Yanıma yaklaştı geleceğini biliyordum. Öyle ışıklı öyle güzeldi ki enerjisi anlatamam.

Sordu; En çok neyi sevdin bu dünyada?

-Sonbaharı dedim. Yağmuru, lavantaları, feslegenleri, papatyaları sonra kendi çocuğumu ve diğer çocukları..

Başka dedi?

-Köpekleri, kedileri, kuşları, yunusları, insanları ve tüm bunları Yaradan'ı çok  sevdim.

Ne öğrendin peki?

-Aşkı, sevgiyi, hoşgörüyü, iyilik yapmayı, sabretmeyi, dengede olmayı, bilgiyi, inanmayı öğrendim. Yaşamın döngüsünü ve gücünü anladım ve çok saygı duydum buna.

Peki ne zorladı en cok?

-Sorumluluklar, bize dayatılanlar, yargılı,kaygılı insanlar,kıskananlar, sevgiyi hissedemeyenler ve korku...En çok korku zorladı beni. Çünkü korktuğum zamanlarda ilerleyemedim, korktuğum şeye inanıp onu gerçek yaptım. 

Yine de?

-Yine de güzeldi hepsi deneyimdi sadece deneyim. Kimseye kızmadım herkes neyi doğru biliyorsa onu yapıyordu çünkü...

Ve hataları olsa da insan en çok kendini sevmeli,sevebilmeli. Bütün bu deneyimler bizi geliştirmek için elbette ve anladım ki biz özünde hepimiz biriz🙏



40 Yorumlar

  1. Kendini sevmek en zoru sanki

    YanıtlaSil
  2. Çok güzeeeelll, kısa ama geniş açılımları olan etkileyici bir yazı kaleme almışsın Sevilciğim. Kutlarım yürekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim beğenmene sevindim :)

      Sil
  3. Her zamanki gibi tatlış bir yazı. Ben şu dünyada en çok kedileri sevdim. ♥ Sevgilerimle Sevilcim. ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah onlar sevilmez mi :)) Çok teşekkürler Ablacım Sevgiler :))

      Sil
  4. Ne güzel bir yazı olmuş, yüreğine sağlık. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Duygucum beğenmene sevindim :)

      Sil
  5. Çok hoş bir yazı, hasta bünyeme güzel geldi. :)

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir yazı.
    İnsanın iç dünyasını anlamak adına tam da hissedilenleri yazmışsın. Beni de en çok zorlayan korku! Şu dünyada sanırım bir tek "korku"dan korkuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sezercim beğenmene çok sevindim:) Korku evet bizi yoran, tıkayan, zorlayan en zor duygu sanırım...

      Sil
  7. Çok ama çook güzel bir yazı olmuş canım, kalemine sağlık:))) ben bu dünyada tatlı, iyi kalpli her şeyi, herkesi seviyorum:))) Yaşamayı seviyorum:))) Korkularımı aklıma getirmemeye çalışıyorum, ne kadar başarılıyım orası tartışılır:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım beğenmene çok sevindim :)) Ne güzel sevmek, yaşamak, iyi hissetmek... Korkularını aklına getirmemek en güzeli canım, en azından eline geleni yapıyorsundur bu da yeter :)

      Sil
  8. oyyyyy kişisel gelişim yazısı olmuş bir tür eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. papatyaları sevmemek mümkün değil bence :) yazı çok anlamlı teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim :) Papatyaları sevmeyen yoktur sanırım :)

      Sil
  10. Mis gibi bir masal yazınsal kokusu geldi. Başarılar. Kolay gelsin efendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Ahmet Bey, beğenmenize çok sevindim :)

      Sil
  11. Gerçekten harika bir kısa yazı:) Keşke tüm mevsimler sonbahar olsa:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet değil mi sonbahar gibisi yok :) beğenmenize çok sevindim :)

      Sil
  12. o kitaplar boşuna yazılmamış... inanılmaz akıcı bir dil... kaleminize sağlık sevil hanım ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz beni çok mutlu etti çok teşekkür ederim jappon kedisi :)

      Sil
  13. Kısa ve öz derler ya hani yazınız tam olarak öyle. Okurken birçok şey düşündürdü. Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet az ve öz cinsinden oldu biraz :) Çok teşekkür ederim beğenmenize sevindim :)

      Sil
  14. İnsan kendisiyle barışık oldu mu tüm herkesle de iyi anlaşabiliyor sanırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız sanırım kendimizle barışık olmamız her şeyi olumlu etkiliyor :)

      Sil
  15. Ciao, il tuto post è pieno di frasi emozionanti e vere. Seguo il tuo blog, se ti va mi fa piacere averti anche sui miei due blog https://drittesullarete.blogspot.com/ e https://cinevisioni-e-letture.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  16. Selaaam! Blogger'da yeniyim. Sizi de takibe aldım. Blogumu incelemeye davet ediyorum, teşekkür ederim. Görüşmek üzere 👋

    YanıtlaSil
  17. Hüzün hissettirdi... Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  18. Kendimi sevmeyi geç öğrendim. Sanırım bunun için belirli bir yaşanmışlık gerekiyor 💞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendini sevmek en zoru sanırım. Haklısın canım belirli bir yaşanmışlık şart💜

      Sil
  19. Kendine değer vermek, ne kıymetli.. Emeğinize kalemize sağlık.

    YanıtlaSil