Son zamanlarda dişlerimdeki bazı problemlerden dolayı tedavi görüyorum. Ama maalesef her gün dişlerim ağrıyor ve yemek yemekte zorlanıyorum, ağırlıklı sıvı gıdalarla besleniyorum. Ne zormuş bu işler derken birden başka sağlık sorunlarım da çıkınca doktoruma gittim. Çok önemli bir şey değil yaşımla alakalı şeyler işte...Hormon ilaçlarıyla geçecek, çabuk halledilecek bir problem neyse ki.

O sırada doktorum yıllardır var olan demir düşüklüğümü de ciddiye aldı ve damardan serum seklinde demir takviyesi önerdi, hemen git yaptır deyince kendimi bir anda hastanenin acilinde buldum, demirli serumu hemen bağladılar. İyi de oldu çünkü halsizliğim geçecek ve kendimi daha güçlü hissedeceğim bundan sonra.




Acilde tek başımaydım, hazır zamanım varken biraz meditasyon ve nefes çalışması yapayım, tefekkür edeyim diye gözlerimi kapattım. Zihnimi serbest bırakmaya çalıştım. Önce bir sessizlik sonrasında ise sesler duymaya başladım. Ama bu sesler zihnimden değil diğer yatan hastalardan geliyordu ve ister istemez olan bitene kulak vermeye başladım.




 
Yaşlı bir amcanın kan  değerleri kötü çıktı ve doktor ona büyük ihtimalle ciddi bir şeyi olduğunu hatta kanser olma ihtimali olduğunu söyledi. Yaşlı amcanın sesi titredi, benim de içim titredi o anda. Afalladı adamcağız ve yanında oğlu vardı, onun da sesi üzgün geliyordu.

Daha onların yaşadıkları bitmeden bir kadın hasta ağır bir böbrek enfeksiyonu geçirdiğini öğrendi, tedaviye alındı.

Allah'ım yazık bu insanlara diye düşünüyordum ki yorgun bir erkek sesi geldi diğer yatakların birinden. Perdelerimiz kapalı kimseyi görmüyordum ama seslerden yaşlarını tahmin edebiliyordum. Orta yaşlarda bir hastaydı. Göğsü, kalbi ağrıyordu. Kalp krizinden şüphelendiler, spazm geçiriyordu ve çok strese girmişsiniz dediler. O da evet çok stresliyim son günlerde dedi.

Tüm bunlar bir anda oldu, sanki bir filmde alacakaranlık kuşağının içindeydim. Bu insanların hayatı bir anda değişti. Tüm kalbimle dua ettim içimden hepsine de...Her ne yaşıyorlarsa kolaylıkla atlatmaları ve şifayı bulmalarını diledim. Sizler de dua ederseniz sevinirim bu insanlar için, hiç tanımıyor olabilirsiniz ben de tanımıyorum. Ama hepimiz birbirimize görünmeyen bağlarla bağlıyız öyle değil mi ve yaptığımız şeyler bütünün hayrına  oluyor sonuçta. 





Başkalarının mutsuzluğuna bakarak mutlu olmayı ya da durumlarına bakarak çıkarım yapmayı hiç sevmem. Fakat yine de  tüm bu olayların içindeyken kendi sağlık durumumu da gözlemlemiş oldum ve o anki halim için şükrettim. Sağlığıma daha çok dikkat etmeye ve kendime karşı daha özenli daha şefkatli olmaya karar verdim.

Sağlık en büyük zenginliktir, lütfen strese girmeyin, ufak tefek şeyleri dert etmeyin. Her şey çözülür zamanla düzelir takmayın. Hayat çok kıymetli, siz çok kıymetlisiniz. Bedeninize ve ruhunuza iyi davranın. Size ait olmayan ya da eski travmatik  duygularınızı bugüne taşımayın. Sevin kendinizi çok sevin❤️









31 Yorumlar

  1. Çok haklısın yazdıklarında.. bunu farkedebilmek için sanırım arada hastanelerin aciline bir girip çıkmakta fayda var.

    Bu arada ne tesadüf benim de dişimde sıkıntı var, onunla uğraşıyorum. Bir yandan radyodaki yayınları etkilememesine uğraşıyorum. Diş çok önemli zira, sesin tınısı bile değişiyor dişlerde bir değişiklik oldu mu.

    Sana da geçmiş olsun diyorum. Her şey geçer, sadece sağlık önemli.
    Bu arada laptop almışsın, hayırlı olsun :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sanırım arada acile gitmenin farkındalık açısından faydası oluyor.
      Demek senin de dişlerin de sıkıntı var bu sıralar çok kişide diş sorunu duymaya başladım, sana da geçmiş olsun canım.
      Haklısın her şey geçer sağlık mühim. Laptop aldım evet şu an yeni laptopumdan yazıyorum sana :)))

      Sil
  2. Her rahatsızlık bazen acı, genelde de huzursuzluk verici oluyor ama diş problemleri kadar can sıkan ve huzursuz eden rahatsızlık sanırım azdır.. Yıllar önce acil servise gittiğimde bende benzer durumlarla karşılaşmıştım ve gidiş sebebim basit bir şey olduğu için utanıp geri çıkmıştım ve halen unutmam o geceyi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evet sormayın aynen öyle diş problemi çok can sıkıcı oluyormuş hele ki benim gibi bir ay boyunca gidip gelince...
      İnsan unutamıyor gerçekten de acil de yaşadıklarını ve duygularını, sizi anlıyorum...

      Sil
  3. Öncelikle çok geçmiş olsun 🙏🏻
    Sağlık konusunda söylediklerinize canı gönülden katılıyorum. Her şeyin başı sağlık denir ya çok doğru gerçekten. Rabbim dermansız dert vermesin, hepimize sağlıklı günler nasip etsin inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :)
      Sağlık en temel zenginliğimiz gerçekten de... Amin hepimize inşallah :)

      Sil
  4. geçmiş olsun. bu demir eksikliği ne kadar yaygın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saol deepcim :) demir eksikliği çok yaygın bence de.
      bu arada şey soracaktım bu ayın BCP konusu Latin edebiyatı mıydı

      Sil
  5. Çok geçmiş olsun Sevilciğim, hem demir eksikliğin, hem dişlerin için acilen şifalar diliyorum canım. Anlattığın ndiğer hastalara da çok üzüldüm:( özellikle kan değerleri çok kötü çıkan hastaya :(((ay yazık yaaa....:(( inşallah iyi olur hepsi de. Sağlık çok önemli hakikaten her şeyin başı o...:( Tekrar çok geçmiş olsun. Kedişlere bayıldım :) İyi haberlerini beklerim. Sevgilerimle ♥♥♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde Ablacım çok teşekkür ederim çok sağol :) Ah evet o hastalar üzdü herkesi, yazık valla inşallah kolaylıkla iyileşirler. Sağlık olmadan olmuyor ne yazık ki, aynen her şeyin başı...
      Kedişler çok tatlışlar di mi :))
      Ben halen hem diş hem de birkaç farklı sağlık sorunumla ilgili tedavilerime devam ediyorum Ablacım, daha iyi olucam inşallah.
      Sevgiler çokça :)))

      Sil
  6. Çok geçmiş olsun Sevilciğim. Acil şifalar dilerim. Diş tedavisi biraz meşakkatli. Türk kadınlarının pek çoğunda demir eksikliği oluyor diye biliyorum. Neyse ki tedavisi kolay.

    Şifa bekleyen bütün kardeşlerimiz de en kısa zamanda sağlıklarına kavuşsunlar inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibelciğim çok teşekkür ederim canım :)
      Diş tedavisinin doktora git gel kısmı ve yemek yiyememe kısmı meşakkatli, valla dişlerimin önemini anladım, yaşlılığımız için şimdiden dişlerimize iyi bakmamız gerekiyor :)
      Demir meselesi Türk kadınında hep var aynen söylediğin gibi canım.
      Amin inşallah.

      Sil
  7. Doğru ve anlamlı cümleler kurmuşsunuz,çok geçmiş olsun,sizinle birlikte tüm hastalarımıza da acil şifalar diliyorum..🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ertuğrul Bey çok sağ olun, elimden geldiğince o gün orada hissettiklerimi ve gözlemlerimi aktarmaya çalıştım. Amin inşallah.

      Sil
  8. Çok geçmiş olsun canım. Aslında arada kontrole gitmeliyiz ama ihmal ediyoruz genel olarak. Hayatta en önemli şey sağlık, en büyük zenginlik. Sağlığın olduğu zaman her şey düzeliyor bir süre sonra, o yüzden hiçbir şeyi dert etmeye gerek yok, elbette üzüldüğümüz, takıldığımız şeyler oluyor ama sağlıktan başka her şey geçici. Bazen insanların üzüldüğü şeyler bana çok saçma geliyor, yoğun bakım ve acil durumlarını sık yaşayan biri olarak bunu söylüyorum. Tüm hastalara acil şifalar diliyorum, umarım senin sıkıntıların da en kısa sürede geçer:)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Aynen ihmal ediyoruz daha sık gitmeli ve sağlığımızı korumalıyız. Kendisi ve sevdikleri sağlık sorunu yaşayanlar daha iyi anlıyorlar sağlığın kıymetini. Dert etmemeliyiz haklısın, dert ettikçe sağlığımız zarar görüyor. Ufak tefek şeylere taksak bile üzerinde fazla durmamalıyız. Haklısın insan çok zor şeyleri deneyimlediğinde insanların öylesine taktıkları sorunlar saçma geliyor ama yapacak bir şey de yok sonuçta herkes kendi tekamül sürecini yaşıyor.
      Amin canım inşallahh :))

      Sil
  9. Acil servisler ibret yeri oluyor çoğu zaman. İnsan kendi sağlığının kıymetini biliyor. Acil şifalar diliyorum size ve tüm hastalara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım tam ibretlik yerler, insanı kendine getiriyor. Çok teşekkürler :))
      Amin inşallah...

      Sil
  10. son yazımdaki kore dizilerine bir bak yaa, hele sonuncusu biricik dizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hey baktım onlara deepcim aslında üçünü de sevdim ve tabii Netfiliş de olmaları çok iyi :))
      izleme listeme ekledim bakarım diye :)
      ben bu sıralar Sand Man izliyorum kitaptan uyarlama dizi Neil Gaiman'ın romanından, off çok iyi dizi yaaa bir baksana ona :))

      Sil
  11. Güzel bir yazı olmuş. İnsanın bazen böyle şeyleri hatırlamaya ihtiyacı oluyor. Günlük yaşamın hay huyunda kaybolup gidiyoruz yoksa...
    Çok üzüldüm, bolca dua gönderiyorum. Umarım ki şifa bulurlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Evet hepimizin zaman zaman böyle şeyleri hatırlamaya ihtiyacımız oluyor yoksa gündelik koşturmalar bizi yutuyor işte...
      Sağ olun Amin inşallah...

      Sil
  12. Ne zaman bu tip bir şey yaşasam benim de aklıma nankörlüğüm gelir. Karşılaştırmayı ben de sevmem ama Allah bana sağlık vermişken benim sigara kullanıyor oluşum bir nevi nankörlük bana göre. Allah tüm hastalara, şifa bekleyenlere şifa versin. Biz sağlığının kıymetini bilmeyenlere de bilecek bilinç nasip etsin. :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel söylemişsiniz evet insan nankörlük ediyormuş gibi hissediyor haklısınız dediklerinizde...
      Aminn inşallah hastalara şifa ve hepimize bilinç, farkındalık nasip etsin Allah...

      Sil
  13. Çok geçmiş olsun canım Allah herkese şifa versin 🙏

    YanıtlaSil
  14. Geçmiş olsun, diş işi zordur. Diğer hastalara da Allah şifalar versin. Tanımadığım insanlara dua etmeyi ben de severim. Çoğu hastalığın sebebi stres zaten ve günümüz dünyasında bundan kaçmak çok zor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygucum çok teşekkürler :) Amin inşallah...
      İnsan tanımadığı insanlara dua edince kendini bütünün parçası gibi hissediyor bence...
      Stres hepimizin başının derdi ve fazlası hiç iyi gelmiyor gerçekten de...

      Sil
  15. Aynen yaşamları kıyaslamak hoş olmasa da sağlık söz konusu olunca bolca şükür etmek gerekiyor canım haklısın...

    YanıtlaSil
  16. Geçmiş olsun. İnsan hastaneye gidince şükredip geri dönüyor. Hasta olan, acı çeken insanları gördükçe ne kadar saçma şeylere üzüldüğümü fark ediyorum. Birçok şey gibi sağlığın kıymeti de kaybedilmeden bilinmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Evet aynen dediğiniz gibi oluyor acile gidince anlıyor insan ve şükrediyor haline...Bazen sahip olduğumuz şeylerin değerini unutuyoruz ne yazık ki...

      Sil