Sertap Erener’in çok sevdiğim bir şarkısı vardır:

 

“Bir minicik kız çocuğu bak

Duruyor orada hala

Anlatamam gördüklerimi

O neşeli çocuğa”

.

.

“Siz yine de

İncelikli davranın

Benim kadar değilse de…”  Şarkı böyle devam eder gider.




 

Çevremizde gördüğümüz insanlara gerçekten ama gerçekten ne kadar incelikli davranıyoruz acaba? Herkesin bir sınırı, bir yaşam alanı ve kişiliği var, buna ne kadar saygı duyuyoruz?

Genelde bizim gibi toplumlarda samimiyetle karşındakinin sınırını işgal etme çok fazla karıştırılıyor nedense. Hele ki anneyseniz bu iş daha da karmaşık hale geliyor, ben de yaşadım ve de hala yaşıyorum.

Anne olduğunuzda özellikle tecrübesizseniz etrafınızda size yardım eden çoktur ve bu da çok güzeldir ama bir de çok karışan ama her şeye karışan, müdahil olmak isteyenler vardır ki bu yeni anneyi yorar hem de çok yorar.

Ben oğlumu iki yıl emzirmiştim ve de sütümün miktarı çok iyiydi ama o yorgun halimle yanıma gelip “Sütün yetmiyor mu acaba senin?” diyenler olurdu hiç unutmam! Ne kadar inceliksiz bir söylem! Bir anne ve çocuğu arasındaki bu çok özel anlara saygı duymak gerekir kanımca. Kaldı ki annenin sütü gerçekten yetmeyebilir, bu durumda anneyi rahatlatmak çok daha iyi olmaz mı?

Sonra;

“ Yemiyor mu bu çocuk? “

“ Neden spora gitmiyor?”

“Neden böyle davranıyor?”

“Sen de çok yüz veriyorsun annesi?” ( Kaldı ki o benim çocuğum tabii ki yüz vereceğim!)

“Derslerine neden yardım ediyorsun?”

Gibi gibi…

Yine inceliksiz, yine hiç yapıcı değil maalesef.

Geçenlerde ünlü bir sanatçımız İnstagram hesabında bu konudan şikayetçiydi. Yeni doğum yapmış ve bebeğini dışarıda gezdirirken sokaktan geçen birkaç kişi bebeğinin fiziği hakkında incitici şeyler söylemişler. O da haliyle üzülmüş ve bir anneye ve çocuğuna böyle yorumlar yapmanın yanlış olduğundan bahsetmiş.

Üzmeyelim birbirimizi, hem cinslerimizi, anneleri, insanları, çocukları, hayvanları, doğayı, evreni ve bir de kendimizi…






İncelikle olalım sadece bir tık daha… Sosyal medyada ya da dışarıda yargısız olalım, kimseyi dinlemeden anlamadan yorumlamayalım. Annelere sevgimizi, tecrübemizi sunalım ama onu değersizleştirmeden. Çocuğu üzerinden ya da anneliği üzerinden vurmadan yapalım bunu.

Her anne çocuğunun iyi olmasını ister, her yaptığı evladının daha sağlıklı, daha mutlu ve hayata uyumlu bir birey olması içindir. İnanın kendince elinden gelenin en iyisini yapıyordur. Takdir edelim onu, ne kadar iyi bir annesin, sen dünyada gördüğüm en tatlı annesin diyelim ne kaybederiz ki…

Hem daha mutlu kadınlar, anneler olur etrafımızda hem de biz pozitif yaklaştığımız için kendimizi daha iyi hissederiz.

Toplumun, bireylerin, annelerin daha mutlu olması için daha incelikli olmayı, daha incelikli davranmayı öğrenmemiz lazım hem insanlara hem de kendimize karşı.

 

Ne diyor şarkının sonunda:

“Artık beni asla yaralayamaz hayat, eğer istemezsem.

Yıllar beni kolay yakalayamaz ben durup beklemezsem…”

 

Ve güçlenelim elbette. İnceliksiz davranışlara, manipülasyonlara da uğrasak sınırlarımızı koruyalım, sağlam duralım. Bizi olduğumuz gibi seven, gören insanların varlığını hatırlayıp şükran duyalım. Ve sevelim kendimizi, en çok da kendimize incelikli davranalım.

Mutlu bir Haziran ayı dilerim…





@annebebek dergisi Haziran yazımdan...

 

 

 

22 Yorumlar

  1. Bazı kişiler düşünmeden konuşuyor gerçekten. Yeni annelere herkes karışır maalesef. Çocuk zayıf da olabilir kilolu da kime ne? Hemen çözüm önerilerine başlarlar. En iyi tavsiye yolu bence annelik ve bebekle ilgili güzel bilgiler içeren kitaplar hediye etmek olabilir. :)
    Her anne çocuğunu düşünür de mesela daha el kadar çocuğa kola içirenleri görünce de gıcık oluyorum, büyükler için bile çok sağlıksız bir şey, bu kadar mı bihaberler?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef canım yeni annelere karışan çok oluyor. Haklısın bence de kitap hediye etmek çok yapıcı ve harika bir tavsiye olur :)
      Her anne çocuğunu düşünür ama bazen kimi ilgisizlikten kimi de bilgisizlikten kaynaklı olumsuz örnekler de oluyor işte...

      Sil
  2. Samimiyeti kişinin özel alanına karışmak gibi gören insanlardan yorulmamak elde değil, daha saygılı bir toplum için umarım geç kalmamışızdır...Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın böyle insanlar yorucu oluyorlar. Umarım daha saygılı ve sınırlarını koruyan, sınır ihlali yapmayan insan sayısı artar.

      Sil
  3. Selamlar, bu tarz hükümler gerçekten insanın moralini bozuyor, enerjisini düşürüyor. Bilerek ya da bilmeyerek bu tür söylemlerde bulunanları usulünce uyarmak lazım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar. Bu tip söylemlerin enerji düşürdüğü kesin. Bence de usulünce uyarmak lazım...

      Sil
  4. Tanımadığım insanlara sabahları günaydın diyorum:) Deli mi acaba yada derdi ne acaba gibi bakıyorlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Oysa ki ne güzel günaydın demek ama işte onu bile yanlış anlayan oluyor maalesef.

      Sil
  5. Çok güzel bir yazı olmuş:))) Yazının satırlarında kendimi gördüm desem abartmam:) Çok ince düşünürüm ve bu yüzden çok kırıldım. İnsanlara karışılmasından nefret ederim, kim olursa olsun doğru bulmuyorum. Hele de ''en yakın arkadaş'' tanımı altında her şeye karışmayı kendinde hak görenleri hiç sevmiyorum. Kimseyi yargılamamak ve kınamamak gerekiyor. Ben kimseyi yargılamam kınamam. Ne yazık ki bizim insanlarımız bunu yapamıyor. Her konuda herkesin bir fikri var, ne yaşadığı, hayatı hakkında bir fikri yok ama konuşmaya ve karışmaya gelince herkes profesör. Çok sinirleniyorum bu durumlara. İlla bir şey yaşamasına da gerek yok karşıdakinin, canı öyle yapmak istemiştir, kendi doğrusu o şekildedir. Şöyle düşünüyorum; bu tarzda düşünen insanlar kimsenin iyi ve mutlu olmasını istemiyor. İlla huzursuzluk verecek, illa karışacak. İncelik nedir? Nezaket nedir? bilmeyen insanlar var. Böyle kişilere gerçekten anlayışlı olmak seni daha fazla üzüyor. Daha mesafeli ve soğuk olmak gerekiyor, ya da tamamen ilişkini kesmek.
    Ne çok yazdım, içim ne kadar dolmuşsa senin yazını bekliyormuşum:))) Kalemine sağlık, çok sevdim bu yazıyı:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım beğenmene sevindim :) İnce düşünceli olman çok güzel ama işte dediğin gibi sen karışmasan da bazı kişiler senin alanına girmeye çalışıyor.
      Haklısın yargılamak hiç hoş değil zaten kimse kimsenin ne yaşadığını, nelerden geçtiğini bilemez ki...
      Kişi kendi iç huzurunu sağlamalı ki etrafı huzursuz etmesin değil mi.
      :))) Demek ki dolmuşsun yazdın rahatladın ne güzel hem ben böyle uzun yorumları okumayı çok seviyorum, ben teşekkür ederim canım :)

      Sil
  6. Bu arada az önce yazmayı unuttum:) Sertab Erener'in bu şarkısını çok severim:)))

    YanıtlaSil
  7. Ülkemizde herkesin her konuda fikri var ve bunu ifade etmekten hiç çekinmiyorlar. İnsanlar üstlerine vazife olmayan şeylere karışmasalar herkes daha mutlu olur bence. Ben sizin kadar kibar yazamadım çünkü bu konuda çok doluyum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız bence de insanlar üzerlerine vazife olmayan şeylere karışmasalar daha mutlu olacağız.
      Ben de doluyum bu konuda anlıyorum sizi :)

      Sil
  8. Şarkıyı öyle çok seviyorum ki açtım yazıdan sonra bir daha dinleyeyim.
    İnsanlar o kadar çok şeyi kendine hak görüyor ki özellikle de boş konuşmayı. Ben bir miktar sivri dilli bir insanım ve toleransım da yok bu konularda artık o yüzden karşıdakine bir şok yaşatmıyor değilim o anlarda. :)
    Birde en çok da kadının kadına yaptığı şeylere canım sıkılıyor. Halden anlayacağına eksik gördüğü yanında vurmaya çalışıyor nedense, hoşgörmeyi ne zaman unuttuk biz bilmem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel ben de çok severim bu şarkıyı :)
      Evet sorun da bu kendilerine hak görmek ve sınır ihlali yapmak maalesef...
      Valla bence bu durumlarda sivri dilli olup şok yaşatmak daha iyi :))
      Öbür türlü insan içine atıyor ki bu iyi bir şey değil...
      Kadın kadına dayanışma ve destek olduğu durumlar çok daha güzel oysa değil mi?

      Sil
  9. ne inceliği yaaa :) bizim ülke insanı kaba ve saygısız :)

    YanıtlaSil
  10. Nasihatlar iyidir aslında ama bazen can sıkıcı olabiliyorlar,hele de işi sulandırmaya vardıklarında hiç çekilmiyorlar..Bence çok iyi anlatmışsınız incelik işini..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapıcı ve olumlu nasihat iyi tabii ki ama orda kalmıyor işte yayılarak büyüyor :) İşi sulandırmamak lazım dediğiniz gibi. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  11. Sanıyorum cehaletle paralel bu inceliksiz olma durumu Sevilciğim. Benim oturduğum apartmanda okuması yazması olmayan üç komşu vardı, neler çektim. Dinciler de çok kaba oluyor tecrübeyle öğrendim. Kadir kıymet bilmiyorlar, incelik filan çok uzak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla Ablacım ben eğitimli olup da incelik yoksunu insanla da çok karşılaştım inan ki...Dediğin gibi toplumun farklı kesimlerinden oluyor çeşit çeşit...
      Bencil olmamak başkalarının hakkını da gözetmek için cahil olmamak lazım tabii ki.
      Sevgilerimle Müjde Ablam :)

      Sil