Derin nefes al önce. Gün yeni başlıyor. Uyumadın belki bütün gece. Bebeğini emzirdin ya da hastaydı nöbet tuttun başında.

Yapılacak bir sürü iş seni bekliyor. Kahvaltı hazırlanacak, etrafın karışıklığı toplanıp düzenlenecek. Çalışıyorsan işe gitmek zorundasın bebeğini birilerine emanet ederek…Bütün gün yorulacaksın, zorlu bir sürü işi tamamlayacaksın bebeğini özleyerek…

Yok eğer çalışmıyorsan tüm gün dört duvarın içindesin, sen de yorulacaksın hem de çok. Belki bütün gün kimseyle sohbet etmeden ,ev işleriyle ve çocuğunla meşgul olacaksın. Hiçbir maddi kazancın olmayacak ve üstelikte insanlar senin hiçbir iş yapmadığını düşünecekler…

Hangi durumda olursan ol, sen bir annesin. Fedakarlığıyla, uykusuzluğuyla, sevgisiyle, yorgunluğuyla bir sevgi varlığı…Sensin bu. Belki dünyada hiç kimseye göstermediğin vericiliğini çocuğuna karşılıksız veren güzel bir insan, güzel bir kadınsın.







Kıymetlisin, değerlisin. Dünyanın en zor işini gerçekleştirdin bir canlı doğurdun…Taşıdın 9 ay, doğum sancısı çektin, emzirdin, uyumadın, kilo aldın, hormonların değişti..

Belki bebeğini bırakmak istemeden ağlaya ağlaya işe gittin ya da işten ayrılıp yavruna kendin baktın, büyüttün para kazanmamayı göze alarak.

Ne durumda olursan ol  hepsi zordu, hepsi güzeldi, hepsi anlamlıydı…Kendi kadınlık gücünün, annelik gücünün farkında ol. Elinde pırlanta değerinde bir canlı büyütüyorsun, senin verdiğin şekille biçimlenen bir evlat.



Onu kendi ayakları üzerinde duran, insanları ve hayatı seven, değerleri olan ve bunları koruyan birisi olarak yetiştirmelisin. Ailesine bağlı olmalı ama asla bağımlı olmamalı…

Her şey senin elinde ve senin farkındalığında.

Sen bir annesin,  senin ellerinde güzelleşiyor. Anne olmadan önceki kadın değilsin artık, değiştin. Sorumlulukları olan, yavrusunu sevip koruyan, artık yaşamayı daha çok seven bir insan oldun…

Unutma ;hamileliğinde göğsünü gere gere ,gururla çocuğunu taşıdın ,muhteşem bir iş başardın ve doğurdun ve en güzel şekliyle  büyüteceksin…Çünkü anneyiz biz, dünyanın en saygı duyulması gereken işini yapıyoruz…

49 Yorumlar

  1. Merhaba.
    Benim için bütün anneler kutsaldır. Annelerimizin kıymetini bilmeliyiz ve onları her zaman mutlu etmek için elimizden geleni yapmalıyız.

    3. Paragrafta ''insanlar senin hiçbir iş yapmadığını düşünecekler…'' eğer böyle düşünenler varsa bu kendilerinin ayıbıdır, çünkü bir canlı bir insan büyütmek kadar kutsal bir şey yoktur bence, o yüzden eğer böyle düşünen insanlar varsa bu gerçekten onların ayıbıdır.

    Güzel duygularınızı bizlerle paylaştığınız için çok teşekkür ederim Sevil hanım. Gerçekten güzel bir yazıydı elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gökhan Bey
      Haklısınız anneler kutsaldır ve değerleri her zaman bilinmelidir.
      Bu yazıyı oğlum daha küçükken yazmıştım,işten ayrılmıştım ve sürekli onunla meşguldüm ve çok yoruluyordum.Ama etrafımda bu tip diyaloglara ya da empatisizliklere maruz kaldığım oluyordu.Yani yeterince anlaşılmamak diyelim biz buna, hatta işten ayrılıp oğluma baktığım için eleştirenler bile olmuştu. O dönemde o duygu yoğunluğu ile yazdığım bir yazı.Bence de bir insan sadece bir çocuk büyüttüğü için saygıyı ve desteği hak ediyor.
      Yazımı beğenmenize çok memnun oldum, sağolun..
      Ben de yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
    2. Rica ederim.
      Maalesef ki etrafımızda empati kuramayan çok fazla insan var.

      Sil
    3. Maalesef ama sağlık olsun..

      Sil
  2. Canım Sevilimmm, sen hem öyle güzel bir insansın ki, hem de öyle güzel bir Anneeee :)
    Yine tüm kelimelerin ne güzel toplanmış bir araya, bu yazı çıkmış ortaya. Anneden kıymetli bir şey var mı şu dünyada..
    Tüm anneler gibi seni de anne yüreğinden öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Zeynebim bu güzel yorumun beni çok duygulandırdı teşekkür ederim:)
      Bende seni tanıdığım için çok şanslıyım güzel insan :)
      Tüm anneler çok kıymetliler haklısın..
      Ben de seni çokkk öpüyorumm :)

      Sil
  3. Ne güzel yazmışsınız, kaleminize sağlık.
    Annelik eminim ki bambaşka bir duygudur.
    Sevgiler ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim beğenmenize sevindim :)
      Anneliğin isteyen herkesin yaşayacağı bir duygu olmasını dilerim ,gerçekten bambaşka bir şey..
      Benden de sevgiler :)

      Sil
  4. Kaleminize sağlık... Anlamlı ve değerli bir yazı olmuş 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım, beğenmene çok sevindim :) Sevgiler..

      Sil
  5. Ne güzel anlatmışsınız.. Annelik zor zanaat bir o kadar da eğlenceli...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağolun :) Gerçekten annelik hem eğlenceli hem zor bambaşka bir şey:)

      Sil
  6. Bir anne değilim ama bir annenin yapması gerek her şeyi yapmış olduğum bir yeğenim var şükürler olsun. Çok özel bi his..🥰 Ve iyi ki herkesin annesi var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel :) zaten anne olmak,annelik yapmak,şefkat beslemek ve göstermek hepsi de harika duygular.
      Gerçekten çok özel bir his, iyi ki diyorum ben de:)

      Sil
  7. Tüm annelere, çocuklarıyla beraber mutluluklar dilerim... rabbim her çoçuğa ana kucağı sıcaklığında büyümeyi nasip etsin inşallah... tüm anneleimize, evlatlarını en iyi şekilde yetiştip eseriyle gurur duyarak mutlu olmayı nasip ederinşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşalah.Her anne her çocuk birlikte olsun ve çocuklar bu sıcaklıkta büyüsün. Biz de çocuk yeni doğunca "analı babalı büyüsün" derler ya çok güzel bir dilek bence de..
      Bütün dua ve temennilerinize katılıyorum Ahmet Bey,teşekkür ederim :)

      Sil
  8. iyi anneeeeee seeen hihihi :)

    YanıtlaSil
  9. Çok başka birşey annelik, her anne özeldir elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet her anne özeldir ve her tür değeri hak eder, sağolun :)

      Sil
  10. Bence Annelik her kadının hakkı Allah herkese nasip etsin.

    YanıtlaSil
  11. Anne olmak ne güzel.Bilgilendirmeler için çok teşekkür ederim, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten güzel..Ben teşekkür ederim yorumunuz için sağolun :)

      Sil
  12. Cennet annelerin ayakları altındadır

    YanıtlaSil
  13. Önemli olan zoru başarmak...ve anneler bunu başarıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısın bütün anneler güçlü ve zor olanı başarıyorlar😊

      Sil
  14. Perran Kutman anlatıyor:
    "Amerika'da böbrek sancım tuttu. Taş düşürüyordum. Ambulans geldi. Avazım çıktığı kadar bağırıyorum.
    İlk defa böyle bir ağrıyla karşılaşıyorum.
    Bir yandan da "Anneciğim..anneciğim" diye bağırıyorum.
    Bunu Türkçe söylediğim için ağrıyan yerimi söylediğimi sandılar.
    Birbirlerine bakıp "acaba orası neresi?" diye soruyorlar
    Ben, "annemi çağırıyorum" dedim. "Kaç yaşında kadın, bunun bir de annesi mi var, onu niye çağırıyor ki" dediler muhtemelen..
    Biz böyle durumlarda "anne" deriz.
    Onlarda öyle bir şey yok ki.. "Mamy..mamy.." diye ağlayan Amerikalı mı var?.

    Evet, belki de "ANNE" , bizim "AĞRIYAN YERİMİZ"..

    ANNE;
    Sonu olmayan bir kitaptır.
    Bittiği yerde hayat da biter..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa ne kadar güzel bir hikaye bu böyle daha önce bir yerde okumamıştım
      İnsan kaç yaşına gelirse gelsin annesini arıyor ışte, şefkat arıyor aslında..
      Ağrıyan yerimiz çok doğru..
      Bu güzel yorum için ve bu anlamlı yazıyı paylaştığınız için ayrıca teşekkürler 😊

      Sil
  15. Elinize sağlık, çok güzel bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  16. Okurken yaşadım sanki anlattıklarınızı, çok içten ve motive edici bir yazı olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel o duyguyu verebilmiş olmam, çok teşekkür ederim beğenmenize çok sevindim 😊

      Sil
  17. Annemin değerini bir kez daha hatırlattığınız için teşekkürler.Annemle her ne kadar tartışsak maksimum 15-20 dk içinde gelip gönlümü alıyor.Ona nasıl teşekkür ederim biliyorum.Benim için çok şey yaptı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ne demek :)
      Anneler annelerimiz hepsi çok kıymetliler hakları ödenmez elbette..
      Siz anneniz için her zaman en kıymetlisisiniz eminim:)

      Sil
  18. Sabah sabah beni ağlattın 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa kıyamam 🤗 biraz duygusal bir yazı oldu galiba😘

      Sil
  19. Güzel,sade ve şık blogunuzu beğendim ve takip ettim.Sizi ve bu yorumu görecek arkadaşlar bloguma uğrarsanız mutlu olurum.Sağlıcakla Kalın. https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz.Blogum hakkındaki güzel fikirleriniz için teşekkür ederim.
      Tabii ki en kısa zamanda uğrayacağım:)

      Sil
  20. Çok güzel beğendim 😊

    YanıtlaSil
  21. Tüm annelere kolaylıklar diliyorum.Cesaret edip evlenip anne olmayan biri olarak sizi tebrik ediyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım gerçekten de çocuk yetiştirirken en çok kolaylığa ihtiyacımız oluyor sanırım..
      Teşekkür ederiz ben de bu güzel yorumun için sana çok teşekkür ederim :)

      Sil
  22. Boşuna demiyorlar annelerin haklarını ne yapsanız ödeyemezsiniz. annelik çok kutsal bir şey annelerimizin ellerinden öpüyorum teşekkürler Allah yardımcısı olsun tüm annelerimizin saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten annelerin hakları ödenmez dünyada en çok fedakarlık gerektiren şey anne olmak..
      Amin ben de tüm annelerimizin ellerinden öpüyorum:)

      Sil
  23. Merhaba. Bence Allahın biz kadınlara verdiği en güzel en kutsal görev anne olmak. Evet yazıdaki gibi çok yoruluyorum. Akşama kadar iş ev derken hâl kalmasa da oğlum sarılınca her şey bitiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba..Haklısınız , çocuklar en büyük hediye bizler için..
      Yoruluyoruz uykusuz kalıyoruz ama onların gülümsemesi sarılması herşeye değiyor dediginiz gibi:)

      Sil