Ben size bu yazıyı yazarken biraz üşüyorum. Penceremin kenarındaki masamın üstündeki bilgisayarımın başındayım. Krem rengi berjerime oturdum.

Dediğim gibi size bu yazıyı yazarken hava çok soğuk ve ister istemez üşüyorum. Dışarıda yiyecek arayan köpekler de üşüyorlar, okula yetişen çocuklar da.

Haberleri dinliyorum bir yandan da yanı başımdaki minik radyodan. Haberler de soğuk hem de çok soğuk. İç açıcı bir haber duymak için bekliyorum ama duyamıyorum ben de dayanamayıp  kanalı değiştiriyorum.

Müzik dinlemek en iyisi. Ruha iyi geliyor. Sonra radyoda birden bir şarkı başlıyor, “ Baharı bekleyen kumrular gibi. Sen de beni bekle sakın unutma…”  diyor şarkıcı. Ne kadar eski bir şarkıdır aslında pek de severim.




Bizler de baharı bekleyen kumrular gibi olduk. Bahar bizi unuttu mu diye düşünüp dururuz.

Ama sizler bu yazıyı okuduğunuzda yani Nisan ayında bahar gelecek her yere inanıyorum. Havalar ısınacak, çiçekler açacak, ağaçların dalları meyve verecek. Güneş hem içimizi hem ruhumuzu ısıtacak.

Yeniden doğacağız küllerimizden ve yeniden umut taşıyacağız. Çocukların yüzleri yine gülecek ve parklar bahçeler onların cıvıl cıvıl sesleriyle, kıkırdayan kahkahalarıyla dolacak. Bisikletlerine binerken, saklambaç oynarlarken, salıncakta sallanırken biz de onların o güzel ve masum enerjilerine eşlik edeceğiz.

O yüzden Nisan ayını ve baharı, bahara ait olan her şeyi bekliyoruz ve yeni gelen aya hoş geldin diyoruz .


Ben tam bunları düşünüp yazarken o sırada telefonum çalıyor. Eski bir arkadaşım arıyor, sesi neşeli ve heyecanlı. Hamile olduğunu söylüyor, nasıl mutlu oluyorum anlatamam. Sevincine ortak oluyorum ve  Onu tebrik ediyorum hemen.

O ise benim tecrübeli bir anne olmamdan dolayı bazı tavsiyeler istiyor benden. İlk aylarda oluşacak bulantılardan ve değişen hormonlardan bahsediyoruz biraz.

Sonra arkadaşım bana hamilelik dönemine ait okuyabileceği kitap isimleri soruyor. Bir an için düşünüyorum. Ben de oğluma hamileyken çok fazla kitap okumuştum ama zaman içinde yeni kitaplarda çıktı tabii ki.

Biraz araştırıp ona döneceğimi söylüyorum. Bu konuda çok kitap var epeyce çok hem de. Ben de hem arkadaşım için hem de içinizde hamilelik ile ilgili kitap arayan anne adayları için minik bir araştırma yapıyorum hemen.

Önerebileceğim kitaplar şöyle :


1.    1.  Bir Annenin Doğuşu / Alison Freeland/ Nadia and Daniel Stern

2.    2.Yeni Annelere Mucize Çözümler / Melinda Blau / Teacy Hogg

3.    3.Hafta Hafta Hamilelik / Dr.Kağan Kocatepe

4.    4.Harika Haftalar / Hetty Van de Rijt /Frans Plooji

5.    5.Bebeğinizi Beklerken Sizi Ne Bekler ? / Sharon Mazel / Heidi E.Murkoff


Ve daha birçok yararlı kitap kitapçılarda mevcut tabii…

Herkese içinizi ısıtan, ışıtan ve umutlarınızın yeşerdiği güzel bir Nisan ayı diliyorum.

Sevgiyle kalın.

 



38 Yorumlar

  1. Bu sene hepimiz kumrular gibi baharı bekliyoruz sanırım çünkü biraz gecikti. Tabi İstanbul için diğer illeri bilemem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de öyle oldu.Bu sıralar havalar iyi ancak haftaya yine soğuk olacak diyorlar bakalım..

      Sil
  2. İnsanın içini umutla dolduran yumuşacık bir yazı. Bahar biraz naz yaptı ama geldi sonunda. Azıcık rüzgâr var ama olsun:) Arkadaşınız çok şanslı bu arada;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ne güzel yazımı öyle bulmaniza sevindim:) Bu sıralar iyi gidiyor havalar ancak yine biraz soguyacakmış..
      Çok teşekkürler.

      Sil
  3. Anne adayları için harika önerilerde bulunmuşsun Sevilciğim
    Yüreğine sağlık 👏💐😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibelciğim çok teşekkür ederim canım beğenmene sevindim:)

      Sil
  4. Ne güzel umut dolu bir yazıydı. Kalemine sağlık. :) Tavsiyeler de çok faydalı, Allah isteyen herkese (ben dahil) evlat nasip eder İnşallah. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim canım:)
      Amin inşallah Allah isteyen herkese nasip etsin.

      Sil
  5. Son fotoğrafa bayıldım:) Nisan oldu ama bahar halen gelemedi.. Geldi zannettik hep beraber ama soğuklar yine başladı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) Evet geldi sandık ama yine soğuklar geliyormuş.

      Sil
  6. Nisan ayının hepimize iyi geleceğini düşünüyorum, öyle düşünmek istiyorum:)))) Havalar ısındı artık soğuk olmaz diye düşünüyorum:))) Ankara'da yaşayınca çok erken karar vermesem iyi olurdu havaların ısınmasıyla ilgili ama birkaç gündür çok güzel gidiyor havalar:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nisan ayı güzel bir ay ve insalah hepimiz için de öyle olur canım :)
      Ankara'da epey iyi gidiyor havalar ancak yine bir miktar soğuyacak diyorlar bakalım.

      Sil
  7. Bir kaç gündür iyi gidiyor Ankara'da havalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet özellikle dün harika bir hava vardı:)

      Sil
    2. Bugün yine bozdu yaz gelmeyecek

      Sil
    3. Evet bugün hava çok soğuk, ne güzel düzeldi diyorduk.

      Sil
  8. Ah ah ne güzel bahar beklentileri bunlar,hep olumlu olalım böle işte..Arkadaşınız adına ben de sevindim,hayırlı ve sağlıklı doğumlar olsun İnşAllah..Ben de bir kitap tavsiyesi vereyim,bu sadece her anne-baba için değil herkes için geçerli..Kitabın ismi "Bebekler ve Çocuklar için temel ilk yardım" Kitapta çocuklarda kırık,çıkık,burkulma,yanık,böcek ısırıkları,ev kazaları ve ilk yardım gerektirecek tüm acil durumlar irdeleniyor,hem de resimli,yaklaşık 96 sayfa..İnşAllah kimse bu acil durumlara düşmez ama düşerse,bu kitap en azından ilk yardım için biraz yardımcı olabilir..Hayırlı ve bereketli Ramazanlar,Baharlar dilerim..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet değil mi pozitif olalım pozitif kalalım:)
      Arkadaşım adına teşekkür ederim sağolun:)
      Aa bu kitabı bilmiyordum güzel bir tavsiye oldu benim için. Acil yardım bilmemiz gereken bir konu, o nedenle bu kitabı alıp okumak lazım..Tavsiye için teşekkürler:)
      Ben de size hayırlı Ramazanlar ve güzel bir bahar dilerim:)

      Sil
  9. Güzel tavsiyeler; emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Sonunda bahar biraz biraz yüzünü gösterdi gibi. :)
    Kitap önerileri çok güzel olmuş, anne adayları ve de anneler için faydalı olacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok şükür bahar yüzünü gösterdi bizlere :)
      Teşekkür ederim beğenmenize sevindim:)

      Sil
  11. bahar gelecekmi gönlümüze aceba

    YanıtlaSil
  12. Berjer koltuğun karşısında oturmuş seni dinliyor gibi hissettim. 😊 Nisan yagmurları olmadan olmaz, yavaş yavaş ısınıyor ortalık. Tavsiyelerin anne adayları için de mükemmel. Teşekkürler bu güzel yazı için. 👍🌷

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle hissetmene sevindim:)
      Evet yağmursuz olmaz bahar ayları haklısın canım:)
      Ben teşekkür ederim güzel yorumun için.

      Sil
  13. kitap önerileri için saaaol, lazım olur tanıdıklar için :) nisan ayı eveet bir gün güneş bir gün yağmur bir gün güneş bir gün kar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne demek deepcim evet lazım olur soran olur belki :))
      havalar dansöz gibi valla bir o yandan bir bu yandan :)

      Sil
  14. Avusturya da henüz serin ve rüzgarlı. Ben de baharı bekliyorum ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsalah oralara da bir an önce bahar gelir Deryacım.
      Burda da bu sıralar yine bozdu havalar...

      Sil
  15. Radyo başında, şarkı dinleyerek yazı yazmak çok güzel :) yaşamdan yazılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niye böyle yorum yaptın acaba Cem? Merak ettim...

      Sil
    2. Evet radyo başında müzik eşliğinde yazı yazmak keyifli, teşekkürler Cem :)

      Sil
    3. Recep Bey google yeni bir şey çıkarmış, yorumlarda böyle şeyler olmaya başladı..
      Ben de Cem'in bloguna yorum yazarken aynısı oldu anonim olarak göründüm:)
      Onunki de öyle oldu sanırım o yüzden kim olduğunu belirtmek istedi...

      Sil
    4. reCAPTCHA koruması vs. gelmiş evet. Hayırlısı. :)

      Sil
  16. Evet bu reCAPTCHA ne işe yarıyor pek anlamadım ama :) hayırlısı bakalım.

    YanıtlaSil