Eskiden "Kırmızı Başlıklı Kız" masalını çok severdim.Annemin ve babaannemin bana en çok anlattığı masal olduğu için belki. Dinlerken kurt beni çok sinirlendirirdi kötü kalpli olduğu için.

 Daha sonra bu kırmızılar listesine "Dans Eden Kırmızı Ayakkabılar" masalı eklendi. Okuduğum bir kitapta ve izlediğim bir dizi de bahsettiler bu masaldan. Üstelik verdiği bilinç altı mesajları da varmış masalın  öyle dediler.

Saplantılı bir şekilde ayakkabılarına bağlı bir kızın başına gelenler anlatılıyordu masalda.  

Merak edenler için "Kurtlarla Koşan Kadınlar" isimli kitabı tavsiye ederim, her masalın alt mesajlarını psiko analitik olarak inceleyen şaşırtıcı bir kitaptır kendisi.

Ben de kırmızı ile ilgili her şeyi seven biri olarak kendime internetten kırmızı bir gözlük aldım geçenlerde.Son zamanlardaki uykusuz gözlerimi kapatır ve dışarıda gezerken kendimi daha iyi hissederim diye düşündüm.




Tam o sırada bir arkadaşımdan mesaj geldi. Ernest Hemingway'in 6 kelimeden oluşan dünyanın en kısa öykününü göndermişti:

" FOR SALE, BABY SHOES, NEVER WORN!"

Yani : "Satılık, Bebek Ayakkabısı, Hiç Giyilmedi!"

Ve bana "Senin kısa hikayen ne olurdu?" diye sordu.

Ben de her dönem için değişir ama bu günler için kısa bir şey yazayım dedim ona...

Ve yazdım:

"Kırmızı güneş gözlüğümü takıp gülümsedim ve herkes iyi olduğumu zannetti!"

Sizin de var mı kısa hikayeniz? Benimle paylaşır mısınız?


39 Yorumlar

  1. Hayatımın her dönemi edebi bir şeyler yazmaya özendim ama hiç mümkün olmadı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) canınız sağolsun, edebi yazmak yorucu zaten :)

      Sil
  2. kırmızıyı sevdiğinizi çözmüştüm zaten profilde ki resimden kırmızı giysi ve kırmızı çerceveli gözlükten vardır. Bizimde bir hikayemiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kırmızı seviyorum saolun. Değil mi herkesin var bir hikayesi :)

      Sil
  3. Çok güzel bir proje değil mi?. Alınan yanıtlardan bestseller olan bir kitap bile basılmış:)
    Uzanıp dinlenirken düşünülebilir aslında. Mikro öykü, nano öykü, mikro kurgu. Şu an aklıma geleni yazayım:
    ''Projeye hayır demekle bütün hayatı değişmişti.''

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mikro öykü olur bunlardan...
      Sizin hikaye de güzelmiş:)
      Bütün hayatını değiştiren ve reddedilen projeyi merak ettim :)

      Sil
  4. Kurtlarla Koşan Kadınlar kitabını hep görüyorum ve çok merak ediyorum, henüz alıp okumadım:) Yazından sonra merakım daha çok arttı:)
    Kısa hikayem olarak şunu söyleyebilirim, ilk anda aklıma gelen :
    ''Hayatımdaki en değerli insan gitti ve ben hiçbir şey yapamadım, öylece kaldım.''

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı kesinlikle tavsiye ederim canım :)
      Senin kısa hikayen de çok etkileyici ve çok da duygusalmış...

      Sil
  5. Bahsi geçen kitabın içindeki hikayeler çok hoşuma gidiyor.
    Kelime oyunu için yazdığım oldukça kısa bir hikaye vardı, aktarıyorum.

    "Elinde bir kucak dolusu zambakla uzak diyarlardan gelen sevgilisi Dilek' i beklerken, hayal ettikleri her şeyi bundan sonra özgürce yapacaklarını sevinçle düşündü."
    Sevgiler, şimdiden iyi bayramlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaptaki hikayeler benim de çok hoşuma gidiyor.
      Ne güzel bir kısa hikayeymiş çok sevdim :)
      Sevgiler Momentoscum, biraz geç oldu ama senin de geçmiş bayramın kutlu olsun:)

      Sil
  6. Çocukken masalları ve çocuk hikayelerini o kadar çok severdim ki, anlatamam Sevilciğim. Sanki yeryüzünde kimse benim kadar çok masal sevemez gibi gelirdi :))))) çoğunu hâlâ hatırlıyorum, 100 Yıl Uyuyan Prenses, Altın Yapan Kral (ençok onu severdim), Külkedisi, Kibritçi Kız Allah'ım masal okumaya doyamazdım....Hemingway'in o kısa hikayesini duymuştum çok acı :( seninki de çok hüzünlü ama olmaz benim güzel arkadaşım, Sevil'im hep iyi olsun, hep mutlu olsun...hep ♥♥♥ Benim aklıma şu an gelmedi öyle bir hikaye :( sevgilerimle Sevilim. ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel sen de benim gibi masalları seviyormuşsun:) Değil mi ne çok masal vardı okunacak...
      Hemingway'in hikayesi çok acıklı tabii.
      Benim ki biraz hüzünlü gibi oldu ama o anki ruh halim sanırım.
      Genel bir yoğunluk ve yorgunluk var..Ama iyiyim🙏
      Beni düşündüğün ve güzel dileklerin için çok teşekkür ederim Müjde Ablacım ♥️sen de hep iyi ve mutlu ol♥️

      Sil
  7. Kurtlara Koşan Kadınlar kitabını ara sıra görüyordum ama siz böyle bahsedince daha bir ilgimi çekti sanki. :)
    Arkadaşınızın ve sizin hikayenizde az kelime ile çok fazla şey anlatır türden gerçekten. Okuduktan sonra aklıma onlarca şey geldi. Sizin gibi kısaca anlatamam belki ama hepimizin böyle hikayeleri vardır muhakkak. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurtlarla Koşan Kadınlar gerçekten kaliteli bir kitap, okuyanlar seviyor:)
      Teşekkür ederim beğenmenize sevindim kısa hikayemi...
      Evet hepimizin hikayeleri var çeşit çeşit:)

      Sil
  8. Kırmızı benim de en sevdiğim renk. Ege küçükken her gün yatmadan bana kırmızı başlıklı kızı anlattırırdı ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırmızı rengi demek sen de çok seviyorsun canım, ne güzel:)
      Oğlun da seviyormuş bu masalı, çok tatlı 😊♥️
      Ben de benim oglana pamuk prenses ve yedi cüceleri anlatırdım sürekli😊

      Sil
  9. Hemingway'in en kısa hikayesini biliyordum. Sizinki de güzel olmuş. :)

    YanıtlaSil
  10. Hemingway bu işlerde çok iyi:)
    Teşekkür ederim benim hikayemi begenmenize sevindim:)

    YanıtlaSil
  11. bu hemingway öyküsünün öncesini yazma planımız var blog arkadaşlarımızla bakalımlım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncesi derken nasıl bir şey yani deepcim? merak ettim

      Sil
    2. yani şöyle, hemingway in bu cümlesini bir romanın son sözü olarak kabul edeceğiz. ve öncesini yazacağız. kurgulucaz. bu cümleye nasıl gelinmiş olabilir diye :)

      Sil
  12. çok iyi düşünmüşsünüz merakla bekliyor olacağım :)

    YanıtlaSil
  13. bcp oleeey o zamansaaa mayısta rus edebiyatı veya spor teması oooooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Rus edebiyatı süper severim, peki spor yani genel spor dalları falan mı yani..
      Bir de her ayın son haftası mı yazıyorsunuz deepcim

      Sil
    2. spor temalı evet nasıl istersen, kitap, film, dizi, anime, belgesel, farklı programlar benzeri şeyler olabilir. bir de rus edebiyatı. yani seçmeli. istersen iki temadan da istersen ikisinden birinden bişiler seçebilirsin. genelllikle ayın son haftası ile yeni ayın ilk hafta sonuna doğru yazıyoruz. mesela rus edebiyatı üstüne film dizi de olabilir. nisan ayı listesini sevgili fighting yazdı. hatta liste eksik olmuş da ben de ekledim bikaç kişiyi. bir de insta bcp grubumuz var. okurix e söyle de seni de alsın gruba :)

      Sil
    3. Anladım yani konsept geniş, film de olur kitap da. İyi olmuş böyle çok seçenekli yani.Tamam o tarihlere ben de yazarım tabii...
      A evet fighting arkadaşımıza uğradım bugün. Insta grubu okey söylerim tabii:)
      Saol deepcim:)

      Sil
  14. Kırmızıyı sevmem, maviciyim ben. :)) Defter bile alsam kırmızı kapaklı olmamasına dikkat ederim.
    Kısa hikayen çok güzeldi ama. :)) Ben de bir tane ekleyim. "Yıldızlar yere döküldü, kimileri onları ceplerine atarken çocuklar ait olduğu yere, göğe yolladı."

    YanıtlaSil
  15. Mavi de güzeldir:) hikayemi beğenmene sevindim.
    Senin hikayen de çok güzeldi çok begendim:)

    YanıtlaSil
  16. Son zamanlardaki kısa hikayem:

    Mutlu olmayı seçmişti; oldu da!

    Uzun vadede sürdürülebilir mi bilmiyorum ama hangi hikaye sonsuza dek sürüyor ki zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir hikaye:)
      Umarım çokk uzun sürer:)

      Sil
  17. Herkesin mutlu ve huzurlu olabileceği anlar,yerler ve renkler olabilirmiş,demek ki sizinki de kırmızı renkli objelermiş..Kırmızı renkli gözlük de güzelmiş, güle güle kullanın.. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Ertuğrul Bey :) Dediğiniz gibi bazı renkler yerler mekanlar iyi gelebiliyor. Kırmızı seviyorum evet :)

      Sil
  18. ""Satılık, Bebek Ayakkabısı, Hiç Giyilmedi!"" hikaye hep ona atfedilir ama değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaynak olarak şu var: https://www.malumatfurus.org/dunyanin-en-kisa-oykusunu-ernest-hemingwayin-6-kelimede-satilik-bebek-ayakkabilari-hic-giyilmemis-ile-yazdigi-iddiasi/ fakat başka kaynaklarda da görmüştüm.

      Sil
    2. Hım bir bakayım, teşekkürler...

      Sil