Tam benlik bir soru diye düşündüm ilk okuduğumda. Sevgili blogger arkadaşım Deeptone söyledi geçenlerde bana "sen de yap" dedi...

  Ağaç Ev Sohbetleri yapıyorlar tam 10 aydır sevgili Deeptoon,Taha Akkurt,Edischar,İrem Can arkadaşlarımız.Çok güzel konulara değiniyorlar. Bundan sonrası için de Kedi Mırıltısı arkadaşımız devam ettirecekmiş.
Bu haftanın konusu ise Sessiz Gemi arkadaşımızdan gelmiş.

Konu çok güzel fotoğrafçılık ve fotoğrafla ilgili.Blogumu okuyanlar bilirler fotoğrafçılık teknikleri ve makineler hakkında birçok yazı yazdım bugüne kadar blogumda.Çektiğim fotoğraflardan sergi bile açtım.

O nedenle  Ağaç Ev Sohbetlerinin bu bölümüne ben de katılmak istedim.Sorular şöyle;


1. Kendi Çektiğin İlk Fotoğrafı Hatırlıyor musun? 2.Neyi Fotoğraflamıştın? 3.Bunun İçin Bir Fotoğraf Makinesi mi Kullandın Cep telefonu mu? 4.Çektiğin Fotoğrafı ve O Anı Anlatır mısın ?

Evet elbette..Sene 1993 ..Moralimin çok bozuk olduğu zor bir dönem geçiriyordum.Bir arkadaşımla beraber Ankara Kızılay'da gezerken birden kafamı kaldırdım ve Afsad isimli fotoğraf derneğini gördüm ve yukarı çıktık ve ben  hemen kursa yazıldım.

Kurs bitimi Amasra'ya götürdüler bizi.Herşeyi siyah beyaz çekmemiz isteniyor ki dönüşte banyosunu karanlık odasını kendimiz yapalım.

Hiç unutmam,gün batıyordu denizin içinde. Bir ışık huzmesi var gökyüzünde ve tam o anı çektim,banyo ve baskı da ışık denizin içine süzülmüş,müthiş bir kareydi bana göre..İlk fotoğraf karem budur.Sizin için arşivimden bulup aşağıya ekledim;




Bunun için bir fotoğraf makinesi kullandım çünkü 1993 yılında cep telefoları henüz icat edilmemişti:)
Makinem Kiev marka ucuz bir makineydi ama sağlam ve fonksiyoneldi. O zamanlar biz öğrenciler için en ucuz ya Zenith ya Kiev marka makineler olurdu, ucuzdu bunlar.

Daha sonra elime para geçince Nikon F 301 marka çok daha güzel bir makine alsam da Kiev'le çektiğim o ilk fotoğraflarımın yeri ayrıdır ben de.

Yaklaşık 25 yıldan fazla bir süre fotoğrafın ve fotoğrafçılığın içinde birisi olarak ,fotoğraf dijitalleşse de o filmli makinelerin,banyo ve karanlık oda baskılarının yeri ben de hep ayrı bir tad olarak kalacaktır.

Beni bu nostaljik yazıyı yazmama teşvik eden Sevgili Deeptone' a ayrıca teşekkür ediyorum çokkk geçmişe gittim sayesinde...







30 Yorumlar

  1. Geşmişe gittim nikon marka fotoğraf makinemiz vardı. 36 lık poz alır kaç kişiysek senin bu kadar hakkın var derdik 1994 Lise yıllarında :) Ama ilk çektiğim fotoğrafı hatırlamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel sizin de nikonunuz varmış :) sizi de eskilere götürmüşüm güzel yıllardı değil mi :)

      Sil
    2. Güzel günlerdi Sevil hanım 90'lar :)

      Sil
  2. ne güzel bir anı be güzel bir ilk foto :) afsad da ne güzel bir dernek ifsak gibii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepcim beğenmene sevindim :) ilk fotomu arşivden buldum sayende:)
      evet yaa dernekler ne güzeller :))

      Sil

  3. Fotoğrafçılık bir sanat bence ve sen de bu işin hakkını layığıile verenlerdensin. Kutluyorum seni.

    Bu arada kitap heyecanımı paylaştığın için çokkkkk teşekkür ederim. Darısı en kısa zamanda başına olsun inşallah canım 😍🌷😊🌼🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım teşekkür ederim elimden geleni yapmaya çalışıyorum fotoğrafçılıkla ilgili :)
      Rica ederim ne demek, yeni kitabın hayırlı olsun gerçekten çok sevindim başarılarının devamını diliyorum :)
      İnşallah canım benimki de bir gün bitecek inşalah :)




      Sil
  4. Ne güzel bir yazı olmuş kaleminize sağlık 😊 bizim fotoğraf makinesi her üniversiteye giden Abi ve ablanın elinde olduğu için aileye daha sonra dijital fotoğraf makinesi alınmıştı ilk fotoğrafımı o zaman çekmiştim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım beğenmene sevindim :) Sizin ailede herkes makineyi kullanmış anlaşılan :)
      Sen de ilk fotoğraf kareni hatırlıyor musun acaba ?

      Sil
  5. İlk çekilen fotoğrafın böyle etkisini bırakmış olması, sizin bunu hatırlamanız ne güzel. Ben ilk fotoğrafı çocukluğumda falan çektim, hatırlayamıyorum hiç :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o dönemde yaşadıklarımın etkisi de olsa gerek her şeyi en ince ayrıntısına kadar hatırlıyorum,o nedenle o kareyi saklıyordum bana kendimi iyi hissettidiğiiçin :)
      Ne güzel ilk karenizi çocuklukta çekmişsiniz :)

      Sil
  6. Fotoğrafın duruyor olması ne güzel. Fotoğraflar anıları en güzel şekilde muhafaza ediyor 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saklamıştım :) gerçekten de öyle fotoğraflar anılarımızı içinde saklı tutuyor :)

      Sil
  7. Bir ara bende fotoğrafçılığa sarmıştım ama sonrasında hevesim kursağımda kaldı şimdi fotoğraf bile çekemiyorum. Bu arada güzel bir foto ve anı 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen oluyor insan fotoğraf çekmekten de uzaklaşıyor başka şeyler devreye giriyor falan..
      Beğenmenize sevindim sağolun :)

      Sil
  8. Kendimi çekmiştim epeski bir makineyle karartılı çıkmıştı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) özportre çekimi ne güzel..Hatırlamanızda ayrıca güzel :)

      Sil
  9. Böyle anıları okumayı çok seviyorum. Bizimle paylaştığınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim ben teşekkür ederim :) beğenmene çok sevindim :)

      Sil
  10. Hikayesi olan çok güzel bir fotoğraflara sahipsiniz :)) kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim aslında her fotoğrafta bir hikaye var değil mi:)
      Beğenmene sevindim canım:)

      Sil
  11. 19993'lü yıllın fotografı..Güzel çıkmış,ben hiç hatırlayamıyorum 70'li yılların sonu mu 80'li yılların başı mı,o zamanlarda falan çekmiş olmalıyım herhalde..Ne oldu o fotografa hiç bir fikrim yok,herşey kayıp..Notalji için emeğinize sağlık..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiler güzeldi keşke siz de o fotoğrafı bulabilseniz kim bilir ne çok şey anlatırdı bizlere :) O döneme ait yaşanmışlıklar olurdu eminim..Rica ederim ben teşekkür ederim :)

      Sil
  12. Ben 5 yaşımda, sümüklü sümüklü köy sokaklarında gezerken neler neler yapmışsınız öyle. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) e tabi yaşım büyük olunca ..oldu bişeyler işte :)

      Sil
  13. O yıllarda ben de çocuktum henüz. Beş-altı sene sonra da poz israf etmemenin önemini kavramaya başladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçükmüşsünüz o yıllarda :)
      filmler çok kıymetliydi gerçekten harcarken dikkat ederdik ...

      Sil
  14. yaa yazını okumuştum yoruma gelmek için sayfayı hiç kapatmadan açık bırakmıştım şimdi gelebildim :) ne güzelmiş fotoğraf derneği filan da antalyada da vardır herhalde araştırayım bunu :) fotoğrafları kendin mi banyo ettiriyordun bu harika bir şey ben de çok yapmayı hayal ederdim küçükken ama nasıl yapılır filan bilmiyorum hiç :) fujifilm etkinliklerine katıldım ben de yakın zamanlarda çok güzel oluyor bir grup halinde gezip teknik öğrenerek foti çekmek :) bu arada fotoğrafa da bayıldım gün ışığı fotoğraflarda en sevdiğim detaylardandır benim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) hoş geldin o zaman..
      fotograf dernekleri iyi oluyor eğitim ve sosyallik açısından antalya da kesin vardır.
      evet banyo ederdik filmleri karta basardık çok zevkli günlerdi şimdi pek yapılmıyor.
      gün batımı ben de seviyorum,evet fuji,nikon canon hep etkinlikleri oluyor güzelde oluyor
      sevgiler...

      Sil