Etrafıma baktım önce evime, duvarlara, eşyalara sonra balkondan dışarıya,bahçeye,ağaçlara,sokaklarda  tek tük yürüyen insanlara,arabalara.

Her şey, hepimiz bir fanusun içinde gibiydik birbirine görünmez iplerle bağlı bir bilinmezin içinde.

Ne olacağını kestirmeye çalıştığımız bir dünya, belki de sadece akışına bırakmamız gereken ama bir türlü akışı kabul edemediğimiz, akışına bırakamadığımız dünya.

Sonra gözlerimi kapattım, gördüğüm her şey yok oldu bir saniyeliğine,gerçekliğini yitirdi o an.

Ve başladım düş kurmaya ;

Sene 2044 mesela

 Batu 36 yaşında

Ben ve eşim ise 70

Oğlum büyümüş,zeki ve sağlıklı bir adam

Eğitimlerini tamamlamış

İstediği işi yapıyor

Çalışırken mutlu mesela hep üretiyor

Dedim ya sene 2044

Teknoloji çok ilerlemiş

Evlerde robotlar temizlik yemek falan yapıyor

Cep telefonları yerine mikro kartlarla konuşuyoruz artık

Mesela

İnsanlar birbirleriyle telepati yöntemiyle anlaşıyorlar

Beynimizin kapasitesi artmış hepimizin


Uçan arabalar var gökyüzünde

Oğlum bizi ziyarete gökyüzünden süzülüp geliyor

Teknolojiye rağmen doğa koruma altına alınmış

Her yer park yeşillik orman çiçek böcek

Oğlum 36 yaşında

Ve özgürce barış içinde korkusuzca yaşıyor

Dünyada savaş kalmamış bitmiş ,insanlar, kadınlar, çocuklar ölmemiş

Çocuklar aç değil ,gülümsüyorlar ,şarkı söylüyorlar hep

Ülkemizde ve dünyada her şey yolunda

İnsanlar mutlu ,sağlıklı ,huzurlu..

Biz oğlum ve torunlarım

Tüm nesiller, tüm kuşaklar ,tüm insanlar

Muhteşem bir dünya bırakmışız

Bir sonraki kuşaklara mesela

Daha yaşanılası

Daha uygar

Daha yalansız

Daha kardeşçe

Ve

Daha insanca mesela…


 

Çok mu hayal, çok mu uzak, belki evet ama imkansız değil bence.Neden olmasın çok daha güzel yarınlar için daha sağlıklı ve mutlu bir dünya için değişim aşamasında olan bizler, bütün değişimlerin içerden başladığını varsayarsak eğer, şu yaşadığımız dönemde ilk ve en önemli adımları atmış olmadık mı ne dersiniz ?

28 Yorumlar

  1. Ne güzel dilekler, hayaller, temenniler. Çok uzak değil, olmamalı da bence. Hepsine can-ı yürekten katılıyorum canım. Yüreğine sağlık. İnşallah daha yaşanılası bir dünya bırakabilen nesiller oluruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldızcım değil mi neden olmasın :) Evet çok uzak olmamalı dediğin gibi....
      Umarım gelecek benim senin hayal ettiğimiz gibi olur ,inşallah canım bir üst kuşağa travmasını değil de mutluluğunu bırakan atalardan nesillerden olabiliriz :)

      Sil
  2. Güzel dilekler... Fakat bu dünyanın hareketliliğine mugayir bir durağanlık...

    Diziler gibi dünyamız da kargaşadan besleniyor sanki...

    Televizyondaki dizilerde, mutlu bir birlikteliğe rastlamıyoruz... Bir gün barışık bir hafta küs... Sanki öyle olmasa, o dize izlenmeyecek korkusu hakim...

    Yine denk güzel olan her şeye maşallah dediğimiz gibi sizin de bu güzel hayallerinize ve dileklerinize hayırlısıyla inşallah diyorum

    Hayallerinize kaleminize sağlık... Mutluluklar ve esenlikler diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel temennileriniz için...
      Sanırım dünya kargaşasıyla yada bazen duraganlığıyla güzel..herşey zıddıyla var
      Gelecek ne getirir bilinmez elbet ama bize sunduklarıyla karşılacagız onu :)
      Sağolun esenlikler...

      Sil
  3. Evde temizliği robotlar yapıyor dedin ya, tuttum bu hayali ben 🤣🤣🤣

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha 😂😂 evet Deryacım o hayali hepimiz için tüm kadınlar için yazdım..
      Robotuma türk kahvemi bile yaptırmayı düşünüyorum 🤣

      Sil
  4. Gelecekte her şey mümkün 😊

    YanıtlaSil
  5. Gelecekte olacaklar veya olmasını istediğimiz bu düşler tek tek gerçekleşsin diliyoruz. Güzel bir dünya olsun 2044'te...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsa ne güzel olur degil mi :) umarım güzel bir gelecek hepimizi bekliyordur ileride...

      Sil
  6. cok hoştu.. bu sekilde sonuçlansın önümüzdeki 24 yıl dilerim..dünyayı güzelleştiren de cirkinleştiren de insan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim begenmenize sevindim:)
      umarım gelecekte güzel şeyler olur..
      aynen insanlara bağlı herşey...

      Sil
  7. Jetgiller ailesi geldi nedense aklıma..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah evet jetgiller 😄 çok severdim çocukken..
      bilnç altima işlemiş demek ki :)

      Sil
  8. Hayal ettiğimiz sürece her şey mümkün bence :)
    İyi bayramlar ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de mümkün, göreceğiz bakalım neler olacağını hep birlikte :)
      Sana da iyi ve mutlu bayramlar :)

      Sil
  9. iyimiş tamam böyle olsuuuun :)

    YanıtlaSil
  10. olsun valla deepcim ne güzel olur :))

    YanıtlaSil
  11. heey son yazımı okusanaaa ve yapsanaaaa hadiiii kikiki :)

    YanıtlaSil
  12. İnsanlığa dair umudum kalmadı benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umutsuz da olmuyor ki ne biliyim alışmışız umut etmeye ya tutarsa diye ...

      Sil
  13. Tek sıkıntı gökyüzünde araçla gezenler valla kafamıza düşerler diye önümüze bakamayız gibi :) güzel hayallerinizin gerçek olması dileği ile güzel bir düş kurmuşsunuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) ah evet uçan arabalara göre de bir takım kurallar getirirler herhalde,düşmezler inşallah :)
      saolun inşallah her şey güzel olur..

      Sil
  14. geleceğe dönüş filmi gibi :D eskiler de bu zamanlar için ne çok şeyler hayal etmişler bir kısmı tutmuş bir kısmı ütopya olarak kalmış bakalım bizi neler bekliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fantastik bir hikaye gibi ne biliyim keşke olsa ve görsek o günleri :)
      bakalım hep birlikte göreceğiz..

      Sil
  15. Thanks you very much! Released post very spectacular!
    Teşekkürler! Oldukça harika görünüyor. Çok güzel yazı olmuş. Tek kelimeyle harika! Ne desem bilemedim. Yapay Zeka Mühendisliği adı altında ilk ve tek yapay zeka platformuyuz. Vay canına. Oldukça iyi.
    Türkiye Yapay Zeka
    Best Regards!

    YanıtlaSil