Son zamanlarda oğlumdan en çok duyduğum soru şu: “ Bugün nereyi gezelim anne?”.

Biraz şaşırarak “Sana ne oldu çocuğum, eskiden hep evde oturmak isterdin!” diye soruyorum.

Sıkıldığını farklı bir şeyler yapmak istediğini söylüyor cevap olarak.

Yaz mevsiminde de değiliz ki şöyle açık alanları, bağları, bahçeleri değerlendirelim. Daha baharın ilk günleri ve havalar da haliyle soğuk. Mart ayındayız ve Ankara da serin bir hava var.

Böyle olunca beni bir düşünce alıyor, nereye gitsek nereyi gezsek bilemiyorum. Ama bildiğim bir şey var ki üşümemek için kapalı ama geniş bir mekan olmalı, fazla kalabalık olmamalı, gittiğimize değmeli.

Sonuç olarak kesinlikle AVM olmasın burası peki ama neresi olsun diye düşünürken birden Vikingler çizgi filmindeki Viki gibi aklıma geliyor, tamam şimdi buldum diye minik bir sevinç çığlığı atıyorum.

Müzeler! Tabii ya neden ben bunu daha önce düşünmedim ki. Ailecek müze ziyaretleri yapacağız.

Hemen Google’ a bakıyorum yaşadığımız şehirdeki müzelerin listesini alıyorum ve sayının çokluğu beni şaşırtıyor. Çok eskiden gittiklerim var ama bazılarının sadece yanından geçmişim, içine bile girmemişim. Hafif utanıyor ve kendime de kızıyorum biraz.

Neyse listedeki en büyük, en köklü, en tarihi müzeyi seçiyorum evvela.

Anadolu Medeniyetleri Müzesini.100 yıllık bir tarih ve arkeoloji müzesi burası. Anadolu’da çok eski çağlardan itibaren yaşayan uygarlıklardan kalıntılar, eserler var içerisinde.

Hititler, Urartular, Lidyalılar, Frigler ve birçok farklı çağlarla ilgili eserler var burada.

Bu bilgiler beni daha da heyecanlandırıyor. Oğlum için yararlı olacağını düşündüğüm bir şeyler yapmak iyi hissetmeme neden oluyor.

Hemen yola çıkıyoruz ve öncelikle bir müze kartımız olursa daha iyi olur diye düşünüyoruz. Müzenin girişinde 1 yıllık müze kartı için işlemler hemen yapılıyor.

Eşim ve ben kendimize 60 liralık bir ücret karşılığında Türkiye’deki tüm müzeler için geçerli kartımızı çıkartıyoruz çok kısa bir sürede.

Oğlumun ise tüm müzelere ücretsiz giriş hakkı olduğunu öğreniyoruz.18 yaşına kadar tüm çocukların müzelere ücretsiz girebildiğini biliyor muydunuz?

İçeri girdiğimizde bambaşka bir dünyanın kapıları açılıyor bize. Çok keyifle geziyor, araştırıyor ve öğreniyoruz. Geçmişle aramızda bir köprü olduğunu hissediyorum o an. Bol bol fotoğraf çekiyoruz, eserleri inceliyoruz

İçerisi çok kalabalık değil ama küçük büyük birçok çocuk var. O gün orada her yaştan çocuğun ailesiyle geldiğini görüyorum ve bu ayrıca hoşuma gidiyor. Ailelerin kesinlikle çocukları ile sıklıkla yapması gereken bir aktivite olduğuna karar veriyorum.

 Herkese tavsiye ederim .


NOT: Bu yazım @annebebek dergisi Mart ayı sayısında yayınlandı.



















32 Yorumlar

  1. Cok seviyorum anlamlı müzeleri gezmeyi... Adana arkeoloji müzesinde de M.Ö. den günümüze birçok eser var. Paylaşımınız için çok teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müze gezmek insana çok iyi geliyor...Adana'da ki müze de eminim çok güzeldir :)

      Sil
  2. Çocuklara belli bir yaşa kadar biliyordum müze girişin ücretsiz olduğunu, 18 yaş çok iyiymiş. Enfes bir gün değerlendirmesi yapmışsınız :) Kutluyorum sizleri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım ben de öyle sanıyordum 18 yaşa kadar olduğunu öğrenince sevindim :) teşekkür ederiz :)

      Sil
  3. Çok güzel bir müze ben uzun yıllar önce gezmiştim. Ya, Sevilciğim havalar çok soğuk, ayaz hatta....hiç dışarı çıkasım yok, battaniyelere sarıldım oturdum :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika bir müze gerçekten de :) Ay evet havalar hala soğuk hep soğuk ne olacak böyle bilmem :)

      Sil
  4. Ne güzel bir gezi olmuş:))) Çok uzun yıllar önce gitmiştim ama tam olarak hatırlamıyorum gezdiğim müzeleri:) Aslında tekrar gitmek, görmek lazım:))) Bu arada Ankara gerçekten buz gibi, ayazı hiç bitmiyor:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım :) Dediğin gibi arada tekrar tekrar gitmek lazım böyle yerlere :) Ankara bir türlü ısınmadı gitti...

      Sil
  5. Çocukları, aileleri teşvik edici güzel yazını dergide büyük bir keyifle okumuş ama müzeye ait fotoğrafları görmemiştim. Şimdi harika tamamlandı. Emeğine yüreğine sağlık Sevilciğim 🧿👏👏💐😍🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Sibelciğim beğenmene sevindim :) Evet dergiye bu fotoğrafları yollamamıştım :)

      Sil
  6. Ben de çok severim müzeleri ziyaret etmeyi :) 18 yaşından sonra da ucretsiz olmalı bence ama zor tabii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi keşke her yer her müze her yaşa ücretsiz olsa :) ama zor...

      Sil
  7. Gerçekten müze gezen insanlar olduğunu öğrendiğime sevindirlm ben de

    YanıtlaSil
  8. Oğlunuzun istekli olması inanılmaz güzel:) Çünkü belli bir yaşa kadar evde yalnız bırakma şansımız olmuyor. Böylelikle ailece gitme imkanı doğmuş oluyor. Müze kart çıkarmakla çok iyi etmişsiniz, Kültür Bakanlığı müzeler artık ücretsiz olacak ve büyük tasarruf olduğunu göreceksiniz:) Mutlu pazarlar, mutlu haftalar şimdiden:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız evde bırakamayınca beraber aktivite düzenlemek en iyisi :) Müze kartı iyi oldu bence de inşallah daha birçok müzeye gideriz de karttan da yararlanırız :)

      Sil
  9. Çınar henüz iki yaşında ama müzelerde hoplayıp zıplamak hobileri arasında, ben yaşı küçük diye ücret almıyorlar sanıyordum. :) Müzekart dışında biz özel müzeleri de çok geziyoruz, onların da ayrı havaları oluyor. Ama Müzekart'ın en çok faydasını Kapadokya'da görmüştüm diyebilirim. Bir çok yere ücretsiz girmiştik. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel iki yaşında müze geziyor oğlunuz :) Evet ben de öyle sanıyordum 18 yaşı duyunca çok sevindim tabii...Tabii özel müzeler de harika oluyor.Kapadokya da müze kartıyla gezmek epey avantaj sağlamıştır eminim :)

      Sil
  10. Ankara'dayken üst üste 2 kez gitmiş ve hayran kalmıştım. Eserler arasında kaybolmuştum adeta. Müzede ortam çok güzel. Ödüllü bir müzeydi sanırım. Binlerce eser var ve o çağlara ışınlanıyor insan. Anlatımınız çok güzel bu arada:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet 2015 te en başarılı müze ödülünü almış şimdi google'dan baktım :) İnanılmaz bir müze dediğiniz gibi insan eserler arasında kayboluyor.
      Teşekkür ederim beğenmenize sevindim :)

      Sil

  11. Geçmiş medeniyetleri, genetiğimizin köklerini muhafza eden otantik mekanları gezmek, çok güzel olmalı...

    Avm yerine kültürel mekanlara gitmek sağlam bir irade gerektirir...

    Geçen yıllara kıyasla daha az gezme isteği duyan biri olarak, enerjik oğlunuzu kutlarım... :)

    ailece gezme fırsatı doğurması adına, gezmek için daha fazla istek duysun inşallah...

    Ailenizle birlikte yeni mekanlar keşfedip gezmeniz dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağolun ne güzel tespitler ve temenniler yapmışsınız...

      Gerçekten de geçmiş medeniyetleri tanımak bugüne farklı bakmamı sağladı diyebilirim.

      Sağlam irade haricinde hep aynı yerlerden sıkılma da diyebiliriz...

      Oğlum evet bu sıralar gezmek istiyor :)

      Amin çok sağolun :)

      Sil
  12. bu müze etkileyici gerçekten de :)

    YanıtlaSil
  13. Müzeye hiç gitmedim ama etkileyiciye benziyoo.. Fotolar harika olmuş..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etkileyici bir müze gerçekten de :) Teşekkür ederim.

      Sil