Ben küçük bir çocukken dondurma yemeyi çok severdim. Bütün harçlıklarımı mahallemizdeki dondurmacıda dondurma yemek için harcardım.

En sevdiğim dondurma ise sütlü dondurmaydı. Ne zaman Mayıs ayı gelse beni kimseler durduramazdı çünkü dondurma sezonunu açardım.

Mayıs ayı benim için hem çok sevdiğim dondurmaya kavuştuğum bir ay hem de sıcak havalara doğru beni götüren bir arkadaş gibi olurdu her zaman.

Baharın her yerde tamamen hissedildiği, hafif bir serinlik ve esinti veren, ılık tatlı rüzgarların estiği güzel bir aydı Mayıs ayı benim için, halen de öyle.

Oğlum da bana çekmiş sanırım o da benim gibi dondurma yemeye bayılıyor, dondurma sevmeyen çocuk pek yoktur herhalde.





Oğlumun dondurma zevki benimkinden daha karışık, hem sütlü hem kakaolu hem portakallı hem de limonlu yiyebiliyor.

Biz ne zaman Mayıs ayına girsek dondurmacı ve dondurma arayışına giriyoruz bu nedenle.

Ama her zaman aradığımızı bulamayabiliyoruz ya da yaz aylarını beklememiz gerekiyor yani daha sıcak havaları.

O nedenle evde de dondurma yapmayı öğrenmek iyi bir alternatif olur diye düşünüp bu konuda epey bir tarif bakmışlığım vardır hem kendim için hem de oğlum için.

Evde dondurma yapımı sanıldığı gibi zor değil aslında. Ben genelde pratik tarifler seviyorum. Sizlere de hemen birkaç pratik dondurma tarifi verebilirim buradan:

 

EVDE YAPILACAK EN KOLAY SÜTLÜ DONDURMA TARİFİ

Sütü bir tencereye döküyoruz.

Üzerine nişasta, salep ve toz şekeri ilave ederek çırpıyoruz ve kısık ateşte ocağın üzerine koyuyoruz.

Tel bir çırpıcı yardımıyla karıştırarak koyu kıvamlı bir hal alana kadar pişiriyoruz.

Düz bir kabın içerisine aktarıp buzlukta soğumaya bırakıyoruz.

Ve sütlü dondurmamız hazır.

(Bazı tariflerde nişasta yerine krema da kullanılıyor.)

 

 KAKAOLU DONDURMA TARİFİ isterseniz benden o da şöyle:

Yine süt şeker salep karıştırıyoruz. Bu sefer krema ve kakao ilave edip çırpıcı ile koyulaşana kadar karıştırıp pişiriyoruz.

Ve yine aynı şekilde bir kaba koyup buzlukta beklettikten sonra dondurmamızı yiyebiliyoruz.

Bunlar en kolay, en basit yapılabilecek dondurma tarifleri…

Bir de farklı bir dondurma tarifi vereyim, onun yapımı da çok kolay.

 

MUZLU DONDURMA TARİFİ

3 adet büyük muzun kabuklarını soyup dilimliyoruz ve buzdolabı poşetinin içine diziyoruz.

Bir gece boyunca buzlukta donduruyoruz.

Sonra dışarı çıkarıp biraz bekletip rondo ya da blender dan geçiriyoruz.

İsteyenler içine biraz şeker ya da bal ekleyebilirler.

Kremamsı bir hal alınca dondurma kaselerine koyup yiyebilirsiniz.

Bu tarif hem hafif oluyor hem de çocuklar bayılıyorlar yemeye.

 

Benim sizlerle paylaşabileceğim dondurma tariflerim böyle. Eminim hepsi de içinizi ferahlatacaktır.

Bu Mayıs ayının hepinize, hepimize iyi gelmesini, sütlü dondurma tatlılığı ve ferahlığında geçmesini ve sizi mutlu eden güzel haberler almanızı dilerim.

Sevgiyle kalın

31 Yorumlar

  1. Hiç evde dondurma yapmadım ama basitmiş gerçekten. Tarifler için teşekkürler. :) En çok orman meyveli dondurmaları seviyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım gerçekten evde yapmak kolay, rica ederim ne demek.
      Orman meyveli de harika olur :)

      Sil
  2. Kaleminize sağlık:) limonlu dondurma benim daima favorim ama evde yapılan dondurmaları da şu sıra seviyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım :) Limonlu dondurma ferahlatıyor, evde yapmak hem pratik hem de doğal oluyor.

      Sil
  3. Benim kız da dondurma delisi. Bıraksak günde 10 tane yer. Dün plajda en ucuz dondurma 20 TL idi ve bir an inanamadım. Bu yaz haftada 3-4 kez dondurma yesek ailecek, aylık 800-900 TL edecek sanırım. Şaka gibi!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar çok seviyor değil mi? 20 lira mı ? Ne kadar pahalı ben de inanamadım.Aylık maliyet çok fazla hakikaten şaka gibi! En iyisi evde yapmak :)

      Sil
  4. oleeeey teşekkürleer :) çilekli da yapsan yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne demek deepcim :)
      çilekli dondurma tarifi buldum senin için :)
      şöyle ki ;
      çilekleri dondurup rondodan geçiriyorsun sonra içine krema şeker ve biraz da süt koyup çırpıyorsun.
      sonra da dondurucu da bekletip yiyorsunnn:))
      ay güzel olur bu deneyelim :)

      Sil
  5. Muz çilek yoğurt bal da çok güzel oluyor :)

    YanıtlaSil
  6. Tarifler harika:) Bizim evde Mayıs'a kadar beklemek gerçekten çok zor.. Hem eşimde, hem de oğlumda çılgın bir dondurma sevgisi var:) Bu tarifleri ileteceğim Eşime de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Teşekkürler. Sizin ev de bizim gibiymiş desenize...İnşallah beğenirler :) Selamlar...

      Sil
  7. En sevdiğim atıştırmalık dondurma, bayılıyorum <3 Ama ben sütlü, kakaolu, karamelli derken sanırım her çeşidini seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek ki dondurmanın her çeşidini seviyorsunuz :) Sevmemek mümkün mü :) Benim de en sevdiğim atıştırmalık.

      Sil
  8. Sevilcim, ben de çok severim, çocukken Atatürk Orman Çiftliği'nin dondurmasına bayılırdık, hâlâ çok güzel, evde dondurma yapmak en iyisi, gerçek pancar şekerini kullanırsın. Malum fruktoz mu, şeker şurubu mu adını unuttum ne kullanıyorlar kanserojen vs. tabii ABD'yi zengin etmek için yoksa bizim Eskişehir vs. şeker pancarı tarlasıydı trenle Ankara - İstanbul giderken gözümle görürdüm. Birer birer kapatıyorlar! Afiyet bal olsun, tarif için teşekkürler ♥
    Seni zaten takip ettiğim halde, sağdaki takipçi listende "izle" diyor ALlah ALlah ben Sevilcim'i takipten çıkmadım ki, izleyeyim diye tıkladım, "Bu bloğu zaten izliyoruz" dedi. E ama hâl" "izle" diyor:))))
    sevgilerimle orada profil resmim var mı diye kontrol edecektim ama 353 kişi üşendim...varsam mesele yok...yoksam da takipteyim çıkmış değilim..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lan blogger! Kafayı yemiş yukarıdaki adsız benim kuzum...Bücürükveben olarak yorum yapamadım. Şimdi oldu galiba...

      Sil
    2. Merhaba Müjde Ablacım, adsız yazsa da ben sen olduğunu anlamıştım zaten :)
      AOÇ dondurmasını ben de çok severim.
      Gerçekten de haklısın, sağlıklı ve doğal olması açısından evde dondurma yapmak en iyisi bence de...
      Takipçi bazen öyle şeyler yapıyor benim de başıma geliyor olsun nolcek :)))
      Sevgiler Ablacım

      Sil
    3. Ahahaha evet kafayı yemiş blogger geçen ben de bir arkadaşa yorum yazdım anonim yaptı beni :))) dedim benim ben Sevil :)
      Merkür retrosu var ondan mı bilemedim :))

      Sil
  9. Evde dondurma yapma işinin daha komplike olduğunu düşünürdüm oysa ki. :) Muzluyu deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi :) Ben de öyle düşünürdüm ama yapınca kolay olduğunu fark ettim. Muzlu da harika olur eminim :)

      Sil
  10. Dondurmayı aşırı seviyorum:)))) Yazını okuyunca tam olarak yaz geldi dedim, ne tatlı bir yazı olmuş:))) Tarifler çok güzel ve pratik, hiç denemedim evde yapmayı:) Ben en çok karadut, çikolata, vişne, limon, orman meyveli olanını seviyorum:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay canım sen de çok seviyorsun demek :)
      Yaz geldi gerçekten.
      Çok teşekkürler beğenmene sevindim :)
      Evde dene bak beğeneceksin.
      Karadut da harika olur :)

      Sil
  11. Sütlü olanı tercihimdir.Tarifi de çok kolaymış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek sen de sütlü sevenlerdensin canım :)
      Tarif çok kolay evet :)

      Sil
  12. es agradable comer helado, muchas gracias

    YanıtlaSil
  13. Dondurma tarifleri iyiymiş,eskiden dondurmayı severek yerdim ama şimdilerde dondurmanın zararlarını öğrendiğimden beri uzak duruyorum,sağlık açısından..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ne bileyim pek çok şey zararlı ama dondurma bana çok iyi geliyor :))

      Sil
  14. Merkür retrosu değil ama blogger retrosu:)))bir ara da kendi bloğumdaki yorumlara cevap yazamıyordum, cevap kutucuğu açılıyordu ama yazmak n mümkün...neyse hallettim ama epey uğraştım yardım aldım google'dan çok kişinin başına gelmiş meğerse, çerezlerle ilgili bir izin vermek gerekiyormuş..verdim gitti ne yapayım...:( sevgilerimle canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) evet o da olabilir. Bu yeni bir uygulama var reCAPTCHA diye bisey. Ondan sonra başladı bu tip tuhaflıklar Ablacım.
      Mesela benim de gelen yorumların yarısı spama düşüyor hep tanıdık bildik arkqdaslarim oysa ki....
      Çerezler mi tamam ben de izin vereyim sorarsa:))
      Sevgiler çok ♥️

      Sil
  15. İki sene önce salep alıp denemiştim bir kere. Aldığım tarife göre sütü kaynatırken savura savura bir hal olmuştum. O zamandan artan salebim hala bir kenarda durur. Muzlu olan dondurma enn kolayı, bu tarifi hemen deneyebilirim. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Salepli tariflerde güzel oluyor ama bazen yapımı zor tabii :)
      Evet muzlusu kolay şimdiden afiyet olsun, rica ederim :)

      Sil