Yeni bir yıldan hepinize Merhaba...

 Sizlerle @annebebek dergisi Ocak sayısındaki  YILBAŞI HAYALLERİ başlıklı yazımı paylaşmak istedim bugün :)





Adettendir her yeni yıl yaklaştığında dilek tutulur. Eski yıl yormuştur, bazı isteklerimizi vermemiştir hatta üzmüştür bizi.

O nedenle hemen küseriz eski yıla, hatta suçlarız kendisini ve bize verdiği, sunduğu iyi şeyleri fark etmeyiz bile. Oysaki şükredecek ne çok şey olmuştur koskoca 365 günde.

Nefes almak, hayatta olmak, sevdiklerimizle beraber olmak, gülümseten anlar, bebeğimizin giderek büyümesi ve daha neler neler…

Belki de bu yıl işe başladınız ya da emekli oldunuz, yahut çocuk sahibi olmaya karar verdiniz. Evladınız ilkokuldan mezun oldu ya da sağlığınız yerindeydi işte ne bileyim.

Ama dedim ya unuturuz çoğunu genelde kötüye odaklanma eğilimimiz de var .Amannn ne zor bir yıldı deriz ve hemen gelecek yılın Ocak ayına göz dikeriz.

İşte şimdi tam da o durumdayız. Yeni bir yılın giriş kapısının eşiğindeyiz. İçeri ilk adımı atıyoruz arkamızda bıraktıklarımızla. Karşılayalım o halde gelecek olanı değil mi?

Madem böyle bir yeni yıl ritüeli var biz de uyalım bu ritüele. Yeni yılla konuşalım, bir şeyler isteyelim ve hayal kuralım mümkünse. (Kabul edelim çoğumuz hayal kurmayı unuttuk.)

Öncelikle işe bir hayal panosu yapmakla başlayalım çocuğumuzla beraber. Hayal panosu da nedir diyenleri duyar gibi oluyorum.

Şöyle ki: Hayal panosu hayallerin, amaçların, hedeflerin ve sizi mutlu eden şeylerin tek bir panoda toplanmasıdır.

Boş bir pano ya da kocaman ince bir karton alıyorsunuz evvela. Sonra istediğiniz, arzuladığınız şeylerin görselini buluyorsunuz bir yerlerden.

Ev, araba ,iş ,yeni mobilyalar, seyahat, bir bahçe ,bir hobi ,başka bir şehir, aşk, çoluk çocuk…

Ardından bu isteklere uygun görselleri dergilerden, gazetelerden kesiyoruz ve panomuza yapıştırıyoruz. Resmini bulamadıklarımızı yazıyla yazıyoruz, çiziyoruz panomuza ve her gün göreceğimiz bir yere karşımızda olacak ve bakacak şekilde asıyoruz. Biz evde oğlumla ara ara yapıyoruz bu işi ve keserken de yapıştırırken de epeyce eğleniyoruz.




Yılbaşı hayallerimiz için çok iyi bir fırsat bence. İsteyelim ki umudumuz olsun, isteyelim ki enerjimiz artsın değil mi?

Çocuklarımıza umudu aşılamamız lazım ama bunun için önce bizim umudumuzu kaybetmememiz gerekiyor.

Her zaman fark ettiğim bir şey var ki o da şu:  ben evde mutsuzsam üzgünsem oğlum da daha üzgün oluyor. Çünkü hepimizin çevremizdekileri de mutlu görmeye ihtiyacı var. Tek başına mutluluk ne işe yarar ki. Ama bu iş bir domino etkisiyle ya da bir kelebek etkisiyle yayılıyor etrafa. Mutlulukta bulaşıcı olabiliyor.

İşte tam da bu zamanlar yani yeni yıl başlangıçları, tazelenmek, umutlanmak, şarj olmak ve hayal kurmak için çok uygun zamanlar.

Güzel yemekler yapalım, güzel hediyeler alalım o gün. Çocuğumuzla beraber süsler hazırlayalım.

 Hayal panomuza resimler kesip yapıştıralım, umutlu neşeli konuşmalar yapalım.

Yoksa mutsuzluk çığ gibi büyüyecek gerçekten izin vermeyelim buna.

Yeni yıl tüm sihriyle gelsin hepimize. Hayallerimiz sınırsızca uçsun göklerde belki bir yerlerde karşılık bulacaktır kim bilir.

Çocuğumuz, ailemiz, sevdiklerimiz ve biz mutlu, umutlu, sağlıklı olmak için çabalayalım, yeni bir yılın kapısından içeri bu duyguyla bu enerjiyle bu motivasyonla girelim.

Belki zor bir yıl geçirdiniz hepimiz için bazı zorluklar ve sınavlar oldu elbette. Yine de süreçten de zevk almayı öğrenelim olmaz mı?

İyi başlayalım iyi olsun, Yeni yılınız kutlu olsun.


29 Yorumlar

  1. iyi bir yıl dilerim size ve ailenize :)
    söylediklerinizde çok haklısınız gerçekten de şükredecek ne çok şey olmuştur geçen koca yılda, tabii üzüldük ve kırıldık da, ama daha iyi bir yıl geçirmek elimizde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size güzel bir yıl dilerim,umarım keyifli bir yıl olur..
      Evet şükredecek çok şey de oluyor gerçekten

      Sil
  2. Mutlu, tatlı bir yıl olsun sizin için sevdiklerinizle birlikte ve sağlıkla:))) Mutluluk kesinlikle bulaşıcı, biz mutlu olursak etrafımızdaki insanlar da mutlu oluyor. Her zaman şükredecek bir şeyler var. Özellikle sağlığım yerindeyse gerisi bir şekilde gelir, kendi yazımda da dile getirdim. Şikayet etmek yerine sadece bakmak değil de görmeyi seçebiliriz bence:)))
    Hayal Panosu fikri çok tatlıymış. Ben de defterime yazıyorum genelde, hayallerimi, hedeflerimi. Pano daha tatlı geldi, görsel olarak imgelediğimiz zaman kendimize de çekeriz:))) Bunu yapacağım mutlaka:))) Ben ayrıca şükür kavanozu yapıyorum, küçük kağıtlara şükrettiğim ne varsa her gün yazıyorum ve kavanoza atıyorum. Bazı günler aksattım ama 2 senedir hep yapıyorum:)
    Çok tatlı bir yazı olmuş, kaleminize sağlık:))) Keyifle okudum:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana da mutlu güzel bir yıl dilerim :)) Aynen öyle sağlık olduğu sürece birçok şeyi yapacak gücümüz oluyor.Deftere yazmakta güzelmiş..
      Hayal panosu sürekli bakmak açısından verimli oluyor gerçekten de :)Şükür kavanozu ne kadar güzel bir fikir çok hoşuma gitti...
      Çok teşekkür ederim :))

      Sil
  3. Sağlıklı, huzurlu bir yıl olsun İnşaAllah :) Çok hoş bir yazıydı. emeğine sağlık. Hayal panosu fikri aileler için çok güzel bir aktivite. Dediğin gibi hepimizin hayatında kötü anlar oluyor, hepimizin sınavları var ve farklı işte. Ama çok fazla şükredecek şey yok mu? Elbette var. Şükretmek çok önemli ve bunu herkesin bilmesi lazım bence. bir ara defterime yazardım şükrettiklerim diye epeydir de yazmadım. Aklım agelmiş oldu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah hepimiz için öyle olsun. Beğenmene sevindim :)Şükredecek çok şeyimiz oluyor gerçekten..Deftere bunları yazmakta çok iyi olur tabii :)

      Sil
  4. Algıda seçicilik yaparsak çekeriz. Bahsettiğimiz ne ise bize koşa koşa gelir adeta:) Konunun bilimsel bir yanı da vardı sanırım. İyi şeylerden bahsetmeye çalışalım, güzellikleri farkedelim ki hayallerimiz de bu yönde çoğalarak gerçekleşsin:)
    Son derece gerçekçi, güzel bir yazı hazırlamışsınız yeni yıl için. Elinize, zihninize sağlık:) Pano fikri de harika!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de iyi düşünelim iyi olsun :)Düşüncelerimizi çekiyoruz bir şekilde..Çok teşekkür ederim beğenmenize sevindim :)

      Sil
  5. Evt Hayal panosu fikri iyiymiş,çocuğu olan ebeveynler mutlaka uygulamalı bence,işe yarayacağını tahmin ediyorum..Çok güzel bir fikir..Yeni yılınız kutlu oslun,sağlıklı ve mutlu yıllar dilerim..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de mutlu yıllar olsun :) Hayal panosu evet herkes için çok iyi fikir bence, işe yarayabilir...

      Sil
  6. pano fikrini not aldım, saol :)

    YanıtlaSil
  7. Hayal panosu harika bir fikir ama ben eski yıla yapılan haksızlığa takıldım:) Çok da farkına varmamıştım bu yazıyı okuyuncaya kadar ve hep kötü anılar akılda kalanlar ve hep eski yıl suçlu:) Düşünmek lazım bunun üzerine...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski yıla haksızlık etmiş olabiliriz :) Genelde kötü anılar akılda kalıyor ama tatlı minik anlarda var tabii :) Evet düşünmek lazım..

      Sil
  8. Hayal panosu çok iyi bir fikir :) Her gün karşısında görünce daha bir motive olur insan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her gün o hayalleri görmek çok motive edici oluyor :)

      Sil
  9. Umut insan varlığının temeli. Yazın çok değerli anlamlar içeriyor. Bazen gözümüzün görmediğini unutabiliyoruz. O yüzden pano fikri de çok iyiymiş. Yeni yıl sana ve ailene neşe, sağlık, bereket getirsin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Momentoscum beğenmene sevindim :) Ben de sana ailene tüm sevdiklerine mutlu bir sene dilerim :)

      Sil
  10. Daha önce bir kaç kez yapmıştım hayal panosunu.Yeni yıla daha umutla başlamak için iyi gelebilir.Teşekkürler Sevilciğim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet pano umutlu bir yıl için iyi olabilir Yurdagülcüm :) mutlu yıllar :)

      Sil
  11. Bu yazını gerçekten çok beğendim Sevilciğim👏👏🧿🧿. Pano fikri çok güzel. Geçmiş yıllarda mutluluk kavanozları yapıp sevdiklerime dağıtmıştım ben de. Bir yıl boyunca biriktirdikleri mutlu anıları yazıp içine atsınlar diye. Yürek ısıtan şeyler. 🤗🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sibelciğim beğenmene sevindim :) Mutluluk kavanozları da harika bir fikir gerçekten ,insanın içini ısıtıyor :)

      Sil
  12. Güzel şeyler düşünelim, her şey güzel olsun inşallah. Mutlu ve sağlıklı bir yıl olsun canım :)
    Bu arada mail abonelik butonu eklersen daha rahat takip edebiliriz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet güzel düşünelim güzel şeyler olsun bence de :)mutlu bir yıl olur umarım ..
      Bir ara vardı mail abonelik sonra noldu ona bilmiyorum :) tamam hemen ekleyeyim tekrar ...

      Sil
  13. Bilgilendirme için çok teşekkür ederim sevgili Düş Tasarımcısı. Daha önceden Eğitim Pınarı isimli bloğuma yapmış olduğunuz değerli yorumlar için size müteşekkirim. Ayrıca özellikle öğrencilerimize faydalı olabilmek adına açmış olduğum yeni bloğumu da https://saymuallim.blogspot.com/ ziyaret ederek değerlendirme yapmanızı beklerim. Özellikle sizin gibi eğitimci arkadaşlarımın yorumlarını çok önemsiyorum. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim... Tabii ki yeni blogunuza uğrarım mutlaka.Hayırlı olsun.

      Sil