Bu sıralar birçok dizi ya da da film izliyorum evdeyken.

FREUD 'ta bunlardan biri.

Netflix de Sigmund Freud 'un gençlik yıllarını izlediğiniz bir dizi bu, 8 bölümden oluşuyor.



Diziyi izlerken sadece Freud'un hayatı,hastaları ya da fikirlerini bekliyorsanız hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz.
Çünkü dizi ilk 2 bölümden sonra cinayetlerin  ve gerilimin tavan yaptığı farklı bir konsepte dönüşüyor.

Bir Medyum, bir polis ve henüz ünlü olmayan fikirleri kabul görmeyen genç ve fakir bir Freud var karşımızda ve bu 3lü ekseninde gelişen olaylar zinciri.
Nasıl bir bağlantı var derseniz esrarengiz olaylar, hastalar, hipnozlar, büyüler var diyebilirim.

Viyana'da geçen dizide Freud henüz Psikanalizin babası olmamış .Bilinç altı ve hipnoz üzerine söylediği fikirleri ile meslektaşları dalga geçiyor.
Karşısına travmatik bir polis ve çoklu kişilik bölünmesi olan Macar bir medyum çıkıyor ve enteresan ilişkiler oluşuyor.
Nihayetinde Freud hipnoz ve bilinç altı ile ilgili çalışmalarını hızlandırıyor.

En çok 1. ve 8. bölümü sevdim ben ,zaten toplamda 8 bölüm.

Gerçeklikten uzak olduğunu düşündüğüm bir çok sahneye rağmen yakışıklı genç Freud için ya da psikoloji meraklıları için izlenebilecek bir dizi olduğunu söyleyebilirim.

NOT; Sigmund Freud  , Avusturyalı nörolog ve Psikanaliz kuramının kurucusudur.
Bilinçaltımızda gizlenen bastırdığımız duyguların açığa çıkması için hipnoz 
yöntemini kullanarak nevrotik rahatsızlıklarımızın iyileşeceğine inanıyordu. Muayene odasında bir kanepesi olan ve hastalarını buraya uzandırarak transa geçirip tedavi etmeye 
çalışan Freud zaman içinde çok tanınmış biri olacak ve Psikanaliz ile ilgili bir çok kurama ve kitaba imza atacaktır. 
Günümüzde hala Freud'un bilinç altı ile 
ilgili görüşleri kabul görmekte 
ve danışanlar tedavi edilmektedir.

32 Yorumlar

  1. Bu tarz konular bana biraz karmaşık geliyor ama diziyi çok merak ediyorum. Şans vereceğim galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konular karışık verilmiş ama yine de beğenebilirsin diye düşünüyorum :)

      Sil
  2. izlemedim ama izlerim bunu da, zaten hangi diziyi görsem izliyorum, geceleri evde bol bol dizii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen maşallah dizi kitap film uzmanımızsın:) bunu da sevebilirsin..
      bu arada bugün doğum günün diye okudum facebooktan o halde happy birthday deepcim🎂🎂

      Sil
    2. heey saool ama doğum günüm ocakta facebook hesabını ben açmadım yaa. blogumu kitaplarımı sevenler açmış :)

      Sil
    3. Hadi yaa:))
      ben de face ten bakarak söylemiştim..
      Olsun geçmiş doğum günün kutlu olsun yine de deepcim:))

      Sil
  3. Benim ilgi duyduğum konular, izlemek isterim. Çok teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim Yıldızcım bi bak bakalım seversin belki :))

      Sil
  4. Freud'u seyrettim bir iki bölüm hastaları hipnoz ediyordu. Bir kadını hipnoz ediyordu. Kadın konuşmuyor sözde hipnoz olduktan sonra konuşmaya başlıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten ilk bölüm güzel ondan sonra karışıyor..
      Evet en başta bir kadını hipnoz ederek bunun etkilerini herkese göstermek istiyor..

      Sil
  5. Bu diziyi izlemeye başladım fakat yarıda kaldı. Devamını da getiremedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bir iki bölümden sonra bu nasıl Freud böyle diyerek kesmek istedim.
      Ama psikolojiye merakımdan sanırım sonuna kadar izleyebildim..
      Ama medyum kizin hayatı ile ilgili öyle bölümler var ki izlenmese de olur yani dedirttiriyor :)

      Sil
  6. 2 bölüm izleyip bıraktım. Çok sert ve karanlık bir dizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen 2.bölümden sonra olaylar bambaşka bir hal alıyor ve bu Freud'un hayatı mı diyor insan.. Eşimle artık izlemesek mi diye düşünüp sonuna kadar geldik,sonu güzeldi ama :)

      Sil
  7. Hımm burada da Netflix ..🤔,Deep de Netflixci galiba herkes Netflix cii,yakında bizi de buraya abone ettirceniz..😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Netfliş her an her yerde :)) Biz de Korona günlerinde üye olup dizi izlemeye başladık esasında. İster istemez hepimiz Netflixci olduk,deep in de etkisi büyük :) Siz de üye olun memnun kalırsınız...

      Sil
    2. Oluruz inşallah bakalım hayırlısı diyelim..Yeni yazı var mı diye baktık ama yoğmuş..😊

      Sil
    3. Hayırlısı tabii kısmet.. Valla yeni yazı eli kulağında ha bitti ha bitecek :))

      Sil
  8. Vallahi sosyal medyada çok denk geldim ama bir türlü inceleme fırsatım olmamıştı. Gerçekten çok güzel anlatmışsın. İzlemek için sabırsızlanıyorum diyebilirim (: Emeğine sağlık. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, bu dizi şu an gündemde olanlardan.. Eksisiyle artısıyla anlatmaya çalıştım, psikoloji meraklıları için iyi olabilir macarlar ve büyü ayin gibi tuhaf sahneler abartılmış olsa da izleyin derim :)
      Seversiniz belki Selamlar...

      Sil
  9. Farklı yorumları merak ediyordum freud dizisiyle ilgili. Ben hem beğendim hem de psikolojik olarak izlerken zorlandım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım evet ben de aynı şekilde..İlk 2 bölümden sonra Macar medyum kızla ilgili olan bölümler çok abartılıydı, eşimle izlemesek bıraksak mı diye düşündük.Dediğin gibi zorluyor ama ben de garip bir şekilde beğendim :))
      Yorumun için teşekkür ederim canım..

      Sil
  10. Ben Freud a aşık oldum aktörü muhteşem seçmişler dizide inanılma harikaydı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa seyrettin demek ne güzel :) Beğenmene sevindim tabii..
      Valla ne yalan söyliyim ben de genç Freud için seyrettim çok başarılı ve yakışıklıydı :))

      Sil
    2. Bu arada şimdi senin bloguna uğradım son yazını okudum ama bir türlü yorum yapamadım,yorum kutucuğu yoktu niyeyse bir türlü bulamadım haberin olsun
      Yine uğrarım sonra :) Sevgiler

      Sil
  11. Bir süredir merak ettiğim bir diziydi, izlediğim diziyi yeni bitirdim. Başlamak için uygun zaman diyorum, teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet değil mi birçok dizi seyrediyoruz hepimiz bu sıralar..Başlamak için uygun zaman olabilir bir bakın bakalım inşallah seversiniz:)

      Sil
  12. Aynı flimi bende seyrettim ama fazla sevemedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet seveni olduğu kadar sevmeyeni de çok:)
      değişik ele almış konuları..

      Sil
  13. dizisini izlemedim ama birçok kitabını okudum :) derslerimizde de yarattığı psikolojik kuramları hale geçerlidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dizi zaten olağanüstü degildi Freud daha iyi bir diziyi hakediyordu bence:)
      ne güzel kitaplarını okumuşsun evet aynen kuramları hala çok geçerli:)

      Sil