Herkese Merhaba

Pek çoğunuzun bildiği üzere uzun zamandır "annebebek" dergisinde yazıyorum.

Bugün sizlerle Aralık ayındaki  yazımı paylaşmak istiyorum

                                          


            HATIRLIYORUM

 

Gözlerimi kapattım az önce geçmiş günler geldi aklıma birden.

Hatırlamaya başladım eski günleri, anneliğimin ilk ve toy zamanlarını.

Sezeryanla doğum yaptığımı, canım çok yansa da seni ilk gördüğümde acı hissetmediğimi.

Sonra seni yıkamak için nasıl da panik olduğumu sürekli başkalarından yardım istediğimi.

Emzirmek için çok çaba sarf ettiğimi ve senin tam iki sene emdiğini.

Ya da ne bileyim işte ilk aşı yapıldığında çok ağladığını ve benim de senle birlikte hüngür hüngür ağladığımı.




Sonra o minik el ve ayaklarını öpmeye doyamadığımı.

Geceleri çok kere uyandığını ve benim seni emzirirken arada uyuyup kaldığımı.

Bazen çok yorgun olduğumda senin bana bakıp bir melek gibi gülümsediğini ve bundan güç aldığımı.

İlk kez yürüdüğünde sevinçten çığlık atıp sana sımsıkı sarıldığımı.

Akşamları babanla beraber oynadığınız komik oyunları ve babanın seni sürekli kameraya çektiğini.


Sonra bir akşam masada yemek yerken birdenbire bana bakıp anne deyişini ( o an kalbim duracak sanmıştım sevinçten).

Ek gıdaya geçerken ilk yoğurt yiyişini ve hiç sevmeyişini ( hala da hiç sevmezsin ).

Parkta ilk düşüşünü ve bacağındaki yarayı ya da bir gün gözüne yanlışlıkla sıktığın oda spreyini ve kendimizi acilde buluşumuzu.


Önceleri sudan korkarken sonraları tam bir su kuşuna dönüşmeni.

İlk kaleci oluşunu, ilk bisiklete binişini, tüm ilklerini…

Korkularını, heyecanlarını, üzüntülerini.

Zaman zaman benim yaptığım hataları, yanlışları, aşırı yorgun olduğum anları.


Her şeyi hatırlıyorum her şeyi.

Anneliğimle ve seninle birlikte yaşamımın nasıl ilmek ilmek örüldüğünü ve adım adım değiştiğini, şekillendiğini fark ediyorum.

Anne olmadan önceki ben yok, istesem de o kadını geri getiremem sanırım. Ama getirmek istediğimi de sanmıyorum.

Seninle birlikte şekillenen ve anlamlanan hayatımı seviyorum. Zor da olsa, kendime her zaman vakit ayıramasam da bu yeni olgun, sabırlı ve anlayışlı halimi en çok sana borçluyum.

Zaman geçip gitse de, sen artık küçük bir çocuk olmasan da yine de bazı şeyler değişmiyor.


Benim anneliğim ve senin benim çocuğum olman gerçeği hep aynı kalacak. Büyüdükçe yaşananlar değişse de, sorunlar farklılaşsa da asıl olan ve değişmeyen şey sevgimiz evet aramızdaki sevgi. İşte bu hep var olacak olan oğlum.


Hatırlayacak anılarımın olması ve bunları aktarabilmem de ayrıca güzel elbette.

O nedenle çocuğumuzla birlikte olan tüm hatıralarımıza sahip çıkalım. Hepsini kameralara, fotoğraf makinelerine kayıt edemeyiz belki ama hafızamız bunların hiçbirini unutmayacak her şeyi hatırlayacaktır eminim. Doğumdan bugüne kadar olan ve gelecekte olacak her şeyi.

Güzel anılar biriktirmeniz ve hepsini hatırlayarak gülümsemeniz dileğiyle…

 

 

35 Yorumlar

  1. Annelik babalık duyguları bambaşka duygular hani yaşamayan bilemez derler ya tamda o duygulardan bir tanesi çok güzel ve duygusal bir azı kaleme almışsınız Allah herkesin çocuğunun yolunu bahtını açık etsin teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim saolun bambaşka duygular bunlar gerçekten de.
      Amin inşallah...

      Sil
  2. Ne güzel yazmışsın. Bu süreçte babalar da anneye yeterince destek olsa keşke. Hâlâ ev işi ve çocuk sorumluluğunu hafife alıp "aman ne yapıyorsun ki tüm gün" diyen insanlar var. Sadece sevip oyun oynamayı herkes yapar zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım..Anneliğin yükü daha ağır tabii.Günümüz babaları daha bilinçli son zamanlarda ama bazen oyun bile oynamayan vakit ayırmayan babaları duyunca da üzülmüyor değilim hani.

      Sil
  3. çok güzel yazmışsın Sevilcim. Çok uzun çok sağlıklı ve çok mutlu bir ömür diliyorum size

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım beğenmene çok sevindim :)
      Amin inşallah...

      Sil
  4. Kaleminize sağlık:) sağlıkla ve mutlulukla bir ömür diliyorum size...

    YanıtlaSil
  5. İlk çocuklarımızla beraber bizlerde büyüyoruz aslında sonrakinde biraz daha sonrakinde biraz daha.. Hepsinde de farklı tecrübeler kazanıyor insan. Hepsine aynı ebeveynliği yaptığınız halde hepsi de birbirinden farklı fidanlar olup büyüyüp gelişiyorlar bizlere de olabildiğince bir çınar gibi gölgemizde onlara sahiplenmek kalıyor. Umarım fidanlarımız hiç kırılmazlar onların köklü birer ağaç olup meyveler verdiğini ve insanların da faydalandığını görmek nasip olur.. Uzun hayırlı bir ömür diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maşallah siz de birden çok var sanırım Allah uzun ömür versin hepsine..
      Evet o tecrübeler yavaş yavaş kazanılıyor elbette:)
      Amin cümlemizinkine...

      Sil
  6. Baba olmayı neden istemiyorum bilmiyorum, yazınız etkiledi ama beni, tebrikler :)

    YanıtlaSil
  7. Umarım bir zaman sonra bu yazdığınızı evladınız da okur, birçok annenin evladına bu şekilde yaklaştığını hissedebiliyorum. Yine de bana ithafen böyle bir yazı yazmasını isterdim annemin. Bütün annelerin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım okur :) Annelerin duyguları genelde benzer oluyor evet..
      Haklısınız hepimiz ebeveynlerimizden böyle yazılar mektuplar alsak ne hoş olurdu.

      Sil
  8. Gerçekten o minicik eller, ayaklar öpmelere doyulmuyor. Eline sağlık Sevilciğim. Çok güzel bir yazıydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakikaten insanın aklında en çok o minik eller ayaklar kalıyor :)
      Beğenmene çok sevindim Müjde Ablacım :)

      Sil
  9. kıyamaaam ya çok duygulu yazmışsın amaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaa deepcim çok saol sen şimdi böyle deyince ben de duygulandım...

      Sil
  10. Bir annenin çocuğuna duyduğu sevgi,özlem..Herkesi etkilemiş gibi görünüyor,isim koyalım buna "duygusal dokunmatik şiir" gibi bir yazı..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir isim oldu :) evet herkese bir şekilde dokundu sanırım..Çok sağolun Ertuğrul Bey :)

      Sil
  11. Ne kadar güzel yazmışsınız

    YanıtlaSil
  12. O kadar bildiğim yerden yazılmış bir yazıydı ki tüm hislerime tercüman oldunuz. Ne de iyi edip yazmışsınız. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildik tecrübeler olunca hislerde karşılıklı oluyor sanırım :)
      Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  13. Such a nice post, you've brought me back to the time
    that I was a young mother.

    Ann
    https://roomsofinspiration.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel yazmışsınız, kaleminize sağlık, okurken etkilendim ve ağladım:))) Biraz fazla duygusalım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etkilenmen ve beğenmen beni mutlu etti teşekkür ederim :)
      Biri ağlayınca ben de ağlıyorum şu an ben de duygusallaştım :)

      Sil
  15. Çok duygulu yazmışsın. Her bir satırı o kadar güzel ki. Anne-Baba olmak çok başka bir duygu. Dergide bol okunmalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım beğenmene sevindim :) evet gerçekten anne baba olmak farklı bişey...Amin inşalah canım :)

      Sil
  16. Güzel anılar biriktirmek çok kıymetli gerçekten.Bu güzel hatırlatma için teşekkürler Sevilciğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öyle canım :)
      Ben teşekkür ederim:)

      Sil
  17. İlk anne dediğini duyduğundaki mutluluk paha biçilmez olsa gerek :)

    YanıtlaSil