazı :)
      Sağolun faydalı olduysa ne mutlu bana,her unuttuğunuzda beklerim:)

      Sil
    2. :) evet evet tüm fotograf makinesini sevipte kavuşamayanlara gelsin :)

      Sil
  8. şu sıralarda en iyi iki makine hangisi ve fiatları neee sölesenee ayolcuuum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepcim şimdi şöyle ;
      Nikon Z7 diye bir model çıkardı hatta ben tanıtım toplantısına katılmıştım Ankara'da , fiyatı gövde ve 24-70 mm objektif toplam 40.000 civarında
      ya da daha uygun bişey söyliyim Canon EOS 5D Mark IV serileri var,bak iyi bunlarda aşağı yukarı 20.000 civarında.
      sana bir adres vereyim oradan her şeye bakabilirsin :))
      www.novafotograf.com

      Sil
  9. Fotoğraf makinesindeki bu tabirleri hep duyardık ama tam bilgi sahibi değildik. Özellikle İSO hakkında öğrendiklerim çok işime yarayacak. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet en temel kavramlar hep duyulan bazen unutulan 😊
      Işine yarayacak olmasına çok sevindim,rica ederim canım

      Sil
  10. Açıklayıcı ve detaylı bilgiler için çok teşekkürler. Ben de iyi fotoğraf çekmeyi çok istiyorum. Çok başarılı olamadığım bir konu, biraz da fazla sabırsızım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim beğenmenize sevindim:)
      Iyi fotoğraflar insana keyif veriyor tabii, haklısınız bu konu biraz sabır istiyor:)
      Umarım istediğiniz gibi fotolar çekersiniz..

      Sil
  11. Önemli teknik bilgiler.Bu arada blog teması değişmiş sanırım,güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğraf meraklıları için faydalı olur diye düşündüm.
      Evet canım çok dikkatlisin ,blog temamı değiştirdim beğenmene sevindim :)

      Sil
  12. Nasıl sabırla, emekle hazırlamışsın bu yazıyı... Ah çok teşekkür ederim Sevil, eminim birçok kişiye faydalı olmuştur bu yazı. Sadece tek bir şey alsalar, o bile yeter. Kiii günümüzün en ihtiyaç duyulan konularından biri. İyi ki yazdın.
    Ben de çok meraklıydım bir ara, o kadar çok uğraşıyordum ki, çok zaman ve emek harcıyordum. Ama geçti o benden, artık öyle güzel fotoğraflar da çekemiyorum...

    Ve son olarak, gerçekten hayatın da bir kullanma kılavuzu olsaydı ne iyi olurdu dimi? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynebim canım ben teşekkür ederim asıl sana, bu güzel yorumun için :)
      Umarım faydalı olur bu yazı özellikle yeni başlayanlara,bilip de unutanlara.
      Ne güzel sen de seviyorsun fotoğraf çekmeyi, eminim yine uğraşsan yine çok güzel fotoğraflar çıkar senden :)
      Evet gerçekten böyle bir kılavuz çok işimize yarardı...

      Sil
  13. Yazınız çok faydalı olmuş, çocukken fotoğrafa çok hevesliydim şimdi ise o hevesim pek yok ama yazıyı okuyunca tekrar bir heves etmedim değil :)

    YanıtlaSil
  14. Teşekkür ederim seni heveslendirmesine çok sevindim😊
    Belki yeniden fotoğraf çekmeye başlarsın belli mi olur:)

    YanıtlaSil
  15. Fotoğraf makinesi kullanımını tüm detaylarıyla anlatmışsın canim 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım merak edenler yeni başlayanlar için tüm detayları yazdım 😍

      Sil
  16. Fotoğrafçılıkla ilgili ayrıntılı bilgilendirmeniz bu işe başlayacaklar için çok verimli olmuş. Adeta bir rehber..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimden geldiğince ayrıntılı bilgiler vermeye calıştım, sagolun beğenmenize sevindim umarım faydalı olur.

      Sil