Ne de hızlı geçti ve gitti bu ay değil mi?

Tüm Şubatlar gibi kısa  ve verimli bir aydı.

Ben bu süreçte çok okudum ,çok izledim.




Neler okudum?

1-Ebedi Koca  / Dostoyevski Bazı yerlerde sıkıldım çünkü Dostoyevskiden çok daha iyi şeyler okumuştum yine de yazarın tek bir konuyu geliştirmesi ve aktarımı hayret vericiydi. Velçaninov ve merhum eski sevgilisinin kocası arasındaki karmaşık ilişkiyi anlatıyor Dostoyevski bu eserinde.


2-Venedik Taciri  /Shakespeare Ticari borçlar ,Yahudiler ve Hristiyanlar arası ilişkiler tiyatral bir şekilde anlatılmış.Eserin filmi de var.Zor ve farklı bir konu ama şiirsel bir anlatımla kolay okunuyor.Bir Yahudi tacirden borç alıp ödeyemeyen Hristiyan bir iş adamının tuhaf ve ilginç bir senet imzalaması nedeniyle gelişen olayları anlatıyor.


3-1984  George Orwell (hala okuyorum) Ütopik kült bir eser ve olağanüstü bir anlatım ,çok etkilendim..Yazar geleceğe ilişkin bir kabus senaryosunu en ince ayrıntısına kadar kurgulamış.Tam bitirdiğimde daha detaylı bir yorum yazabilirim belki.


4-Felsefenin Kısa Tarihi/Nigel Warburton Felsefecileri tanımak için muhteşem bir felsefeye giriş kitabı.Felsefenin gelişim sürecini sade ve anlaşılır bir dille anlatıyor.


5-Fusus'ül Hikem -Muhyiddin İbnül Arabi/ Bir başyapıt hala sindire sindire okumak ve anlamaya çalışmakla meşgulüm.Tasavvufi bir eser aynı zamanda metafizik ve teosofik bir bakış açısı var.Kuran-ı Kerim' de adı geçen 27 Peygamberi çeşitli yönleriyle ele alıp inceliyor.


Neler izledim?





1-The Crown / Netflix / Dizi ;  Muhteşemdi en favori dizilerimden..Oldum olası kraliyet dönemlerine ilgim olduğu için de beğenmiş olabilirim ancak Kraliçe Elizabeth'in tüm hayatı,ailesi ve yaşadığı dönemi gerçekçi bir şekilde anlatıyor.4 sezon çekilmiş hatta son sezonlarda Leydi Diana 'nın hayatına da tanık oluyorsunuz.


2-Black List /Netflix/ Dizi : Çok sürükleyici macera dolu. Bir Amerikan suç dizisi 8 sezonluk.Ben bir iki sezon izledim ve çok sürükleyici buldum.Dizi yüksek profilli suçlu Raymond'un kendini gönüllü olarak FBI 'a teslim etmesi ile başlıyor.


3-Bridgerton / Netflix/ Dizi: Aşk ,tarih, entrika ,İngiliz sosyetesi ...herşey var,kostümler harika.Sosyeteden kızların belli bir yaşa gelince evlenmek için neredeyse görücüye çıkması ve koca bulma mücadelesi.. Son zamanlarda Netflix de en çok izlenen dizi olmuş.


4-Girl Boss/ Netflix/Dizi :Yaşanmış bir öykü, girişimci bir ruhunuz varsa mutlaka izleyin.E-Bay da kıyafet satarak marka olan ve giderek zenginleşen bir genç kızın gerçek yaşam öyküsü...


5-Ana / Bong Joon Ho ( Parazit filminin yönetmeni) / Film :Tek kelimeyle olağanüstü bir anlatım.Koreli yönetmeni Parazit filminden tanıyordum zaten. Bu anne filmi ilk filmlerinden biri.Bir anne ve biraz da farklı olan oğlu arasındaki çok bağımlı ilişkiler zinciri ve annenin çocuğu için yapacaklarının en üst sınırını hayretle izliyorsunuz.


Sizin Şubat ayınız nasıl geçti,ne okudunuz ne izlediniz? Umarım sağlıkla keyifle geçmiştir...


20 Yorumlar

  1. Crown yarim kaldı benim inşallah devam edeceğim....
    1984 Can Yayınları okumuştum bir tane de Is Modern aldım onu da okuyacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Crown sonlara doğru daha da güzeldi..
      İyi yapmışşsın..1984 ü çok sevdim ben:)

      Sil
  2. Çok güzel kitap seçimleri yapmışsın. Hepsi değerli kitaplar. Özellikle 1984. Ben okurken bir çok cümlenin altını çizdim hatta bazılarını defalarca kez okudum. Çokça düşünerek okunması gereken bir kitap. Seçtiğin filmlerin-dizilerin çoğunu duydum ama izleme fırsatım olmadı. Ama denemeye değer. Birinden başlamak lazım (: Bu bir birinden değerli önerilen için çok teşekkür ederim. Güzel bir paylaşım olmuş. Emeğine sağlık. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim beğenmene sevindim.Haklısın 1984 hem çok güzel hem de çok düşündürücü.Ben de her sayfada biraz duraksayıp düşünüyorum.
      Dizileri filmleri de tavsiye ederim tabii, birinden başla gitsin :)
      Sağol ben teşekkür ederim güzel yorumun için ...

      Sil
  3. parazit in yönetmeni evey yaa bütün filmleri iyi vallası :) blacklist en sevdiklerimden :) muhiddin el arabi yi not aldım saol önemli bişiye benziyoooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet deepcim parazit in yönetmeni çok şeker bi adam :) tüm filmleri güsel mesela snowpiercer ilk bu adam çekmiş ..
      ah evet muhyiddin ibnül arabi inanılmaz yazmış ben sadeleştirilmiş halini google play den ücretsiz indirdim onu okuyorum..

      Sil
  4. Teşekkür ederim evet valla dolu dolu geçti darısı diğer aylara :)
    Fusus'ül Hikem çok farklı bir eser ,ilgini çekebilir..
    Black List uzun ama her bölüm ayrı bir macera,ilk bölümleri çok hoştu:)

    YanıtlaSil
  5. George Orwell'in 1984 kitabıyla ilgili gelecek teorilerinde bulunanlarda vardı..Kitabı ben de okumadım,nasıl merak ettim tabii.. Muhyiddin İbnül Arabinin eserleri güzeldi bidiğimiz kadarı ile..Netfilix halen yok.. BlackListi bi ara tvde izlemiştim,yiyiydi..Güzel tavsiyelermiş..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1984 çok düşündüren bir eser hala okuyorum çok etkileyici..
      Fususil Hikem çok derin bir eser evet...
      Netflix bazen çok zaman alıyor olmaması da bir avantaj :)
      Black List iyi dizi gerçekten:)

      Sil
  6. fusus'ül hikem hariç okuduğum kitapları okumuşsunuz onu hiç duymamıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel hepsini okumuşsun :)
      Fusus ül hikem tarz olarak diğerlerinden farklı biraz, tasavvufi ve metafizik ögeler de barındırıyor,tavsiye ederim :)

      Sil
  7. Güzel kitap ve dizi önerileri.Kitapların bir kısmını okudum ama dizilerin hiç birini izlemedim.Çok fazla eğitim aldığım bir dönemdeyim.Haziran sonu rahat edeceğim inşallah :) Teşekkürler Sevilciğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoğun bir dönemdesin Yurdagülcüm sana kolay gelsin:)
      Hazirandan sonra biraz rahatlarsın inşalah :)

      Sil
  8. şubat okuma olarak benim için de dolu dolu geçti, umarım paylaşabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel sizin de dolu dolu geçmiş:)
      paylaşırsanız okuruz :)

      Sil
  9. çok verimli bir ay olmuş, umarım Mart daha verimli geçsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet gerçekten iyi geçti :)
      bakalım Mart nasıl olacak hepimiz için verimli olur umarım..

      Sil
  10. 1984 romanı ütopik olmaktan ziyade distopik bir eser. Okuduktan sonra şahsi fikirlerinizi uzun uzadıya yazarsanız, heyecanla okuyor olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız kesinlikle distopik bir eser.Çok meşguldüm bu sıralar daha bitiremedim ama bitirince yorumumu yazacağım inşallah...

      Sil